Hvilke kampagner savner I fra SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 16/8/22.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,888
    "Synes godt om" modtaget:
    11,483
    Point:
    113
    Nu er SAS jo tilbage efter sommerens strejker. Og man er vel færdig med at rydde op. Så hvad synes I SAS skulle køre af kampagner for at få fyldt flyene - og gerne for at få flere penge i kassen? Jeg ved godt, at nogen vil sige: UDSALG. Men der må også være andre tiltag, som ikke nødvendigvis koster kassen. Og gerne noget, der er nemt at administrere
    • En kampagne periode med flere bonuspoint på rejserne?
    • Garanteret mulighed for at kunne få bonusrejser (hvis disse bestilles mindst 180 dage før afgang)
    • Gratis gaver fra salgsvognen til guld / diamant medlemmer?
    • Lotterier?
    • Renter på bonuspoint kontoen, hvis der er gennemført mindst x antal rejser i løbet af året med SAS.
    • Specielle tilbud til virksomhedskunder?
    • Involvere kunderne i åbningen af nye ruter (eksempelvis gennemføre afstemninger om hvilke nye ruter, der skal åbnes).
    • "Døgnåben" check in. Jeg vælger ofte at flyve med Lufthansa, fordi dér på flere af mine destinationer altid er en åben check-in skranke, hvor jeg kan komme af med min bagage, få mit boarding kort og så komme gennem security.
    Blot for at summere op: Hvis det skal have effekt for SAS, skal disse tilbud jo gerne ramme beslutningstageren, påvirke valget af flyselskab (så man vælger SAS frem for andet selskab) og have en reel værdi for kunderne. Og så gør det ikke noget, at den "oplevede værdi" for kunderne er væsentligt højere end den reelle pris for SAS.

Men hvad er jeres holdning og forslag?

henrik.kristiansen, Martin81, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    526
    1,526
    Point:
    93
    God idé med nogle kampagner og glimrende forslag, du har.
    Men hvis SAS vil fylde deres fly, skal de nok også skele lidt til prissætningen. Eksempelvis koster en tur til Berlin i oktober mere end 4000 kr for allerbilligste billet, men så får jeg også 100 point! Kan oplyse at Swiss business til Berlin koster ca. 3000 kr og easyJet (ikke helt sammenligneligt, I know) koster 400 kr.
    De horrible priser er heldigvis nok ikke tilfældet hele vejen rundt, men hvis jeg skal vælge SAS til de priser, skal jeg altså have noget mere end en gratis cola og en kagespade oven i hatten.

PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    106
    255
    Point:
    63
    Det som vi/jeg har fået mest ud af er:
    • Selvfølgelig x2 x3 x4 point kampagnerne.
    • Friends & Family.
    • Travellers Start Young - Hvor man kun betaler skatter og afgifter for at tage børn med. Når man har 3 børn, kan denne godt betyde en rejse, man ellers ikke ville have taget.
    Kampagne med bonusrejser til halv "pris" har jeg endnu ikke benyttet, men stor sansynlighed for at jeg vil bruge en sådan, hvis den kommer igen.

PENSIONISTEN, jespersm, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,888
    11,483
    Point:
    113
    Jeg er enig i, at prisen betyder en hel del. Derfor kan man naturligvis ikke se helt bort fra den. Og hvis prisen er helt skæv, så køber folk ikke billetter

PENSIONISTEN, jespersm, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

Offlyer VIP medlem

Beskeder:
    1,023
    3,343
    Point:
    113
    Det er jo svært - for mine og SAS ønsker er nok ikke helt sammenfaldne. Men lad os antage at de gerne vil fylde flyene helt i de lidt slappe Q4 og Q1, så må kampagner her være vejen frem. Eks gennem F&F. Såfremt balancen på EB også er stor og de har behov for at mindske denne vil det også give mening at lave kampagner/frigive sæder til bonusrejser. Fik for en håndfuld år siden 4 voksne retur til IAD på Plus for 80k. Dét kommer nok ikke tilbage

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    149
    562
    Point:
    93
    Enig ang. priserne. Men specielt i november virker det som om der er noget helt galt med priserne. Fx mellem CPH og DUS har det i en uges tid kostet ca 3600kr for en oneway på nærmest alle afgange. Idag er der “kun” ca 2500kr. Men stadig en helt uhørt høj pris på den rute 3 måneder ud i fremtiden. Både oktober og december ser normale ud prismæssigt.

jespersm, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    1,452
    6,293
    Point:
    113
    Punkt 1
    -----------
    - Mon en IF´er kan forklare en gammel pensionist i halvfjerdserne fornuften og logikken i at tildele begrænsede grupper (EBG+EBD) eurobonus-point-gaver, således at guldkort og diamantkort pludselig flyver om ørene ?
    - Status optjenes gennem 12 måneder uanset hvem man er. Opstår der forhindringer som f.eks. nedlukning, strejke, jamen så bremses optjenings mulighederne for samtlige eb kunder. Det giver ingen mening at udvælge bestemte grupper baseret på deres slut og start optjeningsdatoer. Samtlige eb-medlemmer skal bruge 12 måneder uanset forhindringer.
    - I maj måned modtog jeg 22.500 basis point uden modydelse fra min side, uden billetkøb. På daværende tidspunkt havde jeg optjent 98.000 basis point med en optjeningsperiode, der udløb 31.juli ! Til grin ? Nu har jeg 10 retur rejser med SAS på Plus mellem 15aug og 18sep, hvoraf en af billetterne kostede den nette sum af dkr 3.700,- destination zrh, hvad med en gratis portion point til mig i min nystartede optjeningsperiode ?

Punkt 2
    ----------
    Torsdags kampagnerne gav lidt spænding.

Senest redigeret: 18/8/22
    OIB, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,888
    11,483
    Point:
    113
    Da jeg skrev mit opslag, tænkte jeg ikke lige på en kampagne med mange statuspoint / basispoint. Vi har jo tidligere haft gaver / kampagner rettet mod familierne. Eksempelvis:
    • 4 gratis biografbilletter som en af flere mulige valgfri årlige gaver til EBD
    • En tur i Legoland (den skulle godt nok købes og betales med EB point - men så fik man en lille gavepose, når man henvendte sig i SAS boden).
    • Der er vel stadig gratis drikkevarer til EBD, som rejser på go.
    • Måske kunne man downloade et spil eller en film under flyveturen?
    • Måske et SAS-krus, som kunne købes i loungen for et symbolsk antal bonuspoint?
    Hvis du allerede har et guld / diamantkort, så får du jo +25% basispoint på dine rejser med SAS. Det synes jeg faktisk er rigtigt fint. Problemet her, er nok nærmere, at nogle billetter stort set ikke giver EB point (om du får 100 eller 125 basispoint på en rejse fra København til Berlin er jo stort set lige gyldigt). Mit modsvar er dog, at hvis EB point er vigtige, så giv 150 kroner mere for billetten og få 500 (625) basis point + en gratis kuffert checket ind. Jeg undgår altid de helt billige billetter.

jespersm, Kenneth K og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,888
    11,483
    Point:
    113
    Men det kunne da også være en oplagt mulighed. På nogle hotelprogrammer få man overført overskydende overnatninger til næste optjeningsperiode.

(Som bekendt optjener man status hos hotellerne ud fra antal overnatninger. Hos Radisson Rewards får man Guld-status efter 30 overnatninger. Hvis man har haft 39 overnatninger i en optjeningsperiode, så overføres de "overskydende" 9 overnatninger til næste optjeningsår).

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. OIB

OIB VIP medlem

Beskeder:
    173
    530
    Point:
    93
    Jeg har altid savnet "roll-over" hos SAS

Erwin Lansing, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,888
    11,483
    Point:
    113
    Det har jeg faktisk også. Jeg har ofte ligget lige omkring grænsen for at få diamant status - somme tider lidt over. Men somme tider også lidt under. Og så har jeg lavet et mileage run, for at beholde min status.

Ulrik, OIB og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    1,452
    6,293
    Point:
    113
    Roll-over kunne være en løsning, en rimelig gestus.

Erwin Lansing, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side