Ikke bare overvejer. Det har købt aktier og skriver selv at de overvejer fuld opkøb af Norwegian: https://insideflyer.dk/braking-news-british-airways-overvejer-koebe-hele-norwegian/
Det er også min tanke at det kun kan blive positivt at du så optjener Avios og Tier Point med Norwegian..... men måske en drøm der er langt væk lige nu. Men på den anden side, så køber BA sig godt nok til en ny flåde og holder konkurrenten under kontrol - reelt fjerner de konkurrenten... "If you can't beat them - then buy them"
tvinger det så Lufthansa til at købe SAS? det har jo været lige ved og næsten tidligere. jeg tænker det kunne blive startskud til en masse store fusioner som vi har set det i USA men detkunne da være fedt hvis norwegian bliver One World.
Med deres Discount chef har vi ikke set de sidste forringelser hos BA, BA drives allerede som Norwegian med meget højere priser. Hvis ikke de havde alle de LHR slots var de blevet presset til at forbedre sig. Men synes ikke om ideen om færre selskaber, for det betyder højere priser.
Ja, jeg tænker bare der stadig er rimelig business på BA, men at lave det til et kæmpe discount selskab virker bare nederen.
Mon ikke de ser et par muligheder her: 1) De kan bruge Norwegian aktivt som deres aktør på lavprismarkedet - et marked som de selv forsøger sig lidt me 2) Få fjernet en "nasty" konkurrent på de transatlantiske ruter - hvor både BA og Iberia bliver udfordret
Jeg tænker at man kunne finde på at migrere Vueling & Norwegian som et modsvar til G/E Wings. Og så skal man nok ikke forvente at kunne optjene Avios.
Kommer måske også an på, hvor Bank Norwegian ender med at befinde sig. Har den et forretningsomfang der giver den en eksistensberettigelse, hvis den ikke er knyttet op på flyselskabet (eller omvendt)? Hvis de fleste kunder er det for at kombinere optjening i bank og flyselskab..