Jul i en Covid-19 tid

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Thorkild, 24/10/20.

  1. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Asking for a friends...

    I 2020 kan Julemanden ikke komme rundt til alle børn som normalt pga covid-19 og risiko for smitte. Hos en familie, som jeg kender har forældrene meddelt deres børn, at de ikke kan få julegaver i år pga covid-19. I samme forbindelse har forældrene meldt ud at de fleste af julegodterne er fjernet og der vil kun være 1 sodavand, hvis et er i forbindelse med en aktivitet på over 80 minutter - alt andet er for risikabelt siger forældrene.

    Det har skabt noget ballade og uro blandt deres børn, for børnenes skolekammerater, som er i andre familier kan godt få gaver helt som normalt; deres forældre mener godt at man kan give gaver som normalt og man såvidt muligt skal have et normalt aktivitetsniveau - eller som nogen sagde et normalt serviceniveau til både de store og de små børn; de er nemlig glade for bare at være sammen med dem.

    Jeg lovede Faren i familien (Sven Arne Sørensen) at spørge rundt omkring, hvad den generelle stemning er for jeg har jo ikke selv børn. Hvad tænker I i gruppen?

    Som en bonus info kan jeg fortælle, Faren arbejder for et skandinavisk flyselskab og er bange for at det kommer til at se ud som en spareøvelse, når de i familien fastholder ikke at have julegaver og godter til børnene. Det har han fået skudt i skoene, men S.A. Sørensen fastholder at det er alene af sikkerhedsmæssige årsager at det er anderledes nu. Han har talt med Børge Andersen, Kim Lauervig Madsen og Ludvig Hansen om det og i deres familier skal det være Jul med gaver og det hele helt som normalt. S.A. Sørensen fastholder dog at sådan kan man ikke set på.

    Jeg spurgte ham om han og konen selv skal have gaver og varme godt og det skal de; det er nemlig ikke Julemanden der kommer med det, men noget de selv arrangerer i deres lille køkken så derfor blandt de voksne må de godt. Jeg kan ikke helt gennemskue om det er fordi Sven Arne ikke har pengene - det kniber vist lidt med at betale hvad han skylder ude i byen.

    Børnene er meget sure og overvejer om de kan blive adopteret af B. Andersen, K.L. Madsen eller L. Hansen. Jeg ved ikke om I kender nogle af de andre familier og synes at børnene skal overveje at skifte familie - måske bare i en periode? Hvis de nu holder jul med nogle andre, vil S. A. Sørensen komme til at savne børnene så meget, så de efter Jul vil forsøge at lokke dem tilbage familien med alt mulig godt?

    PS - enhver lighed med personer, navne og firmaer og deres ageret er helt tilfældigt....sådan circa. Fortsat god weekend.
     
    Kenneth K, HenrikM, Henrik Olsen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    En af mine venner, Anders Fransen, har fortalt, at det vil være gaver også i år, selvom det ikke vil være helt det samme som tidligere år. Der er sparet lidt og der vil kun være levering til kantsten og gaverne bliver ikke længere båret ind under juletræet. Det skyldes at julemanden desværre ikke selv deltage i gaveudbringen pga rejserestriktionerne, men der er ingen indrejseforbud for rensdyrene. Der vil derfor i år være et pænt tag-selv-buffet med gaver, hvor man selv skal hente gaver fra slæden.
     
    Senest redigeret: 25/10/20
    Kenneth K, Henrik Olsen, jespersm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg har også hørt om julen hos familien Sørensen. Børnene havde fået den gode ide, at de selv ville købe lidt godter til helligdagene. Naturligvis for deres egne lommepenge. Men da det kom familiefaderen for øre, blev han rigtig sur. Så dels har ungerne fået konfiskeret deres sparegise - og det er slut med lommepenge resten af året.

    Rygterne siger, at faderen vil beholde børnenes penge indtil påske (for julen varer jo til påske). Børnene kan få 10% af sparegrisens indhold tilbage nu - og far vil så beholde resten. Men faderen har også tilbudt børnene, at han vil tælle pengene og skrive beløbet ned på et stykke papir. Og så vil de få alle pengene blive udbetalt under familiens påskeferie næste år.

    Men hvis børnene skal have de 10% nu, må de love, at de ikke vil købe marcipangrise og romtoppe til julen. De må kun købe den billigste lakridskonfekt i brugsen. Og kun de små poser. Og de må kun spise lakridskonfekten, når de sidder alene i sofaen.

    For øvrigt, så er familien rigtig heldig. Den bor nemlig i et stort hus. Alle børnene har værelse på første sal. Dér har forældrene også soveværelse. Men nu har børne fået at vide, at hvis de skal på toilettet om natten, må de kun bruge det i kælderen. De har ikke rigtigt fået nogen begrundelse for den beslutning.

    Andre, der har hørt rygter om familien Sørensen?
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det er forhåbentlig en (jule)and. Jeg er med på at der findes forældre der opfører sig vanvittigt, men...
    Men måske jeg skulle dele historien med mine teenagedøtre Når de bliver utilfredse med farmand, plejer jeg at sige "at nogen jo skulle have verdens værste far og det blev altså jer". Men det lader til der er mindst en der er endnu værre.
     
    Kermit, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Kæft den er go' :) :) :)
     
    Kermit, Thorkild, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side