Hvem rejser med SAS til Hong Kong i efteråret 2015?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 9/7/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    "Synes godt om" modtaget:
    8,835
    Point:
    113
    Jeg kan lægge ud, jeg tager en hurtig tur d.20.11 og hjem igen d.22.11 - hurtig weekend i Hong Kong!

Lurer lidt på tips og ideer til hotel, så meld gerne ind med det!

jeg har været i Hong Kong op til flere gange, men af attraktioner er der vel "The Peak", Havnefronten, Kowloon og tjah, hvad ellers? kom gerne også med ideer til barer og spisesteder!

Ved @frankbrix og @PeterA har ture planlagt!

tbh "Synes godt om" dette.
  2. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    Jeg tager afsted fredag d. 11 september og hjem søndag d. 13. Det giver mig ca. 26 timer i Hong Kong. Har aldrig været der før, så laver noget turbo sightseeing. Overvejer hotel omkring Kowloon? Er det mest central for seværdigheder?

Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    1,752
    Point:
    93

Har du været på Ngong Ping 360?

Jeg er også på den 3.12-06.12.

Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Jeg har faktisk kun været Business Turist på den måde, at jeg har været i Hong Kong en halv dag eller en aften, ikke mere end det! Jeg har måske altid tænkt, at Ngong Ping og Disneyland lå lidt for langt væk fra byen og måske ikke mig, selvom den Budda skulle være stor!

@frankbrix, jeg selv vil lure på et hotel, der er tæt på en metro der connecter til toget ud til Lufthavnen, for husk, flyet hjemad, går meget tidligt og er en forholdsvis pæn køretur derud!

5. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63

jeg synes at have læst at det kun tager 24 minutter med lyntoget fra centrum til lufthavnen, og at toget kører hvert 10 minut

6. E02zar

E02zar Aktivt medlem

Beskeder:
    132
    174
    Point:
    43
    Toget fra lufthavnen til centrum er super effektivt og hurtigt. Når du ankommer til hovedbanegården går der gratis busser (for dem der har togbilletter) ind til flere af områderne og hotellerne i Hong Kong.

7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Jov jov... - 08:40 flyver flyet... - ca. 45 minutter før afgang i lufthavnen, så er den 07:55 og toget skal rammes, dvs. 07:31 er det eneste tog du skal tage, så hvs man ikke br tætpå en sttion og den skal findes.. - så er den hurtigt 06:30 hvor du tager afsted fra hotellet og altså op før 06:00... - så jo tættere på metro og tog til lufthavnen, jo lettere... :cool::D;)

8. RasmusP

RasmusP Nyt medlem

Beskeder:
    26
    24
    Point:
    3
    Var i Hong Kong sidste sommer, og der boede vi i Kowloon på det mindste hostelværelse jeg nogensinde havde været på! En oplevelse i sig selv. Hvis man gerne ville have den bedste udsigt over Hong Kong så kan man bo på Sheraton hotellet i Kowloon. Området er super fedt, der er så mange ting at se, og det er nemt at komme rundt. Jeg ville anbefale One Dim Sum, som har den bedse Dim Sum i verden, og til kun 50 kr for et måltid. Ellers kan jeg anbefale udsigten fra Eye Bar i Kowloon og fra verdens højest beliggende bar, Ozone, i Ritz Carlton Hotellet.

tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Jeg skal 10-17 oktober!

10. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg har været i Hong Kong 20-25 gange, og de første mange gange boede jeg altid på Kowloon. Enten Holiday Inn Golden Mile eller IC Grand Stanford, eller på Renaissance Harbour View (nu lukket). Men nu bor jeg næsten altid ovre på øen.
    Et relativt godt value-for-money hotel er Holiday Inn Express Causeway Bay (skriv PM for corporate rate codes).

tbh, Nielspg, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    395
    620
    Point:
    93
    8-15. november her. Har været i HK 2 gange før og boet på hostel på øen i Causeway Bay men skal se om det ikke er muligt at finde et fornuftigt hotel denne gang :)

Har også kørt OT, dog kun til Plus, og mest for pointenes skyld (krydser fingre for at A3 stadig giver 200% optjening til Plus til den tid)

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Senest redigeret: 9/7/15
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Etihad køber dem vel som alle de andre skrakende netværksselskaber i Europa

14. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
  15. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    395
    620
    Point:
    93
    Helt sikkert, det er lidt for spændende lige nu -- men håber da på der er lidt mere klarhed over det i november, så trækker genkvalificering så længe som muligt :) og ellers ville det ikke gøre noget at få dem under Etihad-paraplyen som @jakobv84 siger!

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Ser ud til, at alle søndagsafgangene fra HKG har fået et "hak" opad her til aften og en weekend koster nu 4.060kr... - så det lover godt for min Optionstown og/eller Diamantopgradering... - men jo stadigvæk "marginalt" dyrere end en tur til Mallorca...

Capture.JPG

17. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    Det er nu forsat - og indtil kl 24:00 - muligt at booke til 2.998,- kroner - også i weekenden og helt indtil marts 2016 :)

http://bonusfeber.dk/kom-billigt-hong-kong-beijing-sas-book-inden-kl-2400-torsdag-aften/

18. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    Du skulle dælme have skrevet - nu kan jeg jo ikke booke samme dato, da prisen i den weekend er steget :)

19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    @Henrik Olsen - my bad, yes sorry, men den her tur købte jeg jo for laaaang tid siden på Diamant "tilbud".. Vi skal vist til, at have lavet en fælles kalender for alle tosserne herinde... :D

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    nårh ja - troede du lige havde købt i dag :)

Men ja - den der kalender der med hvor "tosserne fra BF" er henne kunne være en ide som jeg vil forligge "dem der nu kan bygge sårn noget" :)

clager og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side