Hvor er det værste sted du har været?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 9/7/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    "Synes godt om" modtaget:
    8,835
    Point:
    113
    Vi mangler en sådan tråd, mener ikke, at det har været en sådan før?

Personligt bryder jeg mig ikke om:

1) "old market" i New Delhi, der er simpelthen for mange indere.. :cool:
    2) jakarta, det er bare en stor by, at komme fra A til B kan tage 20 minutter eller 200 minutter, det er bare ikke noget for en fra den vestlige halvkugle
    3) Bali, Denpasar, husker det som noget værre noget, blev på hotellet, men øen er nu fin nok
    4) Riyadh Lufthavn immigration, glem alt om flinke folk, bare bag i køen og vent.. og vent..

Bare lige sådan 4 fra "top of mind", hvad har i andre af steder i ikke kan anbefale?

clager og PeterA "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    1) Kina. Der er intet godt at sige om det land - med meget få undtagelser.
    2) Moskva. Vanvittigt dyrt, elendig infrastruktur, serviceniveau lavere end noget andet sted i Østeuropa eller København.
    3) Cuba. Meget ensformig mad
    4) Egypten

Flemming Poulsen, PeterA, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    1,752
    Point:
    93
    Jeg synes nu egentlig ikke, at Jakarta er så slem. Slet ikke så slem som Manila. Det må virkelig være en af de værste megabyer medmindre man udelukkende opholder sig i bydelen Makati. Lammende trafik, støj, overvejende dårlige hoteller ifht pris, worst airport ever og fuldstændig blottet for kultur.

Med undtagelse af Bahrain og Doha, har jeg ikke været ret mange andre steder, hvor jeg tænkte at jeg absolut ikke skulle tilbage. Måske lige Hjarnø i regnvejr :)

Senest redigeret: 9/7/15
    Henrik Olsen, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Der må da være andre der har været på Sunny Beach, Alicante med bus i højsæsonen, Prag med en masse danskere i vinterferien, Kathamandu slum eller hvad ved jeg?

5. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Tæller restauranter i Indien? :) blir syg hver eneste gang. Sidste uge var den rigtigt skidt!!

jefi99, Baadsgaard, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    Regel nummer 1 i Indien, drik kun noget der kan åbnes foran dig, så derfor er øl godt! og aldrig noget med is i.. - jov jov alle har vist haft "delli belli" i Indien.. - du har også været så tavs her på det sidste @jakobv84

7. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,083
    2,788
    Point:
    113
    1)Gate of India - Mumbai. Må have verdens mest påtrængende sælgere - jeg har dog ikke besøgt pyramiderne nær Cairo så det kan være sælgerne der overgår dem
    2)Nigeria - alt i det land fungerer ikke - mildt sagt.
    3)Tondo slumkvarter i Manila. Må være et af verdens værste steder at vokse op som barn.
    4)Beijing - efter 14 dage med smog og uden en solstråle og en milliard harkende spyttende og skubbende kinesere

jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Jeg tager det som en invitation til at dele min seneste oplevelse. Obs: Ikke for sarte sjæle.

Ankom mandag, intet spændende at berette indtil torsdag eftermiddag hvor maven begynder at kræve lidt oftere besøg på tønden. Ingen panik endnu. På vej til middag (på mit hotel) med min lokale chef går det tilgengæld hastigt ned af bakke. Feberen og kulde/rysteture melder sig og jeg får taget to skefulde af min lobster bisque (glimrende iøvrigt) og intet af min hovedret inden vi må bryde helt op (jeg har alligevel været fraværende en pæn del af måltidet på tønden). Der er full on diarre i systemet. Op på værelset, under dynen og kan ikke få varmen. Hotellet leverer nogle piller men de gør ikke stort fra eller til. Slår AC fra og tager et varmt brusebad og det hjælper da lidt. Med toiletbesøg 1-2 gange i timen er det dog så som så med nattesøvnen.

Mit fly går næste morgen kl 07.00 (BA118 BLR-LHR) som jeg begynder at tvivle på jeg kan komme med. Men hva fanden -- hvor der er en vilje er der en vej. Så omkring kl 02 holder jeg op med at drikke vand i et forsøg på at "tømme systemet" inden en 45min taxatur ville blive dagens (første) alvorlige prøve. Kl 4 beslutter jeg at afsted må jeg -- herregud jeg har jo ikke kastet op så hvor slemt kan det være -- så jeg pakker sammen og vælger at stikke et par bukser og underbukser ned i min pc-taske (håndbagagen) for en sikkerheds skyld, checker ud og hopper ind i en taxa til lufthavnen. Lad os bare sige at jeg fik nogle ganske bekymrede blikke og spørgsmål fra både hotelreceptionen på vej ud -- ikke "how are you, sir?" men "are you ok, sir?".

Nå men det lykkedes, med lidt sveden, at komme frem til lufthavnen og nå ind på WC som det første. At der ingen ledige båse var satte mig på en prøve men tog nok kun 60sek venten (føltes som mere) før en åbnede sig op. Med det klaret tørrer jeg sveden af panden, ranker ryggen, skruer et smil på og sætter kursen mod BA check-in ca. 05.15 -- altså i fin tid. Oppe ved premium check.in tager damen mit pas, giver mig et par blikke, spørger om hun kan hente noget vand men jeg vinker afværgende og tænker mest på bare at få mit boardingpas og komme i loungen. Efter at have forsøgt at sælge mig et Club World sæde (~$600 som altid) som jeg ikke var interesseret i (vidste godt jeg bare ville være syg hele vejen så det gør sgu ingen forskel) får jeg bekræftet mit sæde (12K, vinduessæde på første række af premium economy), men boardingpas får jeg ikke. Efter at have snakket med en chef bliver jeg i stedet sendt til medical check for at få en "safe to fly" godkendelse...

Damen følger mig derop, og jeg ryger ind hos lægen og op på briksen. Lad os bare sige jeg benytter halve sandheder til at beskrive min tilstand, men efter lidt forhandlen frem og tilbage og en afværgelse af IV-drop får jeg da det famøse papir og en recept. Men de tager ikke kreditkort. Så tilbage til check-in området, få hævet penge i en ATM, tilbage til lægen, rundt om apoteket og jeg får mit boardingpas. Yes!

Ingen kø ved immigration og sikkerhed, meeen jeg slår lige et smut tilbage til check-in området, ind på toilettet og så op og igennem immigration/security og i lounge. Der indtager jeg, på lægens ordrer, en flaske vand, nogle piller, en juice fra apoteket og en kop the. Et wc besøg inden boarding og afsted til flyet. Jeg kommer ombord, finder mig til rette og er nu klar til dagens anden udfordring: at holde indtil sikkerhedsbæltet må tages af.

Boarding går i fin stil og vi skubber også tilbage nogenlunde til tiden. Maven har det so-so men ingen panik. Da vi er måske har været i luften 15sek kan jeg pludseligt mærke at nu sker der noget. 1-2 sekunder senere vælter der bræk ud over min trøje, bukser og sæde og jeg får famlet posen frem til at tage resten (den bliver nu stadigt godt fyldt). Det er naturligvist mest bare væske, men alligevel pænt klamt. Min sidemand forholder sig helt roligt og lader som ingenting. Sikkerhedsbæltet slukkes og jeg sniger mig de to rækker igennem business og ind på deres toilet. Efter at have undersøgt sagerne kan jeg, uden at sige for meget, afsløre at det var godt jeg også tog et par ekstra underbukser med....

Jeg får klædt om og tænker nu på hvorfor jeg kun tog ét sæt skiftetøj med (og ingen ekstra trøje), så trøjen ryger og jeg har kun min tynde jakke/trøje (svær at beskrive) men det er også fint for kroppen dikterer svedeture og ikke rysteture. Jeg finder et nyt sæde i WT+ afdelingen (min nye sidemand virker ikke imponeret ved tanken, men jeg er ligeglad) og resten af turen går sådan set fint nok. WC besøg ca. hvert 45min, men igennem kommer jeg da. Nok min værste flyvetur til dato.

Med andre ord... jeg hader maden i Indien...

Senest redigeret: 10/7/15
    Peter Krogh Frausing, mhsalv, Ali Taran og 8 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    @jakobv84 - vi takker for god fredags underholdning... - jeg har aldrig prøvet det du beskriver, men jeg tror det var en træt mand der kom hjem... - det tog vel hele weekenden, at restituere sig? så de piller og juice du fik ordineret, de hjalp så ikke eller hvorledes?

Altid godt med et glas imodium med sig... hmm, not, tror vist ikke det hjalp!

10. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    757
    2,122
    Point:
    93
    @jakobv84 På trods af en lorte oplevelse for dig, en helt igennem medlevende historie - det lige før at jeg selv har brug for et par ekstra underbukser :) Jeg håber at du er på toppen igen. Jeg sælger jo primært svinebasser, så det udelukker heldigvis rejseaktivitet i en del lande inklusive Indien.

11. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,083
    2,788
    Point:
    113
    @jakobv84
    Også tak herfra for en fantastisk historie som vi der rejser oversøisk kan nikke genkendende til. Jeg har også Imodium og Paragurt i rejseapoteket.
    Havde en tilsvarende oplevelse efter en hotel buffet på Filippinerne - så vil nok tilføje til min liste over værste steder i verden.
    5) hotel buffeter
    som Shubidua synger : De varme lande er noget lort!:)

12. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    God beskrivelse, det må have været en hård tur hjem. Det samme skete for min kæreste for et par år siden, hun fik delhi belly og var syg i mere end 3 uger efter vi kom hjem. Nu er Indien bandlyst herhjemme, og hun kan ikke engang finde på at spise Indisk mad. Den oplevelse tog virkelig hårdt på hende.

13. jakobv84

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Ja for at færdiggøre historien fik jeg det bedre og til sidst i flyet (ca. 10 timer fra BLR til LHR) klarede jeg da landingen, deboarding og immigration/security helt uden WC besøg. Fik sågar en smule at spise i loungen. Kom hjem fredag ved aftensmadstid og kørte så lørdag formiddag i sommerhus i nordjylland. Maven er ikke helt på plads endnu, men det går nu. Juicen var for at undgå dehydrering og om de og pillerne hjalp er jo svært at vide; mirakelkur var det ikke. Og jeg er ikke sikker på imodium havde hjulpet stort heller...

Tja jeg kunne nu godt nappe en Chicken Tikka Masala med lidt godt Naan brød til... så der er jeg åbenbart ikke nået ud endnu :)

Kristian, asf og clager "Synes godt om dette"
  14. PC Reithe

PC Reithe Nyt medlem

Beskeder:
    2
    9
    Point:
    3
    Mina topp fem värsta är

5) Malmö (eventuellt Indien)
    4) Indien
    3) Indien
    2) Indien
    1) Indien

THammer, Ali Taran, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Indien giver sig selv, men hvorfor Malmö???

Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

Kenneth K VIP medlem

Beskeder:
    190
    440
    Point:
    63
    Tijuana ved San Diego, selv i dagslys er der noget creepy ved den by!

tbh, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  17. PC Reithe

PC Reithe Nyt medlem

Beskeder:
    2
    9
    Point:
    3
    Det är den enda staden jag är glad att lämna varje gång och har aldrig längtat tillbaka. Enda gångerna jag har trivts i Malmö, då har jag varit KRAFTIGT påverkad av alkohol. Det bästa med den staden är annars att man kan ta sig fort över bron till CPH och att Radisson har stora rum.

Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  18. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    296
    436
    Point:
    63
    Lufthavnen i Saudi Arabien er nok det værste jeg nogen sinde har prøvet. Mere specifikt Jeddah. Der er så mange inkompetente arrogante uduelige røvhuller som skal kikke på dit pas og sætte et skide klistermærke på. Så når man kommer til disken ja så bliver der ekspederet når fjolset gider. Ikke noget med at sige lige et øjeblik. Eller undskyld vente tiden. Eller jeg kommer lige om lidt. Næ nej. Han kan bare vende sig om og skride uden et ord. Så kan du stå ved hans skrank og blomstre til han kommer tilbage når han engang for lyst. Det er simpelthen noget af det værste jeg har prøvet. Bare tanken for mig op i det røde felt (undskyld det grimme sprog) :mad::mad::mad::mad::mad:

19. Daniel K

Daniel K Aktivt medlem

Beskeder:
    130
    158
    Point:
    43
    1. NAIA Terminal 1 , departing med QR, ankomst var faktisk ok med hurtig baggage udlevering, men hjemrejsen.... Paspoliti der direkte bad om coffeemoney, toiletpersonale der rækkede hånden ud når man havde tisset, en meget lille gennemgående klaustrofobisk terminal.
    2. Playa d alcudia, kønsløst 70er beton uden noget som helst charme, kombineret med et all-inclusive hotel hvor stort set alt mad fik en tur i ønskebrønden...
    3. Paris CDG, ok til ankomst/afrejse, den mest forfærdelige transit lufthavn ever, skiltning, kø, opførsel -, som en lufthavnsmedarbejder så kvikt bemærkede da jeg spurgte om vej, "I don't work for you, i work for Aeroports De Paris..."
    4. Samtlige London lufthavne undtagen LCY og LHR terminal 5, de er slet ikke dimensioneret til at håndtere passagertilvæksten, LGW og de ældre terminaler i LHR ligner og fungerer som noget fra 1970erne på den ufede måde.
    .

Peter Krogh Frausing, asf, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    @Ali Taran der er bygget en ny lufthavn i Jeddah.. Men ja, går ud fra du er på Hadj, vi andre er ikke så heldige og derfor får vi andre lov, at vente.. Men ja, man skal være tålmodig, men det er kun første gang man ankommer det er sådan, når næste visa er i passet, så går det hurtigere :)

Del denne side