Københavns Lufthavn skærer i servicen

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 24/7/19.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Ankom i går aftes kl 24:00 med SAS fra Thessaloniki med 1 barn, hustru og min kære moder + vores hund.
    Total kaos i bagagehallen, stopfyldt med rejsende der ligesom jeg selv var ankommet sent.

    Forsøgte desperat at finde en bagagevogn inden vores bagage ankom og især til vores hund der kom henne i bagageport 9 / specialbagage da hun var i et hundebur.
    Ingen steder var der at finde en bagagevogn og jeg var ikke den eneste der spejdede forgæves efter sådan en. Det endte med at jeg måtte skubbe vores hund igennem tolden og ud i det ligeså kaotiske ankomst/afgngsområde førend jeg fandt en vogn.
    Stødte så ind i en af lufthavnenes ansatte ude ved taxaområdet der kunne fortælle mig at CPH havde sparet den service væk mellem kl 21:00 og 06:00
    Simpelthen for ringe af lufthavnen!
     
    Senest redigeret: 24/7/19
    Beaglen, Daniel K, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Absurd, da netop de sidste timer må have en overvægt af charterankomster = større antal kufferter = større behov for bagagevogne.
    Hvad betyder det? - Andet udtryk for svigermoder (som jeg aldrig har hørt) :D
     
    Henrik Olsen, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Haha, autocorrect er ikke altid så smart, jeg har redigeret det nu, tak Peter ;-)
     
    Henrik Olsen, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tja - mange har et indre barn - hvorfor så ikke en ydre mor? :cool:
     
    danielstrandby, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nu tjener de jo heller ingen penge overhovedet, så det er da helt forståeligt at de bliver nødt til at spare.
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    CPH bliver mindre og mindre en lufthavn efterhånden... Mon de dropper flyene på et tidspunkt?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    .....Der kan man bare se; anede ikke, at de overhovedet havde fly i det shoppingcenter :)
     
    Daniel K, Henrik Olsen, Jeblin og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ved sene landinger (ZRH/GVA) oplever jeg ofte, at alle håndbagage vogne er fjernet fra gates. - Jeg undersøgte det, og CPH fortalte, at man trækker så vidt muligt alle vognene ind til lager pladsen bagved den store taxfree for at de være klar til næste morgens store passager rykind !!! - Dvs at passagerer med sene aften ankomster og med meget tidlige morgen ankomster må klare sig uden vogne.
     
    Henrik Olsen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Der er vel egentlig noget selvmodsigende i, at der er behov for vogne til håndbagage?

    I min optik er håndbagage det man kan bære i hænderne/over skulderen, resten bør være indchecket..
     
    Beaglen, jespersm, Nicki Lolk Sørensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Der er vel heller ikke mange lufthavne som har det? Synes kun jeg har oplevet det i Cph i hvert fald
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De fleste, hvis ikke alle, flyselskaber tillader det de kalder håndbagage ombord på flyveren. Der er forskellige begrænsninger, ofte noget i stil med 55*40*25 (+/-) i Europa, med en vægtgrænse fra 5 kg til ubegrænset (easyjet). Oftest koster det penge at tjekke bagage ind på trods af dette.

    Selv en genstand på 8kg, som er grænsen hos SAS, kan da være irriterende at slæbe rundt på, hvis den ikke har hjul. Der er ofte væsentlige afstande at bevæge sig rundt...

    Jeg tænker din optik om hvad håndbagage er, er lidt irrelevant i denne sammenhæng.
     
    SophieHendriksen, isolCBflyer, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Håndbagage vogne i lufthavne :

    a) ZRH har f.eks. superlet kørende vogne.
    b) Lufthavne med et udbredt net af rullende fortove er som regel logisk nok uden vogne.
    c) Jeg rejser altid med 1 stk inchecked bag, desuden har jeg en lille nightbag som håndbag i tilfælde af en uforudset overnatning.
    Unge rejsende kan nok ikke altid sætte sig ind i ' det at blive ældre ' , men pludselig står man der selv, længe, længe før man måske have forestillet sig, og da er en håndbagage vogn en god ting.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, DanielBahn og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for tilliden :cool: - jeg er ca. 65 og fruen 70+

    Vi rejser kun med håndbagage, der enten kan klares med én hånd eller på ryggen; alt andet bliver indchecket. Som regel også selv om der er tale om en rullekuffert, der kan gå under målene for håndbagage.
     
    Senest redigeret: 25/7/19
    Beaglen, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu synes jeg I bliver lidt urimelige.:(

    Emnet er, at der mangler transportmulighed for håndbagage i en lufthavn. Så er det vel ikke irrelevant at filosofere over, om problemet reelt er, at passagererne har mere håndbagage, end det var intentionen.
     
    Beaglen, Jeblin, Thorkild og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Vær I glade for at I klarer det så fint, ( så bærer I nok ikke rundt på et hjertesvigt ).
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er vi skam også, men det ændrer jo ikke på filosofien: Vi bærer kun det i håndbagagen, som vi rent faktisk kan håndtere.

    Vi fløj for år tilbage til London til en udstilling, mens jeg grundet muskelproblemer brugte stok. Det betød blot, at håndbagagen var mindre.

    (..og at der var en siddeplads selv i et overfyldt undergrundstog - den engelske hensyntagen fornægtede sig ikke; jeg blev helt flov :) )
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Der mangler åbenbart også klapvogne. De omtalte håndbagage vogne bliver tit brugt til at transportere børn, indtil forældrene finder ud af, at der er ubalance i vognene og de derfor vælter og ungen skriger af smerte
     
    Senest redigeret: 25/7/19
    Beaglen, Henrik Olsen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Vil lige tilføje at linket til siden er tilsendt Københavns lufthavn (CPH) så de læser forhåbentligt med og lytter på kritikken.
    SAS som jo er CPHs største kunde læser forhåbentligt også med og man kan så håber at det bliver taget op internt at servicen skæres hos kunderne.
     
    Henrik Olsen, THammer, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men det er da bare så super fint at det fungerer sådan for dig. Hvis du nu kiggede lidt ud over din egen næsetip, så har andre mennesker simpelthen bare andre behov. Man kan forholde sig til hvad flyselskabet mener man må have ombord.
     
    Henrik Olsen, clager, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Man skal naturligvis forholde sig til selskabernes regler - men det er heller ikke forbudt at forholde sig til egen formåen.
    (Dette sagt uden på nogen måde at forsøge at nedgøre andre personer! ..mit daglige virke relaterer sig hovedsageligt til personer med vidtgående handicap, både kognitive og fysiske, så det er ikke fordi jeg ikke kan sætte mig ind i, at alle ikke kan alt! )


    Vi hører både her og andre steder om problemer og besvær, fordi passagerer tager alt for meget med som håndbagage, og samtidig skal man kanøfles, fordi man filosoferer over emnet.:(

    Som @DanielBahn nævner i #10 er det i øvrigt en service der i mange andre lufthavne ikke findes.

    Jeg troede formålet med forum'et var at udveksle tanker, oplevelser og synspunkter, men hvis I ikke kan lide, at negative indlæg i al fredsommelighed bliver perspektiviseret lidt, så sig til, så skal jeg nok gå min vej.:(
     
    Beaglen, Peter F., Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side