Jordan

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jakobv84, 20/1/18.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg spekulerer på hvor efterårsferien skal gå hen og nu er overvejelserne på Jordan og så tænkte jeg jeg ville høre erfaringer enten med dødehavet (altså udenfor Amman) eller ved Aqaba?
     
    SophieHendriksen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jordan - Er det ligefrem en destination InsideFlyer medlemmer ikke har været på? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har været det...tilbage i 1995 tror jeg det var. Havde en mellemlanding på vej tilbage fra Calcutta (som det hed dengang) med RJ.
    Vi havde en overnatning på et lufthavns hotel.
    Husker ikke meget fra det ud over noget sand...

    Det bidrager dog ikke meget til @jakobv84 forespørgsel.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @clager har været der i 2017: i Jordan, men ikke mere end 24 timer såvidt jeg husker...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg var i Aqaba sidste år
    Fløj med RJ eco VIE-AMM-Aqaba
    Boede på DT Aqaba. Gav endda OK Hilton point
    Og var et fint hotel men da jeg var der som OBC var det kun en nat.
    Man kigger fra hotellet over på Eilat i Israel som jeg har besøgt flere gange som turist og som er en fin turistby.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Old news: https://insideflyer.dk/forums/threads/royal-jordanian-åbner-amman-cph.3942/ (iøvrigt en A319 der er lagt ind i systemet)

    Men ja, derfor jeg kigger jo! Flyvetiderne er ret gode midt på dagen i begge retninger. Der er iøvrigt 4 Y og 2 C sæder på alle afgange som awards... desværre med YQ surcharge med BA og ca 700 kr som AA award på Y. Og med en cashpris på 3,000 giver det ikke så meget mening.

    I denne vintersæson har RJ fløjet charterfly CPH-AQJ, men kan ikke se om de påregner at gøre det igen i efteråret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, vi plejer jo gerne at lægge os i slipstrømmen af hinanden, så jeg har (naturligvis) også kigget på Jordan/Aqaba :cool:

    Jeg kan ikke helt huske hvorfor jeg droppede projektet igen. Nok noget med hotellernes standard, mener jeg kiggedepå Kempinski og Intercontinental og det var sikkert noget med plastic-liggestolene på stranden jeg gik kold i :rolleyes:

    Hvad har du kigget på?
     
    Henry og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes de ser okay ud hotellerne især til de priser de har. Har intet besluttet men tror noget fornuftigt kan strikkes sammen til en skarp pris. Jeg har også rigtigt mange ihg points så nok den kæde
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  10. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Jordan og Amman er et fantastisk sted at besøge. Det døde hav er sådan lidt kedeligt..(for araberne) du kan komme til det via hotellerne eller den kommunale strand der er gratis - har man ikke oplevet det før, er der nu meget sjovt at flyde :p

    Ellers er Petra helt klart et besøg værd, det samme gælder den gamle by samt city center - jeg vil dog venter med at besøg city center til efter kl 16, ellers er det for varmt.

    Wadi rum er også et besøg værd. Masser af god mad at nyde, og hvad der kan betegnes som en ægte shawarma og ikke det bras der bliver solgt herhjemme.

    Aqaba er en mindre version af Amman med en lækker strand, byen er turist drevet og det mærkes - men som sådan ikke negativt - det er dog en lang køretur fra Amman. Du kan tag en bus derned, men jeg ville fraråde det, lej hellere en bil der køre dig/jer derned.

    Aqaba kan ses på 1 til 2 dage - så vil nok lande i Amman, check den ud og så tag et pitstop i Aqaba.

    Har fløjet en del gange med RJ og intet dårlige at sige om dem.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tak. Jeg har to små børn (4 og 2 til den tid) så ideen var mest strandferie og mindre kulturelle oplevelser og en 4-5 timers køretur er umiddelbart mindre end jeg var i humør til... men måske ikke værre end en mellemlanding.

    Hvorfor synes du det døde hav er lidt kedeligt? Immervæk nemmere at rejse CPH-AMM og så en taxa til hotellet end frem/tilbage til AQJ...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Da man ikke rigtige kan svømme i det døde hav ( får du saltvand i dine øjne, kan du nok ikke se noget resten af dagen ) er det mere et spørgsmål om at flyde lidt i vandet, smøre sig ind i mudder fra havbunden og så ellers op igen. et "normalt" besøg til det døde hav vare sådan ca. 1 time. så har du prøvet det.

    Hvis jeg ikke tager helt fejl tager køreturen fra Amman til Aqaba 2 til 3 time - og en meget flot køretur derned. så længe der er AC i bilen synes jeg turen er fin.

    Hvis fokus ligger i badeferie og børnevenlig område kan du godt holde dig til Aqaba, der er nogle hyggelige markeder man kan besøg om aftenen når temp har sat sig, og mange lækre spisesteder.

    Nu er det et par år siden jeg har været "hjemme" men høre at der er sket rigtige meget i Aqaba siden jeg var der i 2010.

    jeg ville stadig sige Petra er et must og kan køres til fra Aqaba - Lej en hest / kamel og nyd turen i "byen skåret ud af sten". Hvis leje prisen overstiger 10 dinar så find en anden kamel at ride på :)
     
    Henrik Olsen, mathiasfe, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fair nok. Mine børn svømmer nu mest i poolen alligevel :D

    Jeg tog den bare på google maps der sagde 3.5 til 4 timer fra Amman lufthavn til f.eks. Intercontinental Aqaba. Jeg må se om jeg kan lokke nogle bedsteforældre med så kan nogle underholde på resortet og nogle se Petra.

    Mange tak for feedback!
     
  14. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Selv tak, hvis du har andre spørgsmål omkring Jordan så bare fyr løs
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side