Kan man få norsk eller svensk SAS American Express når man bor i DK?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Frequie, 21/4/14.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Der er mange fordele ved at have et SAS AMEX kort - fx 20 points per 100 brugte kroner og 2-4-1 vouchers.

    Er der nogen der har prøvet (og evt. lykkedes med) at få et svensk eller norsk SAS American Express kort som bosiddende i Danmark? Eller skal man bare opgive tanken? :)
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Såvidt jeg ved så kan du opgive det.

    Jeg har selv et svensk AMEX (da jeg bor i Sverige) og såvidt jeg husker så stod der ret tydeligt i ansøgningen at man skulle være "folkebogført" i Sverige for at blive godkendt samt have svensk personnummer.

    Kreditkort er utroligt svære at få udstedt i andre lande end der hvor du bor.

    Men ja - du har helt ret. De svenske og norske AMEX er langt bedre end hvad der tilbydes i DK. Selv det svenske Diners giver 20 point pr. 100 sek - mod 15 point pr. 100 DKK i Danmark.
     
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Tak for svaret Flemming. Jeg tror du har ret. Det er ærgerligt, for med 2-4-1 voucher og 20 pts per 100 kr. så får man VÆSENTLIGT mere ud af den samme omsætning i forhold til DK. Så jeg er lidt misundelig på at du har det kort :)

    Findes der et begreb for "cross-country-credit-card-running"? ;)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    vi kan kun håbe på at AMEX snart kommer til DK - jeg sidder i hvert fald og venter på det :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Er også svært tilfreds. Omkring dobbelt så høj pointoptjening som på danske kort og de to år jeg har haft kortet har jeg fået 2for1 begge år - så absolut en rigtig fin bonus jeg har fået ud af kortet. Kort sagt så giver det mig ca. 2 langrute rejser på economy med SAS om året at benytte AMEX. Så kan man godt se igennem fingre med den ret høje årsafgift :)

    Men stadigvæk er vilkårene ikke i nærheden af de goder man får med på amerikanske kort. Jeg er dog overbevist om at vi kun har set toppen af isbjerget i Europa og at vi i de kommende år vil opleve bedre og bedre tilbud.

    Desværre er DK - pga den politiske beskyttelse af dankortet - et af de værste ulande når det gælder kreditkort - og det er nok også grunden til at kreditkortselskaberne fokuserer på andre markeder og langt hen ad vejen ikke fokuserer på DK.
     

Del denne side