Iphone 7 - hvor skal man købe den?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 9/9/16.

Tags:
  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Så er den nye iPhone 7 allerede sat på pre-sale, og den byder på en del interessante funktioner - bla. er den vandtæt, og har meget bedre batteri. Men som den flok globetrottere som mange af os er, kan man fristes til at spekulere i hvor det er billigst at købe den. I USA fås den jo for eksempel til en ret attraktiv pris - men kan man mon bruge nogle af deres modeller med et europæisk teleselskab?

    Kom frisk med inputs!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har købt hos 3
    600-800 kr billigere ved at købe inkl abonnement jeg alligevel har i forvejen :)
     
    Michael Wahl, Henry, CHA211 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Der har tidligere været rygter om probs hvis man ikke aktiverer iphonen i det land den er købt, f.eks. på AT&T hvis købt i USA.
    Så kan man altid skifte simkort efterfølgende.
    Men ved ikke om det passer.

    Et meget bedre batteri er vist så meget sagt. Men bedre end tidligere (som så også var/er rimeligt ringe.
    Se bl.a. mAh på iphone vs Samsung her :)
    http://www.mobilsiden.dk/nyheder/sammenligning-iphone-7-vs-samsung-galaxy-s7-og-note-7,lid.36888/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har den helt grundlæggende holdning at jeg ikke køber første version af dem - så det er altid S-versionen jeg køber. Så er de fleste børnesygdomme væk (a al den med antennen som eksempel). Det er trods alt en dyr stump mekanik :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Vi må have @PeterA på banen, kan/skal man købe iphone 7 i USa f.eks? får man den samme telefon som i Danmark, hukser der var lidt andre specs på 6'eren i USA? måske var det 6SE det drejde sig om
     
    *flyer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Til sammenligning fik jeg købt 7'eren 128 GB i JetBlack for 5.800 DKK
    Koster 6.700 DKK på apple.dk. Synes selv det er en ret god pris på iPhone.
    Kræver bare at man også har 10 GB abonnement hos 3 i 6 mnd... og det har jeg allerede. Virker næsten som en ligeså god deal som at bestille i US
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Hvis man køber Verizon modellen af iPhone 7/7Plus (A1660/A1661) får man samme model som i Europa. Eneste forskel er stikket på den lader der er i kassen. Husk at købe en ikke-låst model, uden abonnement.

    Bemærk dog at garanti på Apple produkter ikke er global, så du skal indlevere den til evt. garanti reparation i USA.

    Rettelse: T-mobile/AT&T model A1778/A1784. Tak Peter ;-)
     
    Senest redigeret: 11/9/16
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Hej Insider Folk. (min første post)

    Apropos Iphone 7, være opmærksom på at deres "Jet-Black" version nemt kan rises pga materialet, og Apple anbefaler at have cover på i deres supplerende tekst.

    nyheder.tv2. dk/tech/2016-09-08-her-er-hvad-apple-skriver-med-meget-smaat-om-den-nye-iphone
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Den version man skal ha' er en A1778 eller A1784 for Plus, som fås som AT&T og T-Mobile versioner og er identisk med den der vil blive solgt i DK.

    Skal den være unlocked skal man blot købe T-Mobile udgaven hos Apple Store. Hos T-Mobile selv er den ikke unlocked. Der er endnu ikke kommet en sim-free version, men den kommer nok om 1-2 måneder som det var tilfældet sidste år.

    Det lidt pudsige er i øvrigt, at Hong Kong versionen nu ikke er identisk med dem der sælges i Europa.

    Se nærmere her:
    http://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-7-iphone-7-plus

    PS. @Rune. Nej A1660 er ikke den som sælges i Europa.
     
    clager, Rune, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Den sim-free udgave af 6s blev sat til salg sidste år ca. 2 uger efter release, så hvis det samme er tilfældet her, så vil det være omkring den 27. september.

    Man må gå ud fra, at sim-free udgaven bliver tilsvarende AT&T/T-Mobile-versionen - altså A1778/A1784 for iPhone 7/7Plus. Det skal selvfølgelig lige bekræftes.
     
    Senest redigeret: 11/9/16
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvad siger folket, nogen der hår fået den nye iphone her? Overvejer lidt fremtiden, må jo indrømme, at jeg er ok med min gamle Samsung 5, men batteriet er fladt efterhånden og min hukommelse øffer også lidt, så hvad er et godt køb for en god telefon i disse dage? Iphone eller Android?
     
    Beaglen, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg venter stadig på den i JetBlack der tilsyneladende er forsinket nogle uger :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er en af fordelene ved S5 ikke at batteriet kan skiftes nemt? Og at man kan have et ekstra med i lommen uden at det er en hel power bank! Det hjælper selvfølgelig ikke på hukommelsen, men det er en af de få ting jeg er ked af ved min telefon.

    Jeg er fan af 'pure android' dvs. nexus telefonerne (snart pixel i følge rygterne). Så er der ikke en producent der bestemmer at din model ikke er højt nok prioriteret så du skal vente måneder, eller år på de nyeste opdateringer... Det virker også som om de bliver opdateret længere. Og så er der mindre crapware imho. Det er et stykke tid siden der er kommet nye modeller så det er ikke det nyeste nye, men til gengæld billigt. Hvis du kan vente et par måneder kommer der nok nye!
    Min søster virker ret glad for hendes S7, hvis man er til sådan noget.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Haha, du er jo ved at starte en krig ;) - personligt er jeg til Android, har prøvet Iphone og mangler tweak muligheder samt blandt andet det at swype ikke er indbygget som standard, jeg er heller ikke vild med IOS interfacet.
    Jeg har haft en del Galaxyer frem til nr 6, men den bedste telefon jeg har haft til dato er min Oneplus 3, super hurtigt til alt, samt opladning er lynhurtigt og fingertrykslæser er inkluderet, og kun til omkring 3000 kr.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg tjekker det når jeg er i Minneapolis 4-9 oktober (har alligevel en fridag der ovre d. 8.)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Har hørt at Islamisk Stat har købt alle Galaxy 7 Notes de kunne finde ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    [​IMG]
     
    Peter Krogh Frausing, PeterA, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Er med på Android holdet, holder selv skarpt øje med de nye Pixel (nee Nexus) enheder som efter sigende bliver lanceret d. 4. oktober. Ellers er Oneplus 3 et rigtig godt bud!
     
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Den er lækker pixel... men kan vist ikke købes i DK endnu...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lækker, lidt pebret.
    Det er jo også kun preorders i udlandet så far. Mon ikke den er mulig at få fingerende på inden for et par uger efter den rent faktisk bliver sendt i de lande. Ellers endnu en grund til et godt MR, der er sikkert også penge at spare ved at hente den i udlandet!
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side