Jeg har besluttet mig for at prøve at købe alt jeg skal bruge til julen og nytåret via onlineportaler og med kreditkort som optjener bonispoint. Lidt for at kunne vise hvor meget der rent faktisk kommer retur i point og eventuel kick back. Så jeg håber I vil være med på dette og selv holde regnskab og opdatere her i tråden løbende. Så hvem lykkes det først at pointoptimere det største antal point?
Lad mig starte med mine tanker. Jeg vil bruge følgende kreditkort: Mastercard Premium (primært) Bank Norwegian VISA Dertil vil jeg forsøge at købe ind online på de portaler som SAS og Norwegian har og følge deres juletilbud tæt. Alternativt køb i kampagnebutikker om @Alaa kommer med nogle tilbud? Hvad tænker I?
Jeg er ved at forsøge at finde ud af ideen med cashback/kick back sider her op til julekøbene. Nogen der har erfaringer de vil dele ud af? Hvilke sites er gode i DK?
Det kan godt være, jeg er lidt gammeldags. Men jeg handler så vidt muligt lokalt. Jeg støtter butikkerne i Augustenborg og Sønderborg. Hvis vi ikke støtter dem, så forsvinder de. Sønderborgs sidste slagtet butik er lige lukket - og der var jeg faktisk meget glad for at handle. Jeg har en lokal blomsterbutik i Augustenborg, som jeg bruger. Der er også den lokale boghandel og en lokal isenkræmmer, som jeg altid bruger. Hos nogle af butikkerne kan jeg få EuroBonus point, hos nogle må jeg nøjes med pointene på mit MasterCard.
Som talt ud af min blindtarm. Hvis vi gerne vil have butikker i nærheden, når vi bliver ældre, så må vi også bruge dem nu - også selvom det kan være dyrere end at bruge en masse tid og kørsel på at handle i Bilka.
Haha, jeg kommer også til at ødelægge tråden lidt her. Jeg hører også til de gammeldags, jeg bruger f.eks. boghandleren i Holte en del selvom det jo stort set aldrig er billigst. Men de er rigtig gode når man skal have service, så jeg vil gerne beholde dem.
Interessant med de udmeldinger at bonuspoint og billigere vare ikke altid vinder over det at handle lokalt
Jeg må også melde mig klubben af lokalt handlende - foretrækker klart en butik i området for de indkøb hvor det kan lade sig gøre. Er på ingen måde hellig - og placerer også indkøb online. Men relativt lidt. Har tidligere jagtet point - men gider ærligt talt ikke eek igennem lange analyser om hvor jeg nu skal hen og handle det jeg har brug for, for at tjene nogle få ekstra 100 point. Hvis det er ligefor - ja naturligvis.
Enig, vil da gerne have point, men gider nok heller ikke bruge for meget tid på det. Kan nu godt se det sjove i en lille udfordring som @Henrik Olsen beskriver, og som vi nu er godt igang med at ødelægge her
Og det er jo et andet aspekt af det at handle lokalt i fysiske butikker: Hvis et-eller-andet driller er det ulige lettere at gå ind i butikken og tromme lidt i disken end at skulle klare det med en ikke-eksisterende, indisktalende supportmedarbejder hos AliBaba og hans fyrretyve røvere.
Det er egentlig slet ikke klage-mulighederne jeg mener, når jeg taler om service. Det er den anden vej rundt - at få hjælp til at købe de ting man ikke kan finde ud af selv.
Det er jo så en lige så vigtig pointe du trækker frem: Når der handles i en fysisk butik med uddannet personale, så er risikoen for efterfølgende bøvl i forbindelse med returnering, reklamation, osv. samtidig mindsket - for både butik og kunde. Ren win-win
Tværtimod synes jeg. Du har som regel bedre rettigheder ved handel på nettet ifht ombytning og returnering.