Hvordan er Etihad Airways?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Sebastian011, 1/9/14.

1. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    "Synes godt om" modtaget:
    1,278
    Point:
    93
    Hej,
    Vi er tre gutter der sidder og kigger på billetter til Thailand i februar,
    jeg har fundet nogle okay billetter med Etihad Airways CPH -> BKK -> CDG (+ -> CPH) til 3900,
    egentlig troede jeg at det var et firestjernet selskab, men jeg har nok forvekslet det med Oman Air.
    Alternativet er Turkish Airlines CPH retur, men koster næsten 900 kr mere.
    Ellers er der Qatar fra MXP men besparelsen er ikke tiden værd ift. ovenstående.
    Alternativt er der Aeroflot og Malaysia Airlines, men pga. deres situationer virker de ikke som det bedste valg

Har nogen fløjet med Etihad, og hvad synes I om det?
    Jeg læste bare nogle reviews og blev i tvivl, selv om de fleste jo sikkert er helt fine

jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Etihad er som "sandkasse selskaberne" generelt. Gode maskiner, højt serviceniveau, og IFE og Catering der slår de nordeuropæiske selskaber med mange mil.

Du skal dog være opmærksom på om flyvningerne til Thailand rent faktisk er opereret af Etihad!! De har købt en stor andel af Air Berlin, og en del af det metal der bruges på Thailand er Air Berlin HELE VEJEN, og så er det en NOGET anden oplevelse.

En god ting ved Etihad (og nu også Air Berlin) er at de oftest sætter business sæder på auktion, jeg har en bekendt der ofte er blevet opgraderet fra Abu Dhabi til Dusseldorf for bare 1000 AED (ca. 1500 DKK) at flyve business på ørkenselskaberne er en oplevelse helt i særklasse. (hvilket en række BF brugere skal opleve fra OSL i dag :) )

God tur!
    /Schwert

Henrik Olsen, Flemming Poulsen og Sebastian011 "Synes godt om dette"
  3. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Det lyder jo meget fint! Jeg har ogsp haft gode oplevelser med air Berlin! Men hvor udbydes de sæder henne? Jeg tror nemlig ikke vi booker gennem deres hjemmeside

4. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Det er "Codeshare" så de udbydes "alle steder" (i skal blot sikre hvem der står som operatør af de enkelte flyvninger, det han sagtens være Etihad fra Europa til Abu Dhabi, og så AB ud af UAE)

PS
    Har aldrig fløjet AB, og mindes ikke at have set nogle anmeldelser på BF, så den kan du jo lave hvis det er der i ender ;);)

Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Jeg har kun fløjet til og fra Berlin, og det synes jeg faktisk var ganske fint! Det efterlod mig i hvert fald med et positivt indtryk.

Jeg kan se at de flyver CPH DUS AUH og så er AUH BKK og tilbage til CDG med Etihad så det er jo fint nok. Jeg tænkte bare om det var ved gaten eller online business class blev auktioneret. Ikke fordi det er planen lige at smide 1500 kr oven i når vi nu prøver at gøre det billigt :p

Det er også lidt lokkende med 5* Qatar, men det er nok ikke meget anderledes på economy end fx Turkish Airlines

6. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Auktionerne hos Etihad er online... (mener man får besked 6 timer før ETD, men ikke sikker, da jeg selv lægger mine flyvninger hos EK)

Ville da være dejligt om Turkish var lige så gode (tvivler dog :) ) da jeg selv har en rejse med dem til Katmandu på lørdag i J. (har desværre hørt her inde af nogle af de kloge hoveder at når metallet er 777/200, er det en gammel "afdanket" maskine TK har lejet ind, hvilket det desværre er, så ingen fully flat til mig :(:(

7. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Men kan jeg deltage i dem når jeg booker igennem fx Flybillet.dk?
    Du må gerne skrive når du har fløjet med Turkish, så kunne det jo være man skulle vælge Qatar i stedet hvis ikke det bliver Etihad

8. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Øhhhh :confused:
    Nu vil jeg med al min jydske flabethed spørge hvorledes en beskrivelse af TK skulle understøtte en tur med QR?? ;);)

Jeg har som sagt min primære præference hos Emirates (for ikke at sprede mine status miles mere end nødvendigt) så jeg har aldrig fløjet til Mellemøsten med Qatar. Generelt vil jeg dog sige at om du flyver med Qatar, Etihad eller Emirates er "hip som hap" de har alle (IMHO) et niveau der langt overgår hvad vi ser i Europa. Den eneste grund til at jeg i sin tid valgte Emirates, er ene og alene den, at jeg har ansvaret for vores datterselskab i Dubai, og med direkte forbindelse fra både CPH og HAM gav det mest mening......

9. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Under alle omstændigheder må du ikke lade dig snyde af Skytrax-stjerner. Det er noget, flyselskaberne betaler for...

Henrik Olsen, Schwert og Sebastian011 "Synes godt om dette"
  10. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Jeg har bare læst at etihad jævnligt har forsinkelser, og hvis Turkish ikke er noget specielt så det jo ind værd at betale 1000 kr ekstra for kontra Etihad og Qatar

11. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Hvor har du læst det?

12. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Deres Facebook, TripAdvisor og Skytrax kiggede jeg bare lidt rundt på

13. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Well, det er ikke hvad jeg ville kalde et troværdigt grundlag. Jeg kan ikke umiddelbart finde statistik for mellemøsten, men i Europa er TK det mest aflysende selskab iflg Flightstats, der godt nok heller ikke er et perfekt instrument, men trods alt bedre end TripAdvisor og Facebook. Se http://www.flightstats.com/go/Media/stats.do?region=europe&queryDate=last30Days
    Når man kigger på tabellerne, skal man selvfølgelig tage i betragtning, hvor mange afgange hvert enkelt selskab har osv, men det tegner et billede.

Endvidere skal man selvfølgelig også tænke på hvad det er for nogle lufthavne, selskaberne frekventeret. Et selskab som Binter Canarias er næsten altid blandt de bedste til "on-time", men de flyver altså bare mellem nogle kanariske øer. Mens fx Lufthansa og British Airways beflyver Frankfurt og Heathrow, der har en noget anden trafiksituation, og derfor har en større risiko for forsinkelser...

Schwert "Synes godt om" dette.
  14. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Det er vel også altid dem der er utilfredse der råber højest.
    Synd at Etihad skal bookes gennem MrJet eller Expedia, det har jeg ikke alt for gode erfaringer med.

De har noget der hedder best price guarantee men ikke når man rejser fra DK, øv øv

15. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Har nogen erfaring med at booke igennem MrJet (eller Expedia)
    Jeg kan se at de har rejsegaranti på "pakkerejser" men ved ikke om det er gældende for flybilletter?

Jeg regner ikke med at Etihad går konkurs, men turen kunne jo blive aflyst eller ændret flytider. Og hvordan med forsinkelser? Er man dækket ind der?

16. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Har nogen erfaring med at skippe sidste leg på en rejse?

Jeg har fx fundet CPH - HKT - MAD hvor return har stop i Paris 2t55m. Kan jeg godt bede dem om kun at sende min bagage til Paris, hente det og så tage et sas fly hjem til KbH?

17. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Næppe. Prøv at se om du ikke kan få et længere layover i CDG på fx 16t. Så kan du godt få din kuffert. Eller få PAR-MAD segmentet over på et fly fra ORY. Elleret eller andet. Trumfkortet at smide er, at du har livsvigtig medicin i din indcheckede kuffert (køb en halv liter brintoverilte eller noget), og sig at du skal bruge det i CDG.

Flemming Poulsen, Sebastian011 og Schwert "Synes godt om dette"
  18. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek:
    I Kjøwenhavnere er og bliver kræmmere.........

jakobv84 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  19. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Der var også en 8 timer layover, jeg tænkte bare det var surt hvis den ikke gik :)
    Men desværre er turen blevet solgt nu, øv øv. Så det blev ikke aktuelt alligevel, man må slå til hurtigt

20. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    727
    1,278
    Point:
    93
    Nå, Etihad deals døde desværre.

Nu hedder alternativet Air China, men de har kun én times transfertid i Beijing mellem CDG - PEK - BKK og samme den anden vej.
    Er det nok i sådan en stor lufthavn? Det tror jeg da næsten ikke

Del denne side