Istanbul

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 13/9/19.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Det er efterhånden nogle måneder siden at den nye Istanbul lufthavn åbnede. Der har allerede været en anmeldelse af den på IF, men så vidt jeg kunne se ikke noget om den nye TK business lounge. Jeg vidste ikke rigtig i hvilken tråd jeg skulle skrive om den, så jeg prøver med en ny Istanbul tråd, hvor man så også kan dele en hel masse andre spændende Istanbul ting. :)

    For et par måneder siden skulle jeg afsted til Tuzla bydelen som ligger på Istanbuls asiatiske side. Det ville have været naturligt at flyve til og fra Sabiha Gökçen lufthavnen, som ligger MEGET tæt på. Men:

    1) Så skulle jeg flyve med Pegasus. Det har jeg prøvet en gang for nogle år siden. Forfærdelig oplevelse, aldrig mere, hvis jeg kan undgå det!

    2) Jeg ville ikke optjene SAS EB points.

    3) Jeg ville ikke se den nye lufthavn og ikke opleve den nye lounge som mange omtaler som en af de allerbedste.

    Nej! Så hellere et par timer i taxa frem og tilbage. Lidt tosset er man jo. :rolleyes: Derudover gav det også mulighed for en overnatning på Park Hyatt som jeg har skrevet lidt om i denne tråd https://insideflyer.dk/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.175/ Det er svært at sige nej til Park Hyatt.

    Den nye IST lufthavn er megastor! Det tog 25(!) minutter at rulle til gaten efter vi landede. Fra min vinduesplads kunne jeg se at der stadigvæk var rigtig mange byggesteder med nye konstruktioner. Så lufthavnen er næppe helt færdig endnu.

    Det var først på vejen hjem igen, at jeg besøgte loungen. Ja, den er helt fantastisk. På mange måder minder den meget om den gamle IST lounge. Pianoen var flyttet med.
    IMG-4301.JPG

    Dejlig bløde sæder og sofaer.
    IMG-4306.JPG

    Mon ikke man kan finde et program at fordrive tiden med.....
    IMG-4307.JPG
    Der var de samme lækre madstationer plus nogle nye. Jeg har ikke taget billeder af dem, men derimod af de mange forskellige steder hvor børn eller barnlige sjæle kan lege. Det er jo trods alt lidt usædvanlig i en lufthavnslounge.
    IMG-4302.JPG
    IMG-4303.JPG
    IMG-4304.JPG
    IMG-4305.JPG
    IMG-4308.JPG

    Selvfølgelig er der også noget for dem der er mest til kunst.......
    IMG-4309.JPG
    IMG-4310.JPG

    Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg skulle bruge en del ekstra timer for at komme til min slutdestination og hjem igen. TK loungen er noget helt særligt!
     
    OneMoreMileToGo, Erwin Lansing, Kenneth K og 14 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. pmv

    pmv Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    Fed lufthavn, elsker Istanbul!
    Billederne minder mig lidt om Tallin's lufthavn, hvor de også har en række forskellige "legetøj", på trods af at lufthavnen er meget lille. Mener de havde bordtennis, et lille fitness center mm.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
     
  6. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg var i lufthavnen i onsdags - der er to lounges - TK business og TK miles and smiles. Jeg ved ikke om der er forskel - jeg var i den sidstnævnte og den ligner til forveksling billederne ovenfor. Enig i at det er en supergod lounge med fantastisk mad og rigtig gode faciliteter. Men lufthavnen er så kæmpestor, at man kan risikere at skulle gå rigtig langt. Jeg gik fra international til domestic (skulle videre til Ankara) og gik nok mellem 2 1/2 og 3 km for at komme derhen!
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Der er en indenrigs lounge. Håber, du brugte den
     
  8. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Ja, det gjorde jeg på udturen, men ikke specielt spændende (og hertil alkoholfri) :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,249
    "Synes godt om" modtaget:
    6,505
    Point:
    113
    Jeg er hoppet på det gode business class-tilbud til Seychellerne og har en lang mellemlanding i Istanbul.

    Jeg kigger lidt på Touristanbul, som angiveligt er en gratis tur rundt i byen i op til 9,5 timer. Som jeg læser det, skal man bare booke ved ankomst.

    Nogen der vil dele ud af erfaringer?

    Og jo, jeg er klar over, at det for tiden er lukket på grund af COVID-19, men jeg satser på, at det er i gang igen inden juni næste år.
     
    Nielspg, Henrik Olsen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side