Hvornår skal man bestile en flyvning i nytårsdagene (mest LH-henvendt)?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af mikkelhk, 7/10/19.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Hej alle
    Jeg har i lang tid "luret" på forummet her, men har nu oprettet en bruger.
    Jeg har oprettet en tråd magen til i FlyerTalk's LH-forum, men spørger også lige her for måske at få et lidt mere "lokalt" svar. :) Spørgsmålet omhandler som udgangspunkt LH og tildels resten *A, da LH er det eneste selskab vi har fløjet med, og vi har god erfaring med kvalitet vs. pris hos LH. Dog er andre input også meget velkomne.

    Vi flyver BLL (eller CPH) - MIA (eller FLL) og tilbage, ud den 31. december 2020 eller allerhelst 1. januar 2021 og hjem den 8. januar 2021. Da nytårsdagene åbenbart er datoer med høj efterspørgsel, ville det være så smart at booke vores flyvninger, så snart LH frigiver flyvningerne for 8. januar 2021, hvilket skulle være omkring 15. januar 2020?
    Vi ønsker ganske simpelt de billigste billetter med inkluderet bagage, dvs. Economy Basic, vi er ligeglade med fleksibilitet, bookingklasse og miles og om alle fly er med LH, men jeg tror ikke nogen andre *A medlemmer frigiver flyvninger så tidligt som LH?

    Jeg synes at vide at man generelt bør købe sine billetter omkring 10 måneder før flyvedatoen, men i betragtning af at nytårsdagene kan være datoer med høj efterspørgsel, ville det være fornuftigt at vente til midten af marts eller måske endda senere, og dermed også kunne se andre tilgængelige *A-flyvninger (selvom mine nuværende søgninger i midten af maj 2020 og midten/slutningen af september 2020 har vist LHs egne flyvninger BLL-FRA-MIA som de billigste, søgningsresultaterne inkluderede også LH/EW-flyvninger via FRA-DUS og LX-flyvninger via FRA-ZRH og i maj 2020 også LH via FRA-EWR) - eller skal vi bare booke bogstaveligt så hurtigt som muligt, før priserne stiger efter nogle dage? Ved at søge så langt ud som muligt er LHs fly også billigere end f.eks. BA, KLM og AF, og generelt ser LHs priser MEGET skarpe ud de første ganske få dage efter de er frigivet.
     
    MatthiasWagner og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Du skal ikke tro på “reglerne” for hvornår det er billigst. Det er en generalisering over samme perioder og selskaber.
    Dog vil jeg sige at når jeres destination og periode er ret fast, samt flyselskabet I ønsker, så er det med at være klar så snart de udgives til salg. Er prisen i nærheden af hvad I ønsker og syntes er rimeligt, så vil jeg booke dem - glemme alt om det - og så ellers glæde mig til ferien. Du skal ikke købe for dyrt, men det er også irritererende at vente på at der skal komme et udsalg.
    Så hellere få styr på det og så glæde sig til ferien.
     
    Henry, SophieHendriksen, Calle77 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg har set en statistik der opgjorde det til at man gennemsnitligt skal købe economy 45 dage før afgang, tirsdag aften. Dette er med fed understregning på gennemsnitlig! Jeg kender ikke til statistikken ved billetfrigivelse, mit umiddelbare gæt vil være at den er høj, for at ramme de kunder der, no matter what, skal med den afgang? Tag det her som refleksioner, jeg har ingen stor viden om TATL i helligdage :) Personligt ville jeg nok holde mere øje med LH´s tilbudsmails. Og især når det er helligdagsperiode, vente på nogle gode Biz priser ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jul/Nytår er voldsomt travle på rigtig mange destinationer/ruter - og ikke kun economy. Som Henrik skriver, hvis der er en god pris til januar - så book. Det er muligt den kommer til nogle få hundrede kroner billigere senere - men når jeres destination og dato er relativt faste vil jeg slå til hurtigt.
     
  5. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Tak for alle jeres svar - jeg kan høre at jeg ikke var helt ved siden af mht. at bestille så tidligt som muligt.
    Datoerne er meget faste, vi skal på krydstogt fra Port Everglades den 2. januar, og vi ønsker ikke at bruge "hele" juleferien i Florida, så derfor er udrejsen fast på 1. januar eller evt. 31. december, og ligeledes ønsker vi ikke at blive flere dage efter krydstogtet i Florida, derfor er hjemrejsen også fast den 8. januar - til nøds den 9., hvis der skulle være ét eller andet forhold der umuliggjorde at vi kunne rejse hjem den 8.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    I så fald ville jeg overveje at have tilstrækkelig buffer, så I ikke misser jeres krydstogt, hvis flyet skulle blive forsinket / aflyst.
     
    Henrik Olsen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  7. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Hej Henry
    Ja, det er også min tanke bag eventuelt at flyve derover allerede den 31/12 i stedet for den 1/1. På den måde kan vi også rent faktisk overvære nytårsfyrværkeri osv. i stedet for a skulle prøve at sove op til en flyvning den 1/1 klokken ~7, men så i Florida i stedet for i Jylland. Mulighederne for en ombooking til et andet fly den 1/1 er vel heller ikke så store som 31/12, da der er forvejen er høj belægning?

    Har nogen af jer erfaringer med overnatninger i Florida, specifikt i/omkring Fort Lauderdale på nytårsnat (31/12-2/1 fremfor 1/1-2/1)? Er de fleste hoteller i Florida åbne for overnatninger nytårsnat, eller skal man hellere kigge efter Airbnb?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Har Krydstogtselskabet ikke et hoteltilbud i tilknytning til sejladsen?
    I er jo nok ikke de første, der ankommer til afrejsebyen i god tid, så de må være stødt på det før, skulle man tro.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Vi skal sejle med Celebrity, som både tilbyder flybilletter, hotel og vist endda også lufthavnstransfer. Men de tager sig godt betalt for det, og jeg vil derfor egentlig hellere selv stå for det.
    Jeg formoder at det skulle være muligt at kunne finde et hotel der tilbyder overnatninger 31/12-1/1, men flere hoteller i Danmark holder for eksempel lukket i hele juleferien, og booking.com o.lign. har endnu ikke åbnet for salg så langt frem.
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side