Hvilket hotel loyalitetsprogram?

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af MrJensen, 17/7/17.

  1. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Endelig min første post.. :)

    Jeg er i den herlige situation, at jeg qua arbejde står til at skulle rejse en masse i det kommende år. Destinationer er storbyer i US, Asien og Europa.
    Jeg er dog i tvivl om hvilket hotel loyalitetsprogram jeg bør satse på. Budgettet er ca 1000-2000 kr pr. overnatning.
    Jeg har desværre endnu ikke status hos nogle flyselskaber eller hotelkæder.

    Indtil videre har jeg stiftet bekendtskab med følgende:
    • Hilton Honors
    • World of Hyatt
    • IHG
    • Marriott
    • Best Western Rewards
    Hvilket program vil I anbefale og hvorfor? :)
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Har kun direkte erfaringer med IHG og Hilton Honors, men her er mine indtryk.
    • IHG er rigtig gode til os der nemt og prisbevidst vil optjene point på de billige brands og fyre dem af på de lækre steder. Deres status"fordele" er totalt ubrugelige. Dem skal du undgå.
    • Hilton er godt repræsenteret over hele verden (nok næstbedst efter IHG). Har nok bedste "mellem"-statusniveau; man bliver ofte opgraderet til Executive værelser (ie. inkl lounge) som Gold og morgenmad mange steder. God pointoptjening, ofte fornuftige kampagner.
    • Marriott virker ikke så spændende ifht. pointoptjening og -brug, til gengæld giver Gold niveauet garanteret lounge-adgang og morgenmad. En fed detalje er at du (altid? ofte?) bliver tilbudt "genkvalificere for point" hvis du ikke har optjent nok til at opretholde status. Har en kammerat med ca. dit rejsemønster som er super Marriott fan (han er næsten ligeglad med pointene, forstå det hvem der kan). Dertil sammenlægningen med SPG som giver spændende fordele.
    • Hyatt ved jeg næsten intet om, men de har vistnok en del færre hoteller end de andre kæder. Mange er rigtig glade for dem dog. Er sikker på andre her på forumet kan slå et slag for dem! ;)
    • Best Western virker som en lidt "billigere" kæde om man vil, er nok ikke så interessant til dit budget og rejsemønster (tror ikke der er så mange statusfordele at hente).

    Som altid kommer det an på hvilket niveau du regner med at kunne opretholde (point/antal nætter), hvilken kæde der har hoteller der hvor du gerne vil bo og hvad du helst vil fokusere på af fordele :)
     
    Ali Taran, tbh, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    SPG programmet synes jeg er bestemt også en overvejelse værd. De tilbyder en status challenge, hvor man får guldstatus, hvis man bor 9 nætter indenfor en 3-måneders periode, og platinumstatus, hvis man bor 18 nætter. SPG giver lov til at kreditere op til 3 værelser til sin konto. Så hvis man samtidig også kan booke for andre, kan man teoretisk få platinumstatus efter 6 nætter allerede! https://www.spgpromos.com/statuschallenge/ Når du linker din konto med Marriott får du automatisk samme status der. Så er der lige pludselig rigtig mange hoteller at vælge imellem med gode chancer for opgradering, loungeadgang, fri morgenmad osv. Jeg har i hvert fald haft rigtig stor glæde af det allerede, efter at jeg gennemførte denne challenge sidste efterår.
     
    Ali Taran, MrJensen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det lyder som om du kommer til at rejse vidt omkring - i så fald vil jeg først og fremmest se på "dækningen". I dit tilfælde er det vigtigste vel at du vælger en kæde hvor du i langt de fleste tilfælde kan finde et hotel der hvor du skal hen.

    Vælg 10-20 byer hvor du tror du kommer forbi de næste par år og find ud af hvor mange hoteller hver af de store kæder har i disse byer.

    Det burde sortere nogle af mulighederne fra...
     
    banditten, MrJensen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Velkommen til!
    Det er måske også værd at tænke over hvad du lægger vægt på i et loyalitetsprogram - er det statusgenkendelse (upgrades/lounge/morgenmad etc), eller hvad du kan få ud af de point du optjener og i forhold til hvor mange du tjener.
    Jeg ville også tage med ind at nogle programmer (som nævnt SPG - muligvis også hilton og andre) har nogle status matches/fast tracks så du kan komme hurtigere op i status til at starte med.
    Yderligere hotelkæder (som jeg nok ville gå forbi, men nogle er vist meget glade for Accor) er Accor & Choice... Der er sikkert også et par andre, men tror du er meget godt rundt om de største...
     
    MrJensen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvad med firmaet, er der ingen "rejseportal" eller restriktioner på, hvad i skal og må bruge? - det kan jo også sætte sine begrænsninger i, hvad dine hotelvalg er?

    men som andre siger, find dine destinationer og se hvilke hoteller der er og måske find en "challenge", så du kan komme hurtigt op i et segment som Guld i en hotelkæde...
     
    MrJensen, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  7. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Super gode input - stort tak til alle.
    Den SPG challenge ser super interessant ud og SPG/Marriott kan findes i alle de byer jeg kommer til at besøge.

    Firmaet har ingen restriktioner på hotelkæder (endnu i hvert fald)... :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Man kan også altid skrive en mail til Hilton. Du laver altid en eller anden form for challange.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hvis du ikke forventer at skulle bruge point du optjener på overnatninger, så er BW ikke dårligt der kan point veksles til gavekort, BR, Elgiganten etc.
    Når du er kommet op i status så opgraderes du og har sen/tidlig udtjekning.

    Sidst men ikke mindst der er et BW hotel i næsten alle byer, dog som der skrives længere oppe så er der langt i mellem tophoteller i deres portefølje men de findes, der er altid morgenmad inkluderet på BW.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Ville nok stemme på Hilton.

    Synes generelt de er billigere i de byer jeg plejer at kigge på og så kan du lave en status challenge hvor du har 90 dage til at have 4 ophold og så får du guld, derudover har du guld i de 90 dage. Så hvis du opnår SPG/Marriott guld gennem deres status challenge, så hvorfor ikke også få Hilton guld.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du ikke selv betaler så SPG eller Hyatt... :)
     
    T4L, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side