Vi nørder alle sammen flyselskaber, hoteller, miles, point osv osv, oftest for at få størst værdi at de penge vi bruger på vores rejser! Enten for at få den bedste billet for færrest penge, eller for at få point/miles til at opnå status, som giver en form for payback i form af f.eks. gratis upgrades eller lignende.
Ovenstående anser jeg som min største hobby! Måske oven i købet en form for sport. Der går ihvertfald ofte konkurrence i at finde måder hvorpå jeg kan optimere mine rejser, og få mest muligt ud af dem. En gang imellem sættes der mål som skal opnåes indenfor en given periode. For nogle år siden, var målet at prøve business class med forskellige flyselskaber. Status ved forskellige flyselskaber og hotelkæder, har også været opnåelige mål. Og for nylig har jeg sat mig et nyt mål...
For noget tid siden, satte jeg mig for at jeg vil prøve at flyve Etihad First Class Apartment. Anerkendt som et af de bedste 1. klasse produkter i verden.
Med priser mellem 45.000-100.000 kr, for en tur/retur billet fra London - Abu Dhabi (A380) så har jeg måtte være en smule kreativ for ikke tømme pungen for denne billet. Research research research...
Følgende steps skal jeg tage inden jeg vil have Etihad billetten:
Step 1: Hvordan undgår jeg at betale 100.000 kr for billetten?
For 62.500 AAdvantage (American Airlines) miles, kan man købe en London - Abu Dhabi billet - Etihad First Class Apartment. Okay, hvordan opnår jeg at have 125.000 miles ved AA, for at får en tur/retur billet?
Step 2: Udnyt kampagner når de er der.
Igennem både private og arbejdsrelaterede rejser, har jeg i de sidste par år optjent ca 50.000 point ved SPG - Starwood Hotels. SPG hotels tillader overførsel af deres point 1:1 til miles ved langt de fleste flyselskaber. Derudover giver de en bonus på 5000 miles/point pr. 20.000 point overført.
Indtil i går d. 30. April, kunne SPG point købes med 30% rabat. Jeg købte 30.000 point til ca 5.000 kr, og har derved min konto oppe på 80.000 SPG point. Overført til AA giver det 100.000 AAdvantage miles.
Step 3: Stacking af kampagner skal udnyttes.
Udover SPG kampagnen med 30% rabat på prisen, kører American Airlines fra 28. April til 15. Juni kampagne, hvor alle overførte hotelpoints bliver konverteret til miles med 25% bonus. Og vupti, bliver mine 80.000 SPG point til 125.000 AAdvantage miles.
Det er hertil jeg er kommet i processen!
Jeg mangler i princippet bare at få overført pointene til American Airlines.
Step 4: Find ledige Etihad Award billetter.
Via Etihads hjemmeside finder jeg de ledige award billetter på de ønskede datoer. De skal herefter bookes via telefonisk kontakt med American Airlines's kundeservice. Og så er der service for alle pengene.... pointene!
Ovenstående er min kringlede vej til en billig 1. klasse flybillet. Ja, det har krævet mange timers research. Og ja det har krævet at jeg har gennemlæst utallige regelsæt, blogs, osv osv... Er det nørdet? Ja for fan!
Men det er min hobby! Jeg samler ikke på frimærker... Jeg rejser ud i verden!
✈️
Er der nogen her på sitet der har prøvet Etihad First Class Apartments?
Hvis I ikke kender til Etihad First Class Aparments, så tag et kig her:
Click to expand...