Jetblue kommer til Europa --> Faldende premium priser?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af MatthiasWagner, 11/4/19.

  1. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg synes virkelig der lyder spændende med JetBlue´s annoncering!

    Hvad tror I det har af betydning for priserne på Premium produkterne? Norwegian gjorde nok ondt på economy priserne, men jeg tror det kan blive et blodbad (konkurser) hvis JetBlue virkelig gør noget ved Premium priserne, det er der pengene er for Legacy Carriers.

    Hvad tænker I? Kommer vi reelt til at se et generelt substantielt fald på priserne? :)

    Se evt. denne herlige video om Airline Economics:
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nu er det 2021 så der er lidt tid endnu... og de har ikke annonceret hvilken London lufthavn de ender i. Hvis det er Luton/Stansted, så nej ingen effekt. Hvis LHR... så måske. Men der er også et spørgsmål om volumen og de skal op i volumen/frekvens før der for alvor sker noget tror jeg. Og jeg tror de får ekstremt hård konkurrence fra legacy carriers på ruten og evt andre steder i deres rutenetværk som konsekvens.
     
    Nielspg, Henrik Olsen, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Mint er et virkeligt godt produkt på intra USA, og som sagtens kan bruges på Øst kyst - Europa ruterne.
    Samtidigt er en 321 meget billigere i jetfuel , så hvis landingsafgifterne på de dyre lufthavne ikke æder besparelsen op, så er der er en alvorlig potentiel konkurrent.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om afgifterne er højere på LHR end f.eks. LGW, men det er vel nærliggende at tro. Omvendt giver tilgang til LHR vel nogle andre fordele som måske kan opveje den højere afgift. Siden kan man diskutere om ikke LGW vil være lige så god en lufthavn for JetBlue at flyve til. Uanset hvad, så vil de jo få en fuel besparelse på at flyve med mindre maskiner.

    Men sat op imod f.eks. Norwegian vil jeg i hvert fald tro at JetBlue kan være en alvorlig konkurrent. Deres produkt er i hvert fald rigtigt godt i den klasse, som de befinder sig i. Det bliver spændende at følge med i deres lancering og se hvad det bliver for et produkt, de præsenterer.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Uden gode aftaler om feeder fly fra resten af Europa tror jeg ikke det rykker ved nogen priser.
    Dertil den manglende mulighed for at optjene point, hvilket jo også er en stærk bevæggrund for mange der vælger den prisklasse.

    Så skal det være markant billigere....
     
    Henrik Olsen, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    2021. Det er jo om en evighed. Og det er en meget lille procentdel af sæderne mellem London og NYC/BOS som de kommer til at repræsentere. Tror ikke det kommer til at betyde det store - og slet ikke fra andre destinationer end London.

    Det kan sikkert bestrides hvorvidt DYs indtog over Atlanten betød noget for priserne. Min personlige oplevelse ud af CPH er at det i givet fald ikke har været voldsomt.
     
    Senest redigeret: 11/4/19
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg ved ikke om vi kan takke DY for de lave priser over Atlanten, men jeg har da pt. booket en retur billet til NYC for 1200 kr, og sad og kiggede på LAX til 1600 i juni / september med Star Alliance. Så noget er der sket med priserne de sidste par år. Måske vores mentalitet ift. baggage, takket været Ryanair?

    Vil næsten påstå at CPH har nogle af Europas bedste fares til USA, mere eller mindre året rundt.
     
    Nielspg, Henrik Olsen, MortenS og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er vel både DY og de andre lavprisselskaber som har været med til at drive prisen på transatlantiske flyvninger ned. Ellers havde det nok ikke været muligt at få billetter til så lave priser, for jeg tror bestemt ikke at de store netværkselskaber har gjort det af egen fri vilje.
     
    Henry, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Gode overvejelser^^ Jeg tror at JetBlue kommer til at betyde noget, men det er selvfølgelig en mikroskopisk % af det totalt udbudte sæder.

    Også en god pointe med feeder ruterne. Det kan være vi kommer til at se noget lignende Virgin Atlantic, der eks. har pointoptjening på SAS, så deres kunder kan fortsætte mod Skandinavien (mens SAS kunder ikke optjener på Virgin)?
     
    Henry, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Håber at vi får mere af JetBlue at se her i Europa, og det lyder som om at det også er deres intention, hvis man læser dette.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side