Jeg har ret mange point på min EB-konto og har derfor lovet min niece en billet til Tokyo. Ja, det var måske dumt. Og det skal naturligvis være på business class. MEN, det ser ud til at være meget svært at finde en billet. Og da det skal passe med ferier m.m. har vi ikke så megen betænkningstid - for pludselig er de ledige billetter væk (ja, jeg kan faktisk ikke finde en bonus billet på business om 9 - 10 måneder). Så mine overvejelser er: Vi fastlægger datoerne for rejsen (med lidt fleksibilitet) Jeg forsøger at få en enkelt billet for udrejse / hjemrejse (med MasterCard premium bliver det jo ikke så dyrt): BLL-CPH-Tokyo Hvis det ikke er muligt, så CPH-Tokyo Skulle det glippe, så en billet, hvor jeg betaler med kombination af penge og point Jo jeg ved det bliver dyrere med enkeltbilletter, men alternativet er jo at de slet ikke kommer afsted. Har jeg overset noget?
Jeg ved ikke med bonusrejser, men almindelige businessrejser kan typisk bookes billigere HAM-CPH-NRT retur, end blot CPH-NRT retur. Prøv evt at kikke på dette . Kikkede på en Business Saver i vinterferien til 15 kkr. Mon ikke det er en fejl, at man kun får 2500 point for rejsen...
Tak for tippet. Da de bor i Sønderborg, er Hamborg jo et reelt alternativ til Billund. Har lige tjekket. Det ser ikke ud til, at der er bonus billetter på fra Hamborg til Tokyo. Og billetter til en kombination of point og penge koster det samme.
Det er jo for Eurobonus point - og såvidt jeg kan se, er billetter med andre selskaber rimeligt dyre, når jeg skal betale med point. Eller har jeg overset noget?
Næ men spm er om er meget fleksibel eller om man er mindre fleksibel og vil have en billet inden for nogle specifikke datoer. Den sidste løsning koster mere, men så får man det man vil have.
Prøv at inddrage diamantmailen, de kan indimellem trylle. En option kunne jo være en tur med Singapore til Australien, sådan en fandt de til mig i januar på Business/First for en rimelig stak points
Book evt. PLUS sæder på dine favorit datoer/afgange (for point). Og holde et vågent øje med om business bliver frigivet tæt på afgang, hvad jo sker af og til. Hvis ikke, så smid en røvfuld point efter en PLUSGRADE 48timer inden afgang.
Går ud fra at du bruger: https://travelhacks.azurewebsites.net/ til at kigge rundt. Det er dog meget svært at finde billetter til Tokyo. En mulighed kunne være at booket til enten Shanghai og Beijing (hvor der er masser af ledighed - også i sommerferien 2019) og så smide en billet mellem Kina og Japan oveni (koster 50.000 EB point t/r i business). Anden mulighed er vel som @isolCBflyer foreslår - vil tro mulighederne koster nogenlunde det samme i point. Der er så pro/con; vægter en garanteret business class flyvning mere end en direkte forbindelse?
Jeg var på en award-tur til Tokyo i påsken - og jeg fik billetter, ved først at benytte 330-dages reglen, dvs 330 dage før forventet afrejse blev award-billetter til de datoer, jeg gerne ville af sted, frigivet. Dog var det kun muligt at få Plus ud og Business hjem. Efter jeg bestilte billetterne, holdt jeg øje med Travelhacks-hjemmesiden, for at se, om der blev frigivet business-billetter på afrejsedatoen - og så skrev jeg temmelig mange mails til diamant-mailen. Uden held... Det lykkes dog at få lavet en opgradering ved hjælp af point i loungen på selve afrejsedatoen. Mit bedste ud er derfor: Prøv at finde economy eller plus igennem Travelhacks - jeg holder selv løbende øje med NRT-ruten, og selvom der er få award-billetter, så bliver der ofte frigivet noget stykker - går ud fra, at disse skyldes afbestilte bonus-rejser. Hvis du ikke kan få Business, så vælg Economy eller Plus - og lav en Plusgrade eller opgrader i lufthavnen.
Er vist også rimelig nyt. @Henrik Olsen Mener der var en nyhed om det, men kan ikke se jeg kan søge i nyheder eller sortere på ex. Eurobonus, sas etc.?
Den er god nok. Har selv gjort det. Tager noget af værdien ud af MC fordelene (der er ikke bonuspladser i biz - men du kan godt byde på og få en upgrade
Eftersom bonusbilletter til fx NRT er svære at få fat i, hvis det er muligt så tag envejsbilletterne, når de (forhåbentlig) frigives af SAS. Du kan altid senere kontakte SAS og få dem til at kombinere de to envejs-bonusbilletter til én, og derved spare 20% tillægget for enkeltbilletter.
Har læst om flere i Norge der har brugt diamant mailen til at få frigivet billetter på business. Men virker til at der nogle gange skal et par forsøg på agent rouletten for at få det til.
Helt enig. Sommerferien i Florida var med bonusbilletter. Ingen bonusbilletter på business, men du kan byde på en opgradering, som i øvrigt gik igennem. Så fik tanten da 2500 kr pr næse i stedet for en “gratis” opgradering via premium MC.
her er pressemeddelse på det: http://news.cision.com/se/sas/r/sas-resenarer-kan-nu-uppgradera-sina-bonusresor,c2470571
Hvis Du kan finde NRT ud eller hjem, kan du overveje den anden retning via PVG eller PEK (og HKG hvis de ellers bliver frigivet). Det har jeg gjort til en booking til 2019 på C. Hvis der så i løbet af ventetiden bliver frigivet pladser kan du ændre til det. Ændringer online koster ikke noget og Diamondlinjen tager kr150 for det. Vibeke J plejer at være super til at finde muligheder. Der kan også laves kombinationer med SK og *A, men så koster til *A-pris som naturligvis er dyrere en SK og SAS Premium.
Ved ikke lige om det er den rette tråd, men kan vel være en overvejelse værd. Havde booket een oneway billet ud CPH-HKG på business i start januar da den pludselig dukkede op som ledig for ca en måned siden. Afbestilte den i dag for at booke en anden rute oa. Der kom ikke nogen ledig bonus plads på den afgang på business, men tilgengæld dukkede der en PLUS op. Ellers ingen ledige de dage omkring. Biz kabinen lige knap halv fyldt på nuværende tidspunkt: Havde nu ikke forventet de ville slippe en biz plads faktisk, men at det så åbner en PLUS synes jeg er ret interessant.