Ingen erstatning efter aflyst SAS fly ifbm ground handling strejke

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af AndersBT, 24/9/19.

1. AndersBT

AndersBT Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Hej alle

Hurtigt spørgsmål:

Har netop fået afvist mit compensation claim på aflyst SAS fly AMS-CPH 20.10 den 11/9 med henvisning til ground handling strejken der brød ud den dag.

Skal jeg acceptere den afvisning?

Henry "Synes godt om" dette.
  2. MatthiasWagner

MatthiasWagner VIP medlem

Beskeder:
    270
    793
    Point:
    93
    Ja det vil jeg sige. Strejken var en ekstern strejke som SAS ikke havde mulighed for at påvirke. Der er stadig et retligt opgør om pilotstrejken var "for ekstern" for SAS, eller om de skylder kompensation der, men i det her tilfælde tror jeg juraen er mere klar. Hvis du vil gå videre med det, skal du argumentere for at SGH er så "intern" i SAS så de vil kunne have påvirket udbruddet ved at handle rettidigt. Jeg tænker dog at det bliver meget op af bakke. Især når man medtager at strejken blev kendt ulovlig --> Endnu mere upåvirkelig og lydfilen der afslører medarbejdernes brud af fagforeningsloven --> Endnu mere upåvirkelig.

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    826
    2,378
    Point:
    93
    Jeg ville også bare acceptere den, specielt med argumenterne ovenfor in mente. Alternativt kan du lade den gå via forsinkelses-firmaerne.

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer Where is my SK937?

Beskeder:
    1,164
    3,855
    Point:
    113
    Jeg har også søgt kompensation på denne - og fået den afvist.
    Der en kendelse fra EU domstolen fra april 2018 der siger at wild cat strejker ikke er uden for selskabets kontrol - når de er i umiddelbar forlængelse af annonceringer af organisatoriske ændringer. Den afvist SAS kunne gælde her (forståeligt nok).

Men jeg kører videre med den - mest fordi jeg er p... på SAS over at de lader 3F køre showet i SGH. Så mit argument at at man ikke har udvist rettidig ledelsesmæssig omhu. Men om den bliver købt er nok tvivlsomt - men det skal prøves,

obs, Beaglen, Thomas Bække Olesen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. AndersBT

AndersBT Aktivt medlem

Beskeder:
    57
    109
    Point:
    33
    Semi-unrelated:

Går i efter cash eller voucher, der er dobbelt op som kompensation?

6. Offlyer

Offlyer Where is my SK937?

Beskeder:
    1,164
    3,855
    Point:
    113
    Jvf anden tråd, så ville jeg gerne have taget vouchers - men der udstedes en voucher for hver passager og der kan kun bruges to vouchers per booking. Så synes jeg det blev bøvlet. Tog derfor cash.

Beaglen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  7. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    826
    2,378
    Point:
    93
    Det afhænger vel af hvor ofte du flyver med SAS. I mit tilfælde ville jeg som udgangspunkt tage en voucher når den er på det dobbelte beløb.

SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,832
    Point:
    113
    Enig - formoder de gælder et par år oder so, og mon ikke man i det mindste har en eller to ture på den tid.

Del denne side