Købe eller låne 15.000 points

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Christian_Fairgrieve, 30/4/19.

  1. Christian_Fairgrieve

    Christian_Fairgrieve Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Jeg mangler 15.000 points for at kunne bestille 2 business enkelt billeter hjem fra Shanghai. SAS vil have 2600kr for dem. Jeg vil helst sikre mine billetter og kan ikke regne med min bonus fra Mastercard Premium og SEAS NVE bliver tilføjet inden billetterne er væk. Nogen der vil sælge 15.000 points til en mere rimlig pris end SAS eller låne mig dem indtil mine egne dukker op?
    Hilsen
    Christian
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Såvidt jeg kan se, koster 15.000 ekstra point 3000 kroner
    Det koster 750 kroner at overføre pointene. Da vi normalt vurdere pointene til at have en værdi på 8 - 10 ører, kommer du nok til at betale 2.000 - 2,200 kroner, hvis en anden person skal overføre dem til dig. Med Mastercard premium kan værdien være mere end det dobbelte.

    Så min konklusion er: Du kan højst spare 800 - 1000 kroner ved at købe pointene. Er den besparelse stor nok, til du skal løbe risikoen for, at billetterne forsvinder.
     
    SebastianBruun, Thorbjoern og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg ville skynde mig at købe de manglende point og for denne "lille" ekstra udgift sikrer du dig 2 business billetter som du meget nødig vil gå glip af. Jeg ved ikke lige, hvordan du havde regnet med, at du kunne låne point og senere returnere dem!?!?!?
    Forøvrigt, velkommen på IF :)
     
    jtraveler, Thorbjoern og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  4. Christian_Fairgrieve

    Christian_Fairgrieve Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Jeg var ikke klar over at der var et 750,- gebyr på overførsler. Så er låne ideen ikke rentabel når det er en så begrænset mængde points.
    Planen var bare overføre tilbage når mine egne points kom ind kontoen. Det kræver lidt tillid mellem parterne, men selv uden tillid kunne man bare aftale at give 2600,- i pant indtil points kom retur.
    Tak for hurtigt svar og velkomsten :)

    Hilsen
    Christian
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kunne jo lave en familiekonto, så var det jo gratis at låne point... så hvis vedkommende du skal med har point, kunne vedkommende jo sagtens dele sin saldo med dig?

    Kan ikke se det koster 750kr for transaktionen?

    HANDELSBETINGELSER
    Køb af Ekstrapoint eller overførsel af Ekstrapoint

    • For at kunne købe Ekstrapoint skal du have været medlem i mindst et år.
    • Det er muligt at fortryde sit køb af Ekstrapoint op til 14 dage efter købsdatoen. Kontakt i så fald [email protected], og informér om dit EuroBonus-nummer og transaktionsnummer. Det er kun muligt at fortryde hele købet, ikke dele af det. Købet kan kun fortrydes, hvis pointene er ubrugte. Man kan ikke fortryde købet af Basispoint.
    • Der kan gå op til 24 timer, før Ekstrapointene er synlige og tilgængelige på din konto. Dette uanset om de er købte eller overførte.
    • Hvis du vil fortryde overførsel af point, og pointene er forfaldet, siden du overførte dem, vil de ikke blive overført til din konto.
    • Et medlem kan højst købe eller modtage 100.000 Ekstrapoint per år.

    Køb Basispoint

    • Du kan ikke fortryde købet af Basispoint, da et nyt medlemskort udstedes umiddelbart efter. Gennemfør ikke dit køb, hvis du ikke er helt sikker. Basispoint baguddateres 123 dage fra transaktionsdagen, når de sættes ind på din konto. Køb dem derfor ikke for tidligt, så du undgår at de købte Basispoint optræder i den tidligere kvalificeringsperiode. Du kan heller ikke fortryde den måde, du har betalt dine Basispoints på, dvs. med Ekstrapoint eller Basispoint.
    • De Basispoint, du køber, vil blive baguddateret med 123 dage fra købstidspunktet. Det er kun muligt at købe Basispoint op til 3 måneder, efter at kvalificeringsperioden er slut.
    • Det kan tage op til 24 timer, før Basispointene er synlige på kontoen og dit medlemsniveau opdateres. Når du rejser, er du registreret i henhold til dit nye niveau, men der kan gå op til 2 uger, før du modtager det nye medlemskort.
    • De Basispoint, du køber, er gyldige 4-5 år fra købsdatoen, afhængig af, hvornår i din kvalificeringsperiode, du foretager købet.
    • Du kan kun købe Basispoint til din egen konto. Dvs. at det ikke er muligt at købe Basispoint til en anden.
     
    Senest redigeret: 30/4/19
    Henrik Olsen, Ulrik og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det koster et gebyr at overføre point mellem medlemmer uden point sharing. Dog billigere end at købe point direkte hos SAS. Prisen er afhængig af antallet af point.
     
    Henrik Olsen, Henry og Thorbjoern "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jo, hvis du vil overføre point, så koster det 750 kroner. Tjek selv på SAS hjemmeside.

    Men ved point sharing bruges de ældste point først. Dermed kan du risikere, at den person, som du laver point sharing med kommer til at betale for hele billetten (og ikke kun de manglende point). Se evt. min artikel: https://insideflyer.dk/guide-sas-point-sharing/
     
    Henrik Olsen og jtraveler "Synes godt om" dette.

Del denne side