Jagten på Etihad First Class Apartment - uden at blive ruineret.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Luxury_Globetrotter, 2/5/17.

1. Luxury_Globetrotter

Luxury_Globetrotter VIP medlem

Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Vi nørder alle sammen flyselskaber, hoteller, miles, point osv osv, oftest for at få størst værdi af de penge vi bruger på vores rejser! Enten for at få den bedste billet for færrest penge, eller for at få point/miles til at opnå status, som giver en form for payback i form af f.eks. gratis upgrades eller lignende.

Ovenstående anser jeg som min største hobby! Måske oven i købet en form for sport. Der går ihvertfald ofte konkurrence i at finde måder hvorpå jeg kan optimere mine rejser, og få mest muligt ud af dem. En gang imellem sættes der mål som skal opnåes indenfor en given periode. For nogle år siden, var målet at prøve business class med forskellige flyselskaber. Status ved forskellige flyselskaber og hotelkæder, har også været opnåelige mål. Og for nylig har jeg sat mig et nyt mål...

For noget tid siden, satte jeg mig for at jeg vil prøve at flyve Etihad First Class Apartment. Anerkendt som et af de bedste 1. klasse produkter i verden.
    Med priser mellem 45.000-100.000 kr, for en tur/retur billet fra London - Abu Dhabi (A380) så har jeg måtte være en smule kreativ for ikke tømme pungen for denne billet. Research research research...

Følgende steps skal jeg tage inden jeg vil have Etihad billetten:

Step 1: Hvordan undgår jeg at betale 100.000 kr for billetten?
    For 62.500 AAdvantage (American Airlines) miles, kan man købe en London - Abu Dhabi billet - Etihad First Class Apartment. Okay, hvordan opnår jeg at have 125.000 miles ved AA, for at får en tur/retur billet?

Step 2: Udnyt kampagner når de er der.
    Igennem både private og arbejdsrelaterede rejser, har jeg i de sidste par år optjent ca 50.000 point ved SPG - Starwood Hotels. SPG hotels tillader overførsel af deres point 1:1 til miles ved langt de fleste flyselskaber. Derudover giver de en bonus på 5000 miles/point pr. 20.000 point overført.
    Indtil i går d. 30. April, kunne SPG point købes med 30% rabat. Jeg købte 30.000 point til ca 5.000 kr, og har derved min konto oppe på 80.000 SPG point. Overført til AA giver det 100.000 AAdvantage miles.

Step 3: Stacking af kampagner skal udnyttes.
    Udover SPG kampagnen med 30% rabat på prisen, kører American Airlines fra 28. April til 15. Juni kampagne, hvor alle overførte hotelpoints bliver konverteret til miles med 25% bonus. Og vupti, bliver mine 80.000 SPG point til 125.000 AAdvantage miles.
    Det er hertil jeg er kommet i processen! :) Jeg mangler i princippet bare at få overført pointene til American Airlines.

Step 4: Find ledige Etihad Award billetter.
    Via Etihads hjemmeside finder jeg de ledige award billetter på de ønskede datoer. De skal herefter bookes via telefonisk kontakt med American Airlines's kundeservice. Og så er der service for alle pengene.... pointene! ;)

Ovenstående er min kringlede vej til en billig 1. klasse flybillet. Ja, det har krævet mange timers research. Og ja det har krævet at jeg har gennemlæst utallige regelsæt, blogs, osv osv... Er det nørdet? Ja for fan! :) Men det er min hobby! Jeg samler ikke på frimærker... Jeg rejser ud i verden! :) ✈️

Er der nogen her på sitet der har prøvet Etihad First Class Apartments?

Hvis I ikke kender til Etihad First Class Aparments, så tag et kig her:

Senest redigeret: 2/5/17
    AaB_CPH, Steen Madsen, Ekeren og 17 andre "Synes godt om" dette.
  2. HenrikAmby

HenrikAmby VIP medlem

Beskeder:
    93
    327
    Point:
    53
    Du kan godt glæde dig:)

Jeg har været med i appartments to gange - begge gange upgrade for point.

Husk at afsætte tid og sult til First loungen i AUH. Det er den bestemt værd.

Michael Wahl, Henry, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,890
    Point:
    113
    Det er så herligt, at være blandt ligesindede herinde :D:D

Hold os endelig detaljerigt opdateret ;)

Michael Wahl, Henry, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Det er nemlig korrekt - og det er så herligt at kunne læse om tanker, ideer og forberedelserne til en sådanne tur.

@HenrikAmby - også at have set lidt fra dine ture er super :)

5. Grisefod

Grisefod VIP medlem

Beskeder:
    348
    1,060
    Point:
    93
  6. Luxury_Globetrotter

Beskeder:
    119
    634
    Point:
    93
    Jeg glæder mig bestemt til at prøve det. Jeg har prøvet business class ved Delta, KLM, Air France, Malaysia Airlines, Emirates og Qatar. Og her vinder Qatar i mine øjne på alle parametre. Ser frem til at prøve et 1. klasse produkt! :)
    - Afsætte tid og sult til First Lounge i AUH - Noteret! :)

Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Sat'me nørded - sat'me fedt. Glæder mig til at se billeder og høre om turen :)

Henry, MaleneChristensen og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  8. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,107
    4,730
    Point:
    113
    Fantastisk! Jeg forstår dig godt. ;)

Et muligt alternativ til denne fremgangsmåde gennem SPG/Asiana miles er beskrevet her http://travellingtheworld.boardinga...0.1994592926.1493715949-1896751102.1409227177 . Man skal dog åbenbart være meget tålmodig for at det kan lykkes.

MaleneChristensen, Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  9. Luxury_Globetrotter

Beskeder:
    119
    634
    Point:
    93
    Så langt så godt! 80.000 SPG er nu konverteret til 125.000 AA miles!
    Nu skal der bare findes en dato for rejsen... ✈️✈️✈️
    God weekend til jer alle!
    Skærmbillede 2017-05-19 kl. 14.06.50.png

Nielspg, Daniel K, alexanderln og 11 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Det her bare en god historie :)

Daniel K, Luxury_Globetrotter, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    586
    1,421
    Point:
    93
    Fedt at høre. Håber du for et fantastisk tur. Jeg har selv gået længe og tænkt på et 1. klasse tur. Men har bare ikke kunne finde tid til at lave det nødvendige resource for at det skulle lykkes.

Måske skulle jeg spørge gruppen nu hvor emnet er oppe. Jeg har ca 200. tusinde i eurobonus og ca det samme hos hilton. Kan jeg på nogen måder flyve 1. klasse?

Luxury_Globetrotter, Henry og clager "Synes godt om dette"
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,102
    Point:
    113
    Hvor vil du gerne hen?

13. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Sure der er muligheder nok... https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Nielspg, Luxury_Globetrotter, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    586
    1,421
    Point:
    93
    Betyder ikke så meget. Det er egentlig mere for oplevelsensskyld. Så bare det er noget som lang tid :D

@jakobv84 tak for linket

Er der andre end LH som har first i *a?

Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    De 4 som giver mening og er opnålige i mine øjne: LH, OZ, TG, NH. Så er det bare at se hvor mange du kan få komblet sammen på en tur :)
    Yderligere, ud fra min hukommelse er der i hvert fald også UA, CA og AI, men det ville jeg personligt ikke gå efter!
    LX kan kun bookes som LH HON/SEN. SQ kun med deres egne point.

Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  16. jens andersen

jens andersen bonusrejse

Beskeder:
    12
    16
    Point:
    3
    Hejsa :), Er ny her og flyver ikke så meget men er sikker på at i er nogle stykker der kan svare mig om disse miles overhovedet kan bruges til noget og hvor mange miles skal der til for at flyve til en destation enkelt og retur ???
    Current Qmiles

23,490

Qmiles Expiring Jun 2017

6,441
    hilsen jens :)

Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,612
    4,630
    Point:
    113
    http://www.qatarairways.com/PrivilegeClub/redeem+qmiles+on+airline+partners.page

Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  18. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    @Luxury_Globetrotter kom du nogensinde afsted?

Derudover, så vil jeg da umiddelbart mene, at Etihad Apartments er above first class..

19. Luxury_Globetrotter

Beskeder:
    119
    634
    Point:
    93
    Hej Daniel.
    Har desværre ikke haft tiden til en tur med Etihad her i 2018!:( Håber på at det bliver i 2019!
    Men sidder til gengæld lige pt i en Q-suite på Qatar fra Hong Kong til Doha... det er ikke det samme, men er også super lækkert!! :)
    539743F1-20D3-4C8B-9210-F7752EA26CD4.jpeg B00E585D-A72C-438F-BD15-06A7DD7F963F.jpeg 3D0B9B9F-A643-49E5-ACF4-5E5324FA9C02.jpeg

Kenneth K, DanielBahn, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. MK1

MK1 Aktivt medlem

Beskeder:
    46
    176
    Point:
    33
    Qatar <3 Jeg er ægte fanboy, men med bopæl i Qatar er det også bare oplagt.

Hvad er dit indtryk af QSuites so far?

Luxury_Globetrotter, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side