Hvordan tjener du dine point?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Jannik, 4/8/15.

  1. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Halløljsa.

    Jeg kan ikke helt forstå hvordan mange af jer, kan skabe så mange point sammen - rejser i arbejdsmæssigt, for at tjene/spare op.?

    Eller er i bare gode til, at bestille rejser / flybilletter selv, og lure hvordan man kan skrabe point sammen.

    Dette er ern relativt ny verden for mig selvom jeg har rejst 4 gange om året de sidste 10 år, cirka heriblandt ( Californien, Florida, New York, Thailand, Bahamas, Maldiverne, diverse Skirejser, og alverdens storbyer i europa og meget mere )

    Så jeg opfordrer alle til - i denne tråd - at komme tips og tricks :)

    Jannik
     
    Senest redigeret: 5/8/15
  2. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Halløljsa.

    Jeg kan ikke helt forstå hvordan mange af jer, kan skabe så mange point sammen - rejser i arbejdsmæssigt, for at tjene/spare op.?

    Eller er i bare gode til, at bestille rejser / flybilletter selv, og lure hvordan man kan skrabe point sammen.

    Dette er ern relativt ny verden for mig selvom jeg har rejst 4 gange om året de sidste 10 år, cirka heriblandt ( Californien, Florida, New York, Thailand, Bahamas, Maldiverne, diverse Skirejser, og alverdens storbyer i europa og meget mere )

    Så jeg opfordrer alle til - i denne tråd - at komme tips og tricks :)

    Jannik

    Splittet fra indløsningstråden....

    Fortsæt tips og tricks til optjening her....
     
  3. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Som admin skriver, så stillede jeg også spørgsmålet i Indløsningstråden, men her taler man mere om, hvad man har brugt sine point på og ikke hvordan de er optjent.?
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    De fleste her med velbugende points samlinger rejser givetvis arbejdsmæssigt, ja. Dem med alle flest point formentligt også på halvdyre billetter...

    Jeg rejser ca. en gang om måneden til enten USA eller Indien med British Airways på premium economy. Det giver i sig selv okay, men mange af mine points kommer nu fra mine amerikanske kreditkort jeg stadigt har fra da jeg boede derovre.
     
    Senest redigeret: 4/8/15
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ja det kommer primært fra arbejde. Rejser selv stort set ugentligt arbejdsmæssigt på PLUS i Europa (udenfor Skandinavien) og så får man hurtigt stablet point op når det er 3750 per uge.

    Derudover bliver det til 2-3 ferierejser om året i Europa hvor jeg typisk køber billige PLUS billetter, og 1-2 længere ture til USA (Typisk på business class købt på tilbud eller forskellige MR deals - og det giver 10-20K points per gang).

    Så har jeg Diners og Mastercard og de bliver brugt flittigt, også til udlæg på arbejdet så jeg selv betaler for flybilletterne og får dem refunderet efterfølgende.

    Mit problem nu er at finde ud af hvordan jeg kan brænde mine point af - og det er jo svært fordi jeg for nyligt er startet på ny Diamond optjeningsperiode. Så lige pt. vil jeg hellere betale for en billet så jeg er sikker på at jeg bliver kvalifceret igen :cool: så ved man at man er bonusfeber-nørd ;)
     
    tbh, Simon Toft, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Jeg optjener primært mine bonuspoints ved rejser til USA (SFO) og altid for mit firma, derudover bruger jeg mit Diners og mastercard, begge i SAS for at maksimere pointsoptjeningen.
    Optiontown benyttes stort set hvergang, selvom jeg på det sidste har oplevet at ca. 60% ikke godkendes.
     
    Kristian og Frequie "Synes godt om" dette.
  7. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg rejser ikke så meget som de andre grundet nyt arbejde men det bliver til 10-20 ture om året med skiftevis arbejde og ferie og lidt blandet MR når priserne er gode. Har en til Stockholm D. 17 august. Fx. Udover det bruger jeg mit SASMC og shopper online via SAS shoppen når jeg skal have noget. Også lige installeret deres shop browser.

    Når jeg ikke bor fast på en hotelkæde omsætter jeg dem til EB point i stedet. Det har ikke værdi for mig at have to nætter hos en kæde men det har 1000 ekstra point fx.

    Ellers kig på SAS hjemmeside under Eurobonus og optjening. De har lige fået DanTaxi ind som partner. Jeg skraber måske ikke 150.000
    Point ind men alle de små point tæller sammen i sidste ende. :)

    God point jagt.
     
  8. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Blanding af firma rejser, kreditkort forbrug og private rejser, dantaxi
     
  9. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg tror de fleste tjener en del point gennem flyvninger ifm. arbejde, men der findes stadig gode muligheder for at optjene point som privatperson, med et begrænset antal årlige rejser. Husk på det ikke kun er på flyvninger men også på bl.a. hotel, billeje, taxa, kreditkort, forsikring og shopping på nettet du har mulighed for at tjene point. Samtidig gælder det om at være opmærksom på aktuelle kampagner, herunder har jeg samlet et lille udsnit af aktuelle Eurobonus tilbud, bare for at vise de mange optjeningsmuligheder, der kan "booste" din konto:

    - 1500 point per ophold hos Radisson Blu og Park Inn
    - 1000 point for leje af første film hos Plejmo
    - 1000 point i årlig fødselsdagsgave
    - 5000 point for 3 måneders abb. på Berlingske (748 kr.)
    - 800 point i sign up bonus / velkomst quiz
    - 700 point ved køb af 1 måneds Viaplay

    I dit tilfælde hvor du ikke rejser mere end omkring 4 gange årligt, kan det have afgørende betydning at få samlet point på en konto, altså indenfor en alliance, hvis prisen tillader det. Dette vil hurtigere bringe dig nær en bonusrejse eller opgradering.

    Som de andre også nævner er vi nogen der er så tosset med at samle point, at vi sommetider rejser udelukkende med det formål at tjene flest mulige point, på et såkaldt Mileage run . Et eksempel på dette ses bl.a. i en anden tråd hvor adskillige forummedlemmer tager til Hong Kong i September.

    Jeg håber ovenstående var en forklaring på hvordan det er muligt at samle så mange bonuspoint, altså ikke kun ved flyrejser. Det bedste råd er altså: grib de mange muligheder der findes og husk at følge med på Bonusfeber, hvor vi jævnligt omtaler de forskellige aktuelle point kampagner. God bonusjagt. :)
     
    Senest redigeret: 5/8/15
    Jannik, Henrik Olsen, Flemming Poulsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Tusind tak for alle jeres svar - det giver en bedre forståelse for denne fagre nye verden :)

    Jeg er med på , at man kan bruge SAS webshoppen, og det er meget godt, da jeg nok til tider har et forbrug, ud over sædvanligt og derved kombinere Webshoppen og evt. Wupti med sit SASMC. Dvs dobbelt point.? Altså linket fra Webshoppen og kortet.?

    Skal desuden have ny telefon snart, og derved bruge sit SASMC og få firmaet til at refundere - og selvfølgelig MobilePay.

    Hvad betyder Optiontown.?
    Hvad betyder Alliance.?

    Ja, har set jeres HongKong Milage Run, tur - nåede det desværre ikke, inden jeg fik set denne side :)

    Jannik
     
  11. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Optiontown er en tjeneste, som bl.a. SAS benytter til at tilbyde passagerer opgraderinger til SAS Plus og Business Class (kun på de interkontinentale ruter). Fordelen er at du udover fordelene ved den nye opgraderede klasse også optjener flere bonuspoint. Eksempelvis optjener du normalt 500 point på en rejse fra Skandinavien til Europa i SAS Go, men hele 2000 point, i SAS Plus opgraderet gennem Optiontown (priserne er variable og starter fra ca. 25€).

    Der findes overordnet set 3 store alliancer indenfor luftfartsindustrien:
    - Star Alliance (SAS, Lufthansa, United m.fl.)
    - One World (British Airways, Qatar Airways, Air Berlin m.fl.)
    - Sky Team (KLM, Delta, Air France m.fl.)

    Som sagt anbefaler jeg med dit antal årlige rejser at du så vidt muligt holder dig til en alliance, så du rent faktisk får samlet nok point til at kunne indløse dem i primært et bonusprogram, istedet for at have en masse "slatter" i diverse programmer.

    Husk at hvis du køber mobiltelefon hos Callme optjener du op til 5000 eurobonus extra point.
     
    Senest redigeret: 5/8/15
    Jannik og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Velkommen til Bonusfeber. Glad for at du allerede kan bruge det til noget :)

    Vedrørende Optiontown kan du læse om det her: http://bonusfeber.dk/guide-opgradering-optiontown/

    En alliance er der reelt 3 af:

    - Star Alliance
    - OneWorld
    - SkyTeam

    En alliance er en samling af flyselskaber, som arbejder sammen på mange områder. De er deres helt egne, men de sælger billetter til hinandens ruter, man optjener bonuspoint ved dem og man kan bruge deres lounger og fast track om man har rette status.

    Star Alliance (som er den største) - læs om medlemmerne her: http://www.staralliance.com/en/
    OneWorld: http://www.oneworld.com/
    SkyTeam: http://www.skyteam.com/

    Jeg håber dette hjælper dig et skridt videre :)
     
    Jannik og rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  13. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Tak @rasmus.emil

    Det er godt nok, at holde tungen lige i munden, så det giver optimal pointoptjening.

    Og det med alle de begreber, er nok også lige en extra forvirring :) SAS Plus / Go osv osv osv ;)

    Men det kommer vel til én, når man praktiserer det mere.

    Aha, så give Alliance lidt bedre mening - så når man samler point til eks. SAS ryger det ind i en "pulje" i Star Alliance, eller hvordan.?

    /Jannik
     
  14. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg tjener desuden en del ekstrapoint på familiekontoen. Alle i husstanden kan automatisk overføre alle point til et kort. Derudover køber jeg alle store indkøb på MC, som mange andre taler om. Vi har fx lige købt ny bil, vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine og tre langtursrejser for hele familien. :D
     
    Simon Toft, Kenneth K, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Tak - Det tror jeg bestemt :)
     
  16. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Tak for svar.

    Kørte vidst selv lidt af sporet ift. topic, sorry :) Men rart lige, at få det penslet ud, tak.

    Back to Topic - Skal købe ny bil inden for 14 dage - den koster cirka 200.000,- så skal jeg da vidste bare bestilt det SASMC = 20.000 point

    Og ny opvasker - koster vel 4000.- / via SAS Webshop får man 18 ponit pr. 100.- altså 720 point + 400 point via SASMC :)

    Så er der de 800 point for deres introvideo.

    Jaja, så er der da lidt allerede :D
     
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  17. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Vær Obs på om der er gebyr på. Særligt hvis du lægger 200.000 for bilen kontant?
     
    Jannik "Synes godt om" dette.
  18. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Nå ja, det skal jeg da lige have undersøgt...
     
  19. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Ja, det er korrekt. Hvis du samler point i SAS Eurobonus, har du dermed også mulighed for at optjene point hos andre Star Alliance medlemmer. Der kan dog være undtagelser, på billige billetter hvor du ikke optjener point, ligesom indtjeningen ikke altid er lige god hos alle selskaber.
    Du kan se indtjeningen i Eurobonus for rejser med samarbejdspartnere her: SAS.dk

    Mht. til rejseklasser, har SAS valgt et lidt utraditionelt produkt, på det europæiske marked og jeg forstår godt du bliver forvirret af navnene på de forskellige rejseklasser.

    - SAS Go, er det traditionelle økonomi klasse produkt.
    - SAS Plus, kan sammenlignes med et economy extra produkt.
    - Endeligt findes også SAS Business, som er et business class produkt der kun findes på de lange interkontinentale ruter.
     
  20. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    SAS MC har som udgangspunkt en grænse på 50.000 kr. men jeg mener man kan kreditgodkendes til en højere forbrugsgrænse.
     

Del denne side