Hvor lang tid i forvejen

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SebastianBruun, 14/8/16.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    ..kan/bør man begynde at planlægge?

    Det er som regel en god ide at være tidligt ude i planlægningen, men man kan jo også strække den for vidt.

    Skal man 'langt væk' i sommeren 2018, hvornår kan man så regne med, at flyselskaberne har tidtabeller klar og åbent for booking?
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg har tidligere oplevet, at vi kunne booke et år frem i tiden. Men jeg tror også, at tiderne let kan blive lavet om inden rejsen.

    Jeg har lige tjekket på www.sas.dk, hvor jeg nu kan købe billetter frem til 8 august 2017.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Normalt kan du booke billetter 330-360 dage frem, det afhænger af flyselskabet. Det er dog ikke altid, at flyselskaberne har tidstabeller så langt frem, selvom det er teoretisk muligt at booke...

    Er der nogen særlig grund til, at du vil booke langt før?
     
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Præcis. Ofte finder man de bedste promos 2-4 måneder før afrejse. Måske lige med undtagelse af rejser lige op til jul, men vil stadig påstå, at alt over 6 måneder før er i overkanten.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nøh, overhovedet ikke - almindelig bondefornuft siger 'i så god tid som muligt'. Jeg ved godt at det ikke passer når vi snakker fly men funderede blot over, i hvor god tid det egentlig er muligt at se flyplaner og booke.

    Vi parkerer den et års tid - og da vi skal ud til eet sted og hjem fra et andet, business på lange stræk og gerne delvis betaling med EB point, pudser vi nok en flyvende ræv på sagen til den tid :oops::confused::):)

    Tak for alle kommentarer indtil nu!
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Hvis det er betaling med EB point, er det nok lidt anderledes. Skal du flyve med SAS eller *A partnere?
     
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det regner vi som udgangspunkt med. Vi skal dog ende uden for SAS-rutenettet, så der kommer partnere ind i billedet.
    Tanken var at bruge EB-point som 'medfinansiering' af business-delen. Men bliver det for kawt - eller totalt for dyrt sammenlignet med alternativer - må vi jo kigge under madrassen.:eek:
    Men som sagt er det først i 18 og der kan drive meget tang op på stranden inden da, så vi tager den op igen om et års tid :)
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Man bør altid i min verden kigge frem til 330-360 dage før afgang. Der er nogle gange rigtigt gode tilbud på de første billetter der sælges på en afgang. Så tænker man over det er det klart en mulighed. Det er især i højsæson at det ofte kan betale sig at kurssikre lang tid i forvejen.

    Er heller ikke helt enig i at de stats som fremvises altid viser sandheden. På nogle områder måske - men kigger du efter direkte afgange, non stop eller rejser i ferieperioder, så er tallet ikke altid rigitg. Så det kommer an på meget.... :)
     
    *flyer, SebastianBruun og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Spørgsmålet er også, om det lægger for store begrænsninger på kombinationsmulighederne, hvis man insisterer på delbetaling med point.
    Måske er det klogere med kontant betaling af en 'kompliceret' rejse - og så anvende de opsparede points til den almindelige smårejsen Europa rundto_O..
    (for så er er jo ikke grund til at gemme dem i flere år - den der gemmer til natten..)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side