Hvordan finder man den billigste billet hos SAS ?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Bekgaard, 24/11/18.

  1. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hejsa

    Ja, spørgsmålet er enkelt med tænker at svaret ikke er.
    Jeg sad for sjov og kikkede på, hvad en Business retur billet mellem CPH og NRT kostede.

    38.635 kr:
    upload_2018-11-24_19-31-21.png
    upload_2018-11-24_19-31-29.png

    Så kikkede jeg helt tilfældigt på MUC-CPH-NRT-CPH-MUC, hvor de midterste ben havde den samme flyvning som ovenfor:

    34.891 kr:
    upload_2018-11-24_19-33-2.png
    upload_2018-11-24_19-33-9.png

    Dvs. at hvis man tager MUC-CPH & CPH-MUC flyvningerne med, bliver turen 3.744 kr billigere.

    Nu er det ikke fordi jeg er super interesseret lige i denne rute på disse datoer, men mere det gennerelle, filosofiske spørgsmål: Er der nogen måde man kan finde den billigste pris, andet end at sidde og søge fra alle mulige lufthavne ?
     
    Henrik Olsen, Henry, Christianbp17 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Samme princip gælder fra Hamborg til de jyske tilhængere. Jeg sparede ca. 2,5K på en plus billet til NRT i Feb. (Derudover giver turen 3000 point ekstra, grundet det ekstra leg)
    Google flights er mit bedste bud, der kan man søge på 5 afrejse lufthavne på en gang:)
     
    Bekgaard, Nielspg, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Å rejse fra de store lufthavnene i Tyskland er ofte en del billigere med SAS, enn å rejse fra Skandinavia, pga konkurranse med Lufthansa (er min «educated guess»).

    I 2016 betalte jeg ca 13000 DKK for MUC-ARN-HKG-ARN-MUC i Business class (Lufthansa mellom MUC og ARN og SAS til HKG) uden at det var et spesielt tilbud. Husker at samme tur fra BOO og ARN var 4-5000 DKK dyrere.
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det er ingen sammenhæng mellem antal strækninger på en billet, og prisen, da direkte fly jo som regel er dyrest.

    SAS Ung er fx altid billigere fra Stockholm, uanset om du så vil flyve CPH-NRT, så er ARN-CPH-NRT ca. 500 kr billigere retur - giver det mening? Nej.

    Sidste år fløj jeg så CPH-ARN-CPH-NRT for samme pris som CPH-NRT r/t, 6 segmenter i stedet for 2 :)
     
    Bekgaard, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kan også skyldes forskellige skatter og gebyrer tilhørende en speciel lufthav. UKs kæmpe gebyr for transatlantiske rejser, er foreksempel meget højere hvis rejsen startes i London, end hvis man bare har en lay-over
     
    Bekgaard, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Ofte er flyselskaberne også interesseret i feeder trafik. F.eks. fra en konkurrents marked. Uanset hvad er feeder pax med til, at fylde de store fly op.
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Nogle gange er rejser fra Malmø også billigere - så værd at kigge efter.
     
    Henry, Bekgaard og Peter F. "Synes godt om dette"

Del denne side