Køb af billigste flybilletter

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Christina, 21/2/17.

1. Christina

Christina Nyt medlem

Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    6
    Point:
    3
    Er det sandt at cirka 60 dage inden afrejse er tidspunktet for at være sikker på at få de absolut billigste flypriser? :)

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Calle77

Calle77 Skribent

Beskeder:
    828
    1,812
    Point:
    93
    Det korte svar en nej! :).
    Hvis du f.eks. vil rejse omkring de store ferier (Påske, sommer, jul/nytår), så handler det om at være ude i så god tid som muligt. Grundlæggende vil priserne stige mere og mere desto tættere du kommer på afrejse.

Beaglen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    531
    1,494
    Point:
    93
    Enig i at svaret er nej. Hvis jeg ved jeg skal afsted, så køber jeg når der er kampagne, alt mellem 1-5 måneder før afrejse. Ellers synes jeg priserne kan svinge utrolig meget fra uge til uge hvis man kigger mere end 2-4 uger frem. Generelt har jeg god erfaring med at købe billet tidligt på ugen, da jeg ofte synes priserne stiger i løbet af ugen, og ofte er lavere igen ugen efter. Men aner ikke om det gælder generelt.
    Ift ferieperioder gælder det om at være ude i så god tid som muligt.

Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  4. Christina

Christina Nyt medlem

Beskeder:
    4
    6
    Point:
    3
    Tak for de hurtige svar! :) Det var noget jeg havde læst et eller andet sted og kunne heller ikke selv helt regne ud om jeg troede på at det kunne passe. Men det giver selvfølgelig god mening at at jo tættere på afgang, desto højere pris :)

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,180
    8,766
    Point:
    113
    Der er jo heller ikke rigtigt nogen "sandhed" i det her. Alle selskaber kører kampagner i tide og utide, hvor man ofte kan gøre en utrolig god deal. Så må man overveje hvor god man tænker kampagnen er, og om man f.eks. vil købe langt ud i fremtiden. QR havde en kampagne for nylig, hvor vi var mange herinde, der købte efterårsferie til f.eks. Dubai, Hanoi og Australien.

Ellers synes jeg ikke, jeg umiddelbart kan se noget mønster i høje og lave priser. Det ser mere ud til at være det jeg vil kalde generelle sæsonudsving, såsom at bestemte tidspunkter på året kan være dyrt såsom jul og påske.

Beaglen, Jeblin, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,047
    4,670
    Point:
    113
    Det er jo den evige diskussion, som der nok ikke er noget rigtigt svar på. Momondo har lavet deres statistik, men den har også sine mangler.

Generelt kan man vel sige, at jo mere fleksibel man er på alle punkter (hvorfra, hvortil, antal mellemlandinger, hvornår osv.), desto større er muligheden for at få en lav pris. Det er jo derfor, alle os herinde jagter fejlpriser og den slags.

Jeg tror kun, det er på de større ruter som f.eks. København-London eller København-New York, at man kan have en forventning om, hvad prisen kan komme ned på, hvis man har is i maven.

Jeg selv havde købt en tur til Hawaii fra Stockholm i april måned - købt i juni sidste år for 3.999 kroner. Tilslutningsfly fra København til Stockholm har jeg ventet med, indtil jeg var 100% sikker på at kunne komme af sted. De har ligget nogenlunde stabilt på 447 kroner hos Norwegian (lidt billigere på returen), men jeg syntes, det var for dyrt. Og så her i weekenden: Tilbud på 199 kroner pr. vej - så kunne jeg slå til.

Henrik Olsen, Beaglen, jtraveler og 8 andre "Synes godt om" dette.
  7. Christina

Christina Nyt medlem

Beskeder:
    4
    6
    Point:
    3
    Får I tilsendt nyhedsmails fra de forskellige flyselvskaber for at holde øje med hvornår de kører med gode kampagner?

Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    10,423
    23,669
    Point:
    113
    Ja - det gør jeg bestemt - men ellers kommer ofte de bedste rejser her på InsideFlyer og rejse deal trådene. Vi er så mange efterhånden som er gode til at dele det med hinanden. Så der får jeg mange af mine informationer :)

Beaglen, Henry, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,180
    8,766
    Point:
    113
    For at få en "god deal" kan man også vende sit rejsemønster lidt på hovedet. Normalt har man en idé om hvor man gerne vil hen, og så finder man den "bedste deal" til dette sted.

Nu havde jeg f.eks. en del point hos Qatar i forvejen, så mit incitament til at flyve med dem var højt. Endvidere kan jeg godt lide deres service, og de har gode connections via Doha fra København til det meste i Østen/Mellemøsten, som passer godt til min familie, hvor vi gerne har en varm tur i efteråret.

Derfor holder jeg godt øje med Qatars forskellige kampagner og tilbud. I stedet for at lægge mig fast på et bestemt sted vi skulle hen i år, var det egentlig kampagnen, som bestemte hvor vi skal hen. Vi flyver 2 voksne og 1 barn til Dubai for 6.000 kr. i skolernes efterårsferie (vi tog faktisk en dyr dag hjem, ellers kunne det have været helt nede på 4300 kr.).

Beaglen, Nj4220, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Simon Hermansen

Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    Min erfaring er, at man ikke får de billigste/bedste priser ved at gå efter de famøse Momondo-statistikker. Tværtimod går jeg altid efter at være så tidligt ude som muligt og helst gøre brug af kampagnetilbud. Når jeg køber flybilletter plejer jeg er opsætte en prisrobot til at holde mig opdateret om prisudviklingen, så jeg kan se om det reelt set var et tilbud - også et halvt år senere. Det er det som regel. Eneste undtagelse jeg kan komme i tanke om, er hvor der har været kørt samme kampagne senere igen (eksempelvis SAS' Now or Never tilbud, som sidste gang var ligeså godt 6 måneder senere da de kørte tilbud på samme destination igen).

Der er også mange der mener det altid er billigst at bestille fly og hotel hver for sig, samt holde sig langt fra pakkeløsninger. Men jeg har enkelte gange sparet flere tusinde kroner ved at købe en pakke hos eksempelvis TUI hvor jeg på ingen måde kunne gøre det billigere anderledes. Jeg var dog der meget specifik omkring destination og hotel.

Ulrik, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side