Hvordan anmeldes forsinkelse med Lufthansa?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Dorthe K, 23/6/15.

  1. Dorthe K

    Dorthe K Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Hej

    Jeg håber I kan hjælpe med dette lille spørgsmål :)

    På en billet med skift i Frankfurt blev mit første fly så forsinket at jeg ikke nåede det næste, og med hjælp fra min Staralliance guld status blev der kun lige fundet en plands til mig hjem den pågældende fredag aften. Det betød jeg var hjemme 5 timer senere end forventet, og nu vil jeg gerne have en dialog med Lufthansa om dette. Men jeg kan ikke rigtig finde en email adresse eller en "blanket" jeg kan bruge til at henvende mig.

    Nogle gode ideer?
    (På forhånd tak :))
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,582
    "Synes godt om" modtaget:
    4,198
    Point:
    113
    Du kunne overveje at bruge et af de firmaer der specialiserer sig i det og undgå kampen selv f.eks. www.getairhelp.com... Men måske nogle her har specifik erfaring med Lufthansa...
     
  3. HBrandt

    HBrandt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Jeg har adskillige gange brugt deres feedback formular. Det har virket rigtigt godt! og hvis du inkluderer et telefonnummer, så ringer de én op, hvis der er behov for at tale med dig. Du finder Feedback formularen ved at bruge --> Help and Contact i øverste højre hjørne.
     
    Henrik Olsen og Dorthe K "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    513
    "Synes godt om" modtaget:
    1,181
    Point:
    93
    Hvordan er det egentligt med forsinkelser - hvilke typer kan man forvente noget på?
    Hvis nu lufthavnen lukkes pga vejr og man derfor ikke når næste fly - så er det noget med, de skal sørge for ombooking og evt noget forplejning, ik? Men hvis jeg kommer nogle timer senere til min destination - og det skyldtes vejr - har jeg så krav på yderligere?
    Har nemlig også prøvet den med Lufthansa i FRA
     
  5. Peter Kristensen

    Peter Kristensen Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Det hedder sig at "ekstraordinære situationer udenfor flyselskabets kontrol" ikke giver ret til kompensation. Det er sjældent flyselskabets skyld, hvis en lufthavn lukker på grund af dårligt vejr. De fleste plejer dog at være gode til at booke om til første ledige afgang til slutlufthavnen. Kræver det hotel, plejer det også at blive betalt af flyselskabet.
    Du skal derfor ikke regne med kompensation for vejrforhold.
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    1,835
    "Synes godt om" modtaget:
    3,247
    Point:
    113
    Jeg har fornyligt hørt om problemer med at få LH til at give kompensation i et lignende tilfælde (MX, >4 timer efter mistet connection i FRA), selv efter at have henvist til lignende sager der gav passageren ret. Det var et ret sjovt svar at læse fordi de skræv at der kunne ske 'ekstraordinære' ting og de regler så ikke galdt, men de prøvede alligevel ikke at påstå at situationen i sig selv var ekstraordinær, så det gav ikke mening at de bare sagde at de ikke ville gøre noget.... (jeg har ikke enden på historien endnu)

    Men alligevel vil jeg da mene at det godt kan betale sig at prøve selv før du sender den videre og afgiver 25% til de firmaer der lever af det..
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. Dorthe K

    Dorthe K Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Mange tak for gode råd!
    Formularen er jeg lidt flov over ikke selv at finde, men det går nok :)

    Min forsinkelse skyldes at groundstaff mistede overblikket over de loadede kufferter, og derfor måtte tage ale ud, tælle og reloade. Det medførte en meget vred og råbende tysk pilot, og en forsikelse på en time. Da vi så endelig ankom til Frankfurt havde de IT problemer der åbenbart forudsagede at ingen busser blev sendt ud til flyene. Og mens vi ventede på en bus, startede mit fly hjem til København med boarding - og flyet lettede inden jeg nåede terminalen.

    Så jeg tror ikke de kan give vejret skylden i denne omgang :)

    Selvfølgelig på en fredag hvor alle fly var fyldte. Den dag var jeg virkelig glad for min guld status, så jeg i det midste kunne få slutningen af Øl messen hjemme i København med :)

    getairhelp.com skriver op til 3 år tilbage, og jeg mindes at være strandet med et par håndfulde kollegaer i Gdansk på et tidspunkt. Mon ikke det er den sag der skal prøves der?

    Som sagt, tak for råd og et godt site!
     
    Beaglen, Henrik Olsen og tbh "Synes godt om dette"
  8. Oberst

    Oberst Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    1
    Hej Dorthe
    Prøv evt. Refundpilot.com for 'gør det selv' -anmeldelse af din forsinkelse. Det er gratis og nemt at gøre. Har selv brugt dem med held flere gange.
     
    Henrik Olsen og Nielspg "Synes godt om" dette.

Del denne side