Hvem er billigst?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af SebastianBruun, 14/3/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Hvem er billigst? Tjahhh, det afhænger vel lidt af, hvor man skal hen i London hvad angår hotel, seværdigheder, shopping m.v. Når jeg skal til London plejer jeg at booke et hotel i nærheden af King's Cross St. Pancras, som er én af de største stationer i London. Hvis jeg flyver Aalborg - London Gatwick med Norwegian, kan jeg tage Thameslink toget direkte til King's Cross St. Pancras til en pris på 8 £ i Off Peak perioden (altså uden for myldretiden) hvis jeg bruger Oyster Card. Af princip flyver jeg ikke mere med Ryanair efter deres svinestreg i CPH - heller ikke om de så gav mig billetten gratis! Hvis jeg endelig skulle overveje at flyve med dem fra Aalborg, ville jeg skulle bruge tid på at komme med bus / tog fra Stansted til Liverpool Street Station og derfra videre til mit hotel ved King's Cross St. Pancras. Alt det undgår jeg ved at flyve med Norwegian til Gatwick Airport og prismæssigt vil jeg måske give det samme for billetten med Norwegian som med Ryanair, når alle gebyrer m.v. er regnet med i den endelige pris. Det bliver spændende at følge udviklingen i priskrigen mellem selskaberne. Ryanair forventer 45.000 flere passagerer i Aalborg Lufthavn og det er da interessant at se, om målet bliver indfriet. Uanset selskab, vil parkeringen dog stadig være gratis i Aalborg Lufthavn.
     
    Henry, Nielspg, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Synes generelt ikke at man kan regne med at de billetpriser Ryanair ligger ud til at starte med holder. Som artiklen påpejer, falder de nok til Billund og Aarhus niveau, ihverfald hvis samme udvikling i CPH følger i AAL. CPH-Pescara, som startede ud med at koste omrking 300kr oneway da de først satte billetter til salg, kan nu fåes som oneway til 79kr. Samme kan siges om Napoil og Valencia som også startede på omkring 300 kr oneway, og nu er nede på hhv 164kr og 186kr oneway. Den eneste rute ud af CPH der åbner denne sommer der ikke ser ud til at følge det her mønster er Zadar, men den rute åbner også senere en de andre nye ruter.

    Hvis du nogen sinde ender med at flyve til Stansted og skal til KGX/STP, så tag Stansted Expressen til Tottenham Hale, og nup Victoria Line ned til KGX/STP istedet, koster £10.30 og tager 59 minnuter, hvilket jo kun er omkring 5 minnutter mere en det tager fra Gatwick. Personligt ville jeg faktisk selv hellere tage toget fra Stansted, med Stansted Express, da alle deres tog har Gratis Wifi, strømstik, og store baggage hylder, de er inrettet som lufthanvstog, billetterne er gyldige hele dagen på alle afgange, ikke noget med peak og offpeak. De foredele har jeg ikke på Thameslink. Min personlige erfaring siger også at Stansted Expressen er mindre overfyldt. Jeg har bennyttet Thameslink massere af gange (Hotel i Croydon), mens jeg kun har taget Stansted expressen 2 gange, så det er måske ikke helt fair sammenligning. :)
     
    Henry, Nielspg, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side