InsideFlyer med på første Norwegian-fly til Argentina

Poster i 'NORWEGIAN | NORWEGIAN REWARD' oprettet af Peter Krogh Frausing, 14/2/18.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    EDC0FFE3-43B5-4884-AF60-C5154B73A87B.jpeg InsideFlyer er i aften med på den første flyvning fra London til Buenos Aires, og vil i denne tråd samt på forsiden bringe nyheder fra gaten, fyet og ankomstceremonien!

    Desforuden tager vi dig med til cocktailparty hos den britiske ambassade i Buenos Aires i morgen, når ruten bliver hyldet der.

    En anden verdensnyhed vi vil præsentere i aften, er det første kig ind i Norwegians nye premium kabine. Vi håber at kunne levere en live video på Facebook derfra! Stay tuned :)

    Foreløbigt er kun boardingkortet udskrevet, velkommen med ombord til Sydamerika!
    FC093114-4B9E-441A-B548-32C9AB01CEA2.jpeg
     
    asf, AaB_CPH, Nicki Lolk Sørensen og 13 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Hvilken oplevelse ... waw ... rigtig god tur og god fornøjelse.
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    9950C64B-6BCA-4106-944D-58FCF67E7C8F.jpeg
    Om lidt er der åbningsceremoni, og vi vil som eneste skandinaviske medie dække denne tur
     
    PENSIONISTEN, Henry, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Så starter festlighederne, og der er linet op til en god åbning med champagne og kage. Desuden er der tangomusik i højtalerne, og argentinske “empanadas” som snacks
    171CB80C-C72B-4A4C-B327-73C57CB6F17F.jpeg 3F6D024C-CE5D-4A42-9E3D-1D948FA4E613.jpeg
     
    Henry, PENSIONISTEN, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Bekgaard, Henry, banditten og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    8A8D75B9-A4CE-40C9-99D6-6D1E1C403669.jpeg Det blev til tango, samt en tale v. Den argentinske ambassadør i London, direktør for Gatwick lufthavn, samt CCO for Norwegian. Alle var de super glade, og spændte på den nye ekspansion imod Sydamerika. (Flere billeder på vej) BC569E99-369D-40A2-BECD-16D3ECE780D1.jpeg
     
    Henry, PENSIONISTEN og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    1A84DFE2-E5F0-4D92-89C9-99E36FC6C38A.jpeg Og velkommen ombord i Premiumkabinen - nu med 8 rækker i stedet for 5. Flyet har sin første flyvning i dag, og det er samtidig den første tur Norwegian flyver til Argentina - der er rigeligt at fejre! Se livevideo herover!
    D5BDD56A-EE7F-4D30-ADDE-3B5DC472CAD5.jpeg
     
    Bekgaard, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. LN-FHU

    LN-FHU Fjeldabe

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Godt gået Peter- fremragende så langt :):):)
     
    Peter Krogh Frausing, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er nu alligevel en tur på 14timer...

    27FE1AF2-3B96-43F0-8D68-3887C1DDE528.png
     
    PENSIONISTEN, Peter Krogh Frausing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Meget godt at have fået en premium billet på sådan en tur!
    Men det er da noget nær en perfekt timet redeye. Afsted kl 21.30, en sen aftensmad, 9 timers søvn, morgenmad og lande kl 8..
     
    mhsalv, PENSIONISTEN, Peter Krogh Frausing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ja - Peter var også glad, da jeg fortalte ham at han skulle afsted og så ovenikøbet i deres nye Premium Economy :)
     
    Bekgaard, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Hvad byder opholdet i Buenos Aires på foruden reception mv.? Nøj, hvor vil jeg gerne på et tidspunkt opleve en kamp i den bedste argentinske række. Boca Juniors-River Plate vil være en oplevelse for livet (og stærk kontrast til årets første Superliga-kamp i den forgangne weekend :eek:)
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Der er forskellige ting planlagt blandt andet et besøg på den engelske ambassade til noget reception. Jeg er sikker på @Peter Krogh Frausing opdatere denne tråd når han er landet.

    Jeg er enig i at en fodboldkamp kunne være super at se. Den får +1 fra mig.
     
    AaB_CPH, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  14. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    9 timers søvn ?
    Kunne godt tænke mig en anmeldelse af, hvordan sæderne er at sidde i, i slutningen af så lang en flyvning.
    Tænker ikke at jeg ville få sovet så meget.
    Husker stadig med gru dengang hvor mit SAS fly fra NY blev aflyst og jeg blev sat på Islandair over Ryakjavik. Det var jo læder-lænestole, som mine forældre havde i 80'erne, der var deres Saga-klasse, på en natflyvning hjem .
    Det var bestemt ikke sjovt i situationen og langt fra en business class i en ny SAS kabine.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    @Peter Krogh Frausing - kommer du med en opdatering på dette?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De 9 timer var i forhold til flylængden - ikke sædet. Uden at være vildt god til at sove i flysæder har jeg da sovet i hvert fald 6 timer, i economy, på kortere ruter. Og hvis 9 timer bare generelt er for meget søvn til dig, så kan jeg fortælle at jeg er virkelig god i sengen, som man siger... :rolleyes:

    I din situation havde jeg nok også forespurgt om der ikke var andre routinger der kunne lade sig gøre, med mindre det var det hurtigste alternativ og jeg virkeligt var presset på tiden...
     
    Senest redigeret: 15/2/18
    isolCBflyer, clager, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Netop landet, vender tilbage med mange lækre billeder, samt programmet for besøget så snart jeg er på wifi :) hammer god tur!
     
    Henry, Calle77, AaB_CPH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Så er jeg tilbage på rimeligt WiFi igen :) Turen ind til Buenos Aires var lettere interessant, med demonstrationer og kanonslag - nå det var slet ikke det det skulle handle om!

    Turen var ganske god, og havde slet ikke den samme turbulens som jeg er vant til når man flyver til Sydamerika. Maden var helt ok, men anretningerne var dog ikke super appetitlige.

    IMG_2940.JPG IMG_1050.JPG IMG_4078 2.JPG

    Til gengæld følte jeg mig rigtig godt tilpas i sædet, og efter aftenserveringen (og et par drinks) faldt jeg i søvn, og vågnede først 9 timer senere. Men OK, indrømmet, jeg er typen der også kan sove i Eco, dog er det aldrig sket at jeg har sovet over to timer af gangen, og endnu vigtigere vågnede jeg ikke med hold i ryggen eller nakken her! Så positivt for mig, og jeg var så vidt jeg kunne se, en af de sidste der faldt i søvn, så folk må have følt sig tilpas.

    IFE var dog heller ikke hammer interessant, så jeg ved ikke helt hvad jeg havde gjort, hvis ikke man kunne sove.

    En af de største forskelle fra Norwegian til andre flyselskaber, er at man selv må betale for snacks mellem måltider. Det fik jeg dog ikke brug for, og ALLE drikkevarer var "complimentary". De kunne bestilles på skærmen, ligesom Tax-free kunne, og stewarderne var hurtige på mærkerne med at levere.

    IMG_9952.JPG

    Ved ankomst i Argentina fik vi den klassiske vandsalut, men "something just like this" brølende ud af højtalerne, og generelt var stemningen rigtig god!



    IMG_5263.JPG

    Som @tbh nævnte er flyvningen rigtig godt timet til en god nats søvn, og det var dejligt at ankomme veludhvilet om morgenen - tror ikke jeg bliver ramt af jetlag :)

    IMG_8361.JPG

    Ifht. program venter jeg pt. på en bekræftigelse fra ambassaden, ellers har jeg en endagstur i tankerne over floden til Colonia i Uruguay, og en fodboldkamp er også i spil. Desuden skal jeg finde ud af hvor de gode karnevaloptag er :)

    Et enkelt minus ved Premium hos Norwegian, var at der ikke findes prioriteret bagage, så måtte vente 45 min. ved karusellen

    IMG_7169 2.JPG
     
    SophieHendriksen, mhsalv, banditten og 8 andre "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Rigtig godt ophold i byen. Spændende at følge med!
     
    Peter Krogh Frausing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  20. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Av for søren internettet er ikke godt hernede, brugte 3 timer her til morgen på at uploade disse billeder! o_O

    De første to dage i Buenos Aires er gået med sightseeing, shopping og afprøvning af argentinsk mad. Dog er det hammer varmt (35-40 grader), og det er svært at være ude i mere end et par timer, før man længes efter poolen på hotellet :cool:

    IMG_0955.JPG


    En slentretur langs kanalen i bycentrum er bestemt anbefalelsesværdigt, her ser man virkelig kontrasten imellem den nye og den gamle by. Kanalen har tidligere været fragtdok, men efter containerskibene er kommet til, har man flyttet fragthavnen længere væk fra centrum. Tilbage står der gamle og egentlig meget charmerende kraner, imens glasfacader med tiden har mænget sig med de gamle pakhuse. I dag er området et hotspot for turisme ligesom det er det hotteste forretningsområde i Argentina. Derfor har Hilton selvfølgelig placeret deres hotel i byen her. :p

    IMG_3775.JPG
    IMG_6366.JPG

    Desforuden er en gåtur i La Boca også en af mine klare farvoritter. Nabolaget er hjemsted for Boca Joniors (som desværre ikke spiller imens jeg er i byen :() Og er super charmerende med en form for "farvela-look" over sig. Det er også klart at det er de mindre rige der bor her, og man anbefales ikke at være i området for sent på dagen.



    IMG_4984.JPG

    I dag er jeg hoppet ombord på Buquebus færgen, og har sat kurs imod Colonia i Uruguay. Jeg har været her for to år siden, og husker byen som en lille hyggelig og historisk strandby - nu må vi se om jeg husker rigtigt ;) En Business Class billet kostede blot 400 kr. (eller 1400 pesos) retur, så jeg har selvfølgelig tårnhøje forventninger. ;)

    IMG_8503.JPG

    En lille sidenote er at jeg var på besøg på den britiske ambassade i Buenos Aires, på invitation af Norwegian. Her blev der budt velkommen til Norwegian :)

    IMG_9120.JPG

    Og her ved de godt hvilket ost der er bedst:
    IMG_1274.JPG
     

    Attached Files:

    asf, Nicki Lolk Sørensen, mhsalv og 11 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side