InsideFlyer Foodie Tours - Næste rejse går til New York

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 24/1/18.

?

Vil du deltage i InsideFlyer Foodie Tours goes to New York?

  1. Ja

    8 vote(s)
    50.0%
  2. Nej

    8 vote(s)
    50.0%
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Et nyt initiativ sættes nu i søen og det er InsideFlyer Foodie Dream Tours :)

    Turen til Hong Kong var en prøveballon og @Kenneth K og jeg fik talt en del om hvordan dette kunne gøres til noget mere fast. Vi er derfor kommet frem til følgende.

    InsideFlyer Foodie Tours goes to New York


    Tanken er at vi planlægger en forlænget weekend i slut september 2018, hvor vi rejser afsted en fredag og tager hjem igen søndag.

    Programmet er følgende:
    • Afgang fredag med forventeligt SAS (vi forsøger at få en discount rate)
    • Ankomst fredag aften - afgang til valgte hotellter
    • Lørdag formiddag er i Meyers tegn med tur på hans food court i Grand Central (vi forsøger at arrangere behind the scenes)
    • Lørdag frokost er på Agern
    • Lørdag aften er frokost på en 2* eller 3* Michelin restaurant (vi kigger på f.eks. Eleven Madison Park eller Atera)
    • Søndag er der "fri leg" og vi kunne mødes til brunch eller frokost et sted - dette aftales senere
    • Søndag eftermiddag hjem mod København

    Vi kigger på en budgetteret pris for flybillet og mad lørdag (frokost og aftensmad) på omkring 5.000-6.000,- kroner. Hoteller er efter eget valg, så de fås typisk fra godt 1.000,- per nat (det er muligt at dele værelser og holde prisen nede). Ved endelig tilmelding vil der skulle betales et depositum på 2.000,-.

    Dette er 100% neutralt - ingen tjener noget på dette her og det gøres udelukkende fordi vi syntes turen til Hong Kong var super hyggeligt med bonuspoint, snakke om fly og mad og god dansk hygge :)

    Bliver denne tur en succes, så laver @Kenneth K og jeg en tur i slut Q1/start Q2 2019 en tur på samme måde til Napa Valley, hvor der jo er hjemmebane for @Kenneth K - det giver mulighed for adgang til nogle super wineries og behind the scenes lover han :)

    Vi har flere andre destinationer i tankerne og de tages succesivt. Tanken er 1-2 stykker per år.

    Skriv gerne jeres interesse eller spørgsmål og lav en "ikke bunden" forhåndstilmelding. Er der minimum 5 som vil deltage, så starter vi planlægningen.

    Til turene er maksimalt antal 10 stykker (kan være afvigelse alt efter destinationen og restauranten, så deltagelse sker ved "først til mølle" princippet).
     
    Senest redigeret: 24/1/18
    Michael Wahl, mhsalv, Thomas Bække Olesen og 16 andre "Synes godt om" dette.
  2. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Det lyder virkelig fedt, og super initiativ. Jeg er meget interesseret såfremt datoer passer ind.
     
    Senest redigeret: 25/1/18
    Kenneth K, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Lyder spændende. Jeg melder mig også på som interesseret.

    Ift. en SAS-discount rate kunne det være endnu bedre, hvis i kunne lave en aftale om garanteret tilgang til bonusbilletter. :)

    Har i forvejen booket en tur lignende den i havde til Hongkong med en kammerat i marts.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Godt initiativ; men melder alligevel fra :) Men turen til Napa kunne jeg godt på nuværende tidspunkt være med på.
     
    Michael Wahl, Henrik Olsen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Lyder super fedt! Om det passer ind i min kalender til den tid, så kunne jeg sagtens være frisk! :cool:
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Lyder fedt. Kan det passe ind vil jeg gerne med.
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det lyder interessant, men jeg er ikke sikker på min deltagelse - det afhænger af nogle forskellige parametere og hvor nærrig jeg er :D:D

    Jeg kender køkkenchefen på Aska som er en to-stjernet michelin restaurant beliggende i Brooklyn. Hvis I får brug for det kan jeg godt hjælpe med at skabe kontakt:)

    Link: http://askanyc.com/#about
     
    Beaglen, Michael Wahl, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det kunne bestemt være en mulighed også for et besøg.

    Vi håber at kunne sammesætte en tur som flest vil deltage i - så godt med feedback og kommentarer :)
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    En foodie tour kunne godt være interessant. Dog ville jeg nok vælge at kombinere det med et længere ophold hvis turen går til USA eller Asien. Er det derimod Europa er det jo fint nok med en weekend.

    Uanset hvad er det et glimrende initiativ.
     
    Henrik Olsen, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Der er ikke krav om at man skal flyve hjem sammen. Eftersom det er en selv som booker og betaler for flybilletten, så er hjemturen helt åben :)

    Der er allerede et par stykker som har nævnt dette - en af tankerne er at blive der søndag og tage en NFL kamp med.
     
    obs, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  11. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Der var godt fyldt ved Meyers food court på Grand Central sidste søndag. Der er både tebirkes og kanelsnurre :)

    God ide, men lige på det tidspunkt, vil jeg få svært ved at passe det ind, som det ser ud nu.
     

    Attached Files:

    MaleneChristensen, Claus Heine, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Fedt Fedt fedt. fra ca midt august til og med oktober er det værste reje periode for mig pga arbejde. Men ellers kunne jeg godt finde på at sige ja. Håber der bliver en tur Jan-feb 2019
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Henrik Olsen @Kenneth K

    Kunne i give et hurtigt skriv over, hvad i oplevede i Hong Kong, så vi andre kunne blive inspirerede.. har selv en tur i marts, så måske det sted skulle overvejes, hvor i spiste på jeres Michelin restaurant? var der andre steder, af interesse?
     
    Beaglen, clager, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,318
    Point:
    113
    Vi fløj derned samlet, Henrik, Frank og en af hans venner og så mig.
    Vi havde hver booket vores hotel, tror både Henrik og Frank har skrevet om det i en anden tråd.
    Havde booket et bord til frokost på 2 stjernet Tin Lung Heen oppe på 102 etage i den samme bygning hvor Ritz Carlton også ligger.
    Frokosten trak ud i det gode selskab og vi fortsatte ind ved en tilstødende restaurant hvor de serverede afternoon tea som i vores tilfælde var konverteret til en drinks. Vi diskutere om vi skulle blive og tage aftensmaden på en tredje restaurant på samme etage, det blev ikke til noget.
    Videre i en taxa over og se lysshowet mod øen, og så en øl på en irish pub tæt på. Videre over til øen og ind på det hotel jeg havde booket mig ind på Grand Hyatt hvor vi fik en(eller flere tror jeg) drinks i deres bar hvor der var live musik.
    Efter det kapitulerede jeg og fandt min seng, Frank og kammerat drog videre og Henrik havde også kapituleret.
     
    Kristian, Henrik Olsen, frankbrix og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Now you’re takling! New York Jets skal møde Packers hjemme i næste sæson... Oplagt kampvalg. Garanti for fuldt hus og god stemning!
     
    Henrik Olsen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg regner med at min artikel om turen er klar i morgen - senest tirsdag. Der vil være en god beskrivelse og billeder.

    Jeg havde også en liste af gode steder fra Peter Lawrance. Så den liste deler jeg også.
     
    Henry, Kristian og frankbrix "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg overvejer at lave rejsen med Norwegian til New York for at få de bedste priser på flybilletter (i økonomi og deres premium kabine).

    Spørgsmål: er det vigtigt hvilke flyselskab som benyttes?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg har svaret “Ja”. Dog med forbehold for endelige datoer. God lejlighed til at lære nogle af IF’erne bedre at kende, da jeg fortsat er ret ny på sitet. Og mulighed for god mad i NYC må ikke gå til spilde.

    Jeg vil bestemt foretrække SAS/Star Alliance. Hvis Norwegian, måske nogle vil købe mine cash-point fra turen eller bytte for EB-point (hvis muligt?). Er Norwegian Reward-medlem, men fravalgte i 2011 at flyve mere med selskabet (efter en horribel oplevelse i AMS), så saldo er et rundt nul
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,318
    Point:
    113
    Jeg vil nok foretrække at benytte mig af SAS, det er der min loyalitet ligger selvom deres svenske afd. gør alt for at skubbe mig over til andre :rolleyes:
     
    MaleneChristensen, obs, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Vil ligeledes prioritere *alliancen
     
    Henrik Olsen, Henry, AaB_CPH og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side