Køb SAS Plus, og få........ EN LANG NÆSE!

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 27/5/16.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SÅ er den sure gamle mand på banen igen!

    Som FF bør man måske vide alt, det gør jeg så ikke. Naiv som jeg er tror jeg det bedste om mennesker (og flyselskaber) og forventer ihvertfald ikke at SAS er "tyve og røvere" ok - jeg blev klogere!!!

    Købt en SAS Plus retur fra Wien, på SAS hjemmesiden, hvor det eneste der står er at med plus får du bla bla bla. Nu er det så Austrian der opererer afgangen, og jeg er blevet placeret nede bag i bussen med IKKE SÅ MEGET SOM EN TØR KIKS at fornøje ganen med (med mindre jeg betaler IGEN)

    Beskeden fra Austrian er at de har kun ECO og Bizz - FLOT JA - hvordan s.... i h....... kan SAS så få sig selv til at sælge et pridukt der ikke eksisterer???? Det giver mig sgu flash back til min eneste flyvning med Ryanair nogen sinde for 10 år siden, hvor vores gruppe habde købt priority boarding i BUD, men alle de gale horder blev sluppet løs samtidig.

    Det "forventer" jeg så næsten af FR, men sgu ikke fra SAS!!! Det bliver bare mere og mere sølle - STRAM NU OP - SAS det tangere en tur i forbrugerklagenævnet for falsk/vildledende markedsføring....

    /Schwert (den evigt sure gamle mand :))
     
    CHA211, Peter Krogh Frausing, mhsalv og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Synes da klart at du skal skrive til SAS og fortælle dem at du har købt et produkt som ikke har levet op til forventningerne.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg prøver ikke at sige det er i orden (i mine øjne burde de bare ikke sælge plus der ikke mapper til business), men der står i bunden af vinduet hvor man vælger fly:

    Hvis ruten flyves af et andet flyselskab end SAS, kan den bookede serviceklasse (f.eks. SAS Plus) ikke garanteres. Under "Se detaljer" kan du se, hvilket flyselskab, det flyver.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg siger heller ikke at de ikke har deres juridiske ryg dækket af, jeg er bare ikke vant til at læse det med småt fra de respektable fly selskaber, og nogen gange går det stærkt, men det moralske ansvar er noget andet...

    Det er simpelthen ikke ok ikke MEGET tydeligt at gøre opmærksom på det i booking processen, så havde jeg måske overvejet en go til det halve......

    Det er sgu at sammenligne med FR da deres www var VÆRST!!!!
     
    PENSIONISTEN og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Den burde SAS ikke kunne løbe fra, du har klart en sag.
     
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg synes jeg oplever et déjà vu her...
    Har vi ikke haft det oppe at vende en gang for noget tid siden?
     
    Kristian og *flyer "Synes godt om" dette.
  7. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Hrm. Jeg har en veninde der ikke gider flyve SAS mere, netop fordi hun ikke gider læse det med småt. Så hun flyver DY til min store foragelse, for som hun siger "Hvis jeg skal tages i røven, vil jeg vide det før jeg går ombord".

    Desværre er der ikke mere at hente i denne sag, lige bortset fra at pointene for plus billeten gerne skulle gå ind på kontoen. Hvis der kun går ind for Go fordi der er fløjet eco med Austrian, ville hele sikringsskabet sprænge på Flyvefisken og jeg ville brænde SAS customer service ned til jorden i et juridisk frontalangreb af babylonske dimensioner. Bare sådan af princip.
     
    Nielspg og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Flyvefisken Du vil jo altid få point for operating carrier og den bookingklasse man havner i, som i dette tilfælde nok har været en høj economy-klasse... så helt sikkert ikke point for plus og heller ikke elitebonus.

    Dette er en uheldig sag at SK ikke sætter en i C.. dog giver Plus-billetten trods alt fleksibilitet som du IKKE kan finde hos andre selskaber i den prisklasse, eller hvis billetten var booket hos Austrians hjemmeside (u/ codeshare).
     
    rasmus.emil og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  9. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Okay. Det er ikke uheldigt for SK. Det tenderer bedrageri. Jeg bestiller og betaler for et premium produkt, og får et økonomi produkt og økonomi point. Så er der ligeså meget mening i at sidde hjemme på stuegulvet og brænde hundredekronesedler af.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    der vil jeg erklære mig delvist uenig. Plus-billetten koster væsenligt mindre end en billet til deres businessklasse... men uheldigt at det ikke står klart at man faktisk får economy-seating.

    Det handler alt sammen om bookingklasser, og C/D (business) er simpelthen meget dyrere end hvad der kan ligge i en plus-billet. Z/P (business saver), kunne evt. godt lægges ind, men disse klasser kommer ofte ikke med fleksibilitet... så måske derfor at den bookingklasse ikke benyttes på Plus-billetten.
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Helt enig - men, jeg har også prøvet det den anden vej rundt: Købt billet hos Lufthansa fra Frankfurt til København med SAS. Men desværre havde SAS-billetten en lavere klasse end Lufthansa billetten viste. Så udgangspunktet var 500 point mindre, end jeg havde regnet med. Men fik dog 25% bonus
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    På arbejde har vi somme tider haft diskussionen, om vi skulle købe en billig billet (og blot kassere den, hvis vi skulle rejse på et andet tidspunkt) - eller om vi skulle købe en fleksibel billet og kunne bruge muligheden for at ændre. Vores valg afhænger altid af vurderingen af risikoen for at skulle ændre billet kombineret med prisforskellen på fleksible og ufleksible billetter.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Vi køber ufleksible og kasserer dem medmindre prisforskellen er helt minimal.
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Vi har haft kontrakter med nogle kunder, der skulle dække rejse-omkostninger. Men kun på de flyrejser, der blev gennemført (skulle dokumenteres med boarding pass). Så kasserede billetter blev ikke dækket. Så dér købte jeg altid fleksible billetter på økonomi (når det var inden for budgettet).
     
  15. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Hvorfor blive forarget over at flyve DY? Synes da ofte at DY på europæiske flyvninger har et ligeså godt produkt som SAS men de oversøiske har jeg ikke prøvet...
     
    Daniel K og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Man lærer jo af sine erfaringer. Jeg købte engang en business class billet med Aeroflot via www.travellink.dk (de viser ikke bookingklassen under købet). Jeg måtte erfare, at jeg fik billetten i en bookingklasse, der ikke gav point hos Skyteam. Der blev jeg meget skuffet!!!

    Det blev sidste gang, jeg har brugt www.travellink.dk. Nu bruger jeg flyselskabernes sider, hvor man klart ser point (eller booking klasse).
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men SAS kan jo bare prissætte Plusbilletter på codeshare, så de matcher business billetter hos det selskab, der flyver turen.
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    600 point for den flyvning som EBG..... :mad::mad::mad::mad::mad::mad:
    Utroligt, når en AAR-CPH på Go giver 315............
     
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Ja, det er rigtigt træls - specielt, når du havde regnet med 1875 point. Derfor køber jeg aldrig code-share billetter hos SAS, men går direkte til Lufthansa (som oftest er selskabet, jeg kommer til at flyve med). Dér kan jeg nemlig se booking-klassen.
     

Del denne side