Hvordan planlægger man seating i SAS Plus og hvorfor?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Ulrik, 14/5/16.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nogle gange undrer det mig hvorfor man seater folk som man gør, enten er det noget jeg ikke forstår, eller så er det nogen der har hovedet under armen. Eksempelvis i torsdag fra Dublin til CPH.

    Jeg havde forhåndsbestilt 3D og da jeg tjekkede ind på app'en to timer før var alle to sæder ved siden af frie. Pluskabinen havde den dag 7 rækker og på hver række var A,C,D og F taget pånær række 2,4,7, på række 6 var D taget - altså mange frie pladser.

    Da jeg for skægs skyld tjekker app'en 40 minutter før agfang kan jeg se at på min række 3, er E og F taget, samt på række 6 sidder de pludselig 3 sammen på D,E og F. Jeg ændrer mit sæde til 7 D og får hele rækken for mig selv og på række 3 fordeler de sig efter boarding completed.

    Jeg har oplevet noget ligende før; tror SAS eller check-in folkene virkelig at folks inderste ønske er sidde mast sammen eller tænker de sig ikke om? Jeg ved godt at nogle vil sige Weight and Balance, men da man altid gerne må rykke rundt tror jeg ikke på den.

    Det undrer mig bare.
     
    PENSIONISTEN, asf, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg undrer mig også. Normalt vil man vel ikke lade nogen sidde på midtersædet, når der stadig er frie vindues- og gangpladser (men jeg kan ikke udelukke, at midtersædet er valgt fordi man gerne vil sidde ved siden af personen ved gang/vindue).

    Derfor er jeg også meget glad for Lufthansa, der blokerer sædet ved siden af *A guld, når flyet ikke er fyldt. Også på økonomi.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. PeterK

    PeterK Guest

    Det handler om vægt og balance. Selvom der (i dette tilfælde) er 7 rækker Plus, kan flyselskabet vurdere, at der skal flyves en stor del cargo med, hvis pax-tallet ser sløjt ud.
    Det er muligt for flyselskabet at frigøre pladserne op til afgang, fx hvis mængden af bagage ikke er så høj som forventet, og de derfor ikke behøver de pladser, som i systemerne har været spærret for brug.

    Jeg håber det hjalp lidt. God weekend :)
     
    Flyvefisken og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Det er nemlig weight balance ratio der spiller ind her.
    Jeg har været med på en flyvning med Delta i USA hvor vi alle blev jaget op foran i maskinen fordi de havde læsset noget møgtungt i bageste cargobay. Så kunne vi alle sidde deroppe som sild i en tønde, mens resten af flyet var tomt. Meh, siger jeg bare, men okay. Det var en halv times flyvning fra Indianapolis til Columbus Ohio, så det var til at overleve.
     
    Ulrik og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side