Kan man bruge SAS diamant fordele med Air Baltic???

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af AndreasMouridsen, 24/4/16.

  1. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Jeg skal flyve med Air Baltic til Moskva via Riga, og jeg har et Eurobonus diamant kort. Jeg kan ikke finde ud af om man kan bruge nogle af fordelene hos Air Baltic...
    Nogen der kender noget til det???
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    For en del år siden var AirBaltic delvis ejet af SAS. Men blev solgt fra (såvidt jeg husker)

    Du optjener eurobonus ekstrapoint mellem CPH/Oslo og Riga. Ellers får du ikke EB point på rejser med AirBaltic. Andre fordele fremgår ikke af SAS-hjemmesiden. Så få dine point.

    AirBaltic er ikke medlem af Star Alliance, så de fordele dit diamantkort giver hos de andre flyselskaber i alliancen, får du ikke automatisk.

    AirBaltic har deres eget bonusprogram "PINS". Det ser ikke ud til, at der er nogen fordele til EBD medlemmer.

    Jeg har tidligere brugt loungen i Riga på mit Diners kort (kortet er jo gratis for EBG og EBD - og måske har du stadig nogle "gratis" besøg tilbage på kortet). Jeg går ud fra, du ved alt om lounge i København.

    Det ser ud til, at AirBaltic har samarbejde med Aeroflot på ruten mellem Riga og Moskva. Så hvis du har et bonuskort hos Aeroflot, kan du måske få lidt point på dette. Hvis turen mellem Riga og Moskva flyves af Aeroflot, kan du undersøge muligheden for at få point for denne del af rejsen hos andre selskaber i SkyTeam

    Men, du kan jo altid spørge ved checkin i CPH - og det kan jo også være, at billetten giver adgang til nogle fordele (eksempelvis adgang til lounge)
     
  3. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Ok, mange tak for svaret:)!!
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Du må lige melde tilbage, hvis du opdager nogle fordele
     
  5. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Når du rejser med airBaltic på SAS codeshare afgange (dvs. mellem OSL/CPH-RIX) og er indehaver af en Eurobonus Gold/Diamond/Pandion status, har du foruden muligheden for at optjene ekstrapoint som førnævnt, adgang til lounge ved afgang. Det betyder altså at du kan benytte SAS Guld stuen i CPH ved afrejse og Business loungen i Riga, på hjemturen (du finder iøvrigt en anmeldelse af sidstnævnte her). :)

    Om du har ret til, at medbringe ekstra baggage, ved jeg desværre ikke, men Business Class skranken kan ihvertfald benyttes ved check-in i CPH/RIX
    - Jeg vil iøvrigt medgive at det er svært, at finde relevante information på SAS.dk, i min søgen kom jeg bl.a. ud på sider hvor der stod at man fortsat have adgang til lounge og andre fordele med samarbejdspartnere såsom: NextJet, Rossiya, Aeroflot og Icelandair. SKIT i en nøddeskal!!!
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Et hurtigt spørgsmål: Gælder dette også, hvis billetten er en AirBaltic billet? Grunden til jeg spørger er, at jeg er blevet afvist i LOTs lounge i Warszawa på en billet til Bukarest. Jeg skulle faktisk flyve med LOT og havde et SAS guldkort. Men billetten var købt som en TAROM billet (codeshare), så de ville ikke lukke mig ind. :(

    I øvrigt tak for opdateringen. Det er længe siden, jeg fløj med AirBaltic, så jeg har fra sidelinien fulgt med i de løbende forringelser af EBG-kortet .
     
  7. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg har tidligere rejst på en "rigtig" airBaltic billet og gjort brug af fordelene, men som nævnt i mit indlæg er det svært at finde klare informationer, på SAS's hjemmeside.

    At du er blevet afvist i LOT Business lounge i WAW, kan jeg kun undre mig meget over. Det plejer at være retningslinjerne for "operating carrier" der gælder, så derfor ville jeg da mene du burde have haft adgang med et *A guld kort, på din LOT flyvning til Bukarest.
    Måske personalet, har afvist billetten, fordi den var med TAROM's codeshare flynummer og hurtigt af dette har udelukket, at det kunne være en LOT flyvning? Ellers kan jeg ikke se nogen logisk forklaring på din oplevelse... :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Tak for hjælpen!
    Jeg gik faktisk bare op i SAS Fast track og blev lukket ind, derefter gik jeg op i SAS gold lounge og blev og den kunne jeg også bruge uden nogle problemer...
    Det er lidt mærkeligt når de ikke engang skriver på deres hjemmeside at man kan det.:)
     
    tbh, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  9. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Husk du også kan benytte loungen i Riga på din hjemtur. God rejse... ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side