Ha ja
, der er faktisk flere problemstillinger i det som jeg ser det. Altså at vente med at slå skiltet fra til man er i cruise højde, over vor lille del af verden HVIS vejret er roligt, er totalt hysterisk, synes jeg.
Man mister simpelthen respekten for det skilt. Specielt når man ser cabin crew rejse sig og gå i gang med deres forberedelser.
Det er lidt ligesom når der står fartbegrænsningsskilte på motorvejen pga. vejarbejde, og de er færdige med arbejdet, men glemt at fjerne skiltene. Respekten for reglen ryger.
Jeg tror det er en company policy fra TAP, for det var ret konsekvent på de 4 flyvninger jeg prøvede med TAP.
Lad det dog være op til den enkelte kaptajn at vurdere udfra vejret og flyvningen generelt. Man har jo en rimelig chance for at forudse urolig flyvning som pilot, dels ved ordentlig vejr briefing før flight og dels, ja, ved at glo ud af vinduet + deres vejrradar.
Klart i de tropiske egne er det mere forudsigeligt og voldsomt - men DK den dag
.
Nå ja, så er der amerikanerne som kan ødelægge enhver fornuft med deres lawsuits og ansvarsfralæggelse.....
Men jeg har også nogle af selvskaberne mistænkt for at lade skiltet være tændt lidt ekstra tid, det giver kabinen mulighed for at flytte galley carts osv rundt uden passagerer står i vejen. Men så sig det.
Når det så er sagt, så har jeg altid bæltet spændt - undtagen når naturen kalder deroppe
Click to expand...