Kombinere alm. billet og bonusbillet på samme billet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 27/7/17.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er der mon nogen i vores lille rejsenørdeklub der kan hjælpe:D

    Jeg skal rejse til USA med min kæreste. Har ikke bestilt endnu. Jeg vil booke en bonusbillet til hende og en almindelig cash billet til mig da jeg har brug for nogle basis bonuspoint. Vi kommer begge til at sidde på plus. Vi er begge EBG så der er vist en chance for opup.

    Vi vil gerne sidde sammen dog. Skal vi så kombinere vores billetter så vi øger chancen for at sidde sammen i tilfælde af opup? Kan der være andre grunde til at det er en god ide at rejse på samme billet (fx ved ombookinger pga aflyst fly) Og kan man overhovedet kombinere en cash billet og en bonus billet på samme PNR, og i så fald hvordan?

    I må selvfølgelig også sige til hvis jeg er ved at opfinde et problem der ikke eksisterer :cool:
     
    Beaglen, Michael Wahl, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg følger lige med på denne - netop en af de ting jeg har på min IF to-do-liste at få afklaret :)
     
    Henry, Frequie og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du må nok gribe knoglen og ringe ind men som udgangspunkt ved svaret være at det er to separate bookinger og flyselskabet kan så notere at i rejser sammen i tilfælde af operationelle udfordringer
     
    Nicoschon, Henry og Frequie "Synes godt om dette"
  4. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hvad betyder det, at de noterer at man rejser sammen? Hvad gør det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det gør at hvis nu flyet bliver aflyst eller andre udfordringer så bliver I rykket rundt sammen. Det er alt.
     
    Beaglen, Henry og jtraveler "Synes godt om dette"
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg har prøvet med SAS, netop at "notere" i 2 forskellige award bookinger at vi rejste sammen. Så blev hjemturen aflyst, og vi røg med 2 forskellige selskaber + routings hjem, men opdagede det og ringede og fik banket dem på plads - så vil mene risikoen for fuck ups er tilstede.

    Prøv at maile guldmailen og spørge om de kan lave en samlet bookning, men med delbetaling som du ønsker?
     
    Beaglen, tbh, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh la la @jakobv84 - det var vist i gamle gamle, at der var noget, der hed krydsreference - nu om dage er det vist blot ønsketænkning. Man kan selvfølgelig være heldig, at de har tid til at læse reservationen, men i vor tid er al tid i luftfart vist meget hektisk, desværre. - Jeg har selv lige været udsat for en højst besynderlig fremgangsmåde, hvor jeg tænker, nej, nej det sker da ikke hos et gedigent ruteselskab, men man skal aldrig forbavses, ikke mere.
     
    Beaglen, obs, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Krydsreference findes skam stadig. Og bruges. Men er helt enig i, at hvis det skal kunne bruges til noget, skal air line staff (i forskellige led) være opmærksomme ;-).
     
    Henry, PENSIONISTEN og jtraveler "Synes godt om dette"
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -Ja, korrekt, man kan få indsat krydsreference i reservationen ligeså meget man måtte ønske og så håbe ... men .... men .... det kræver "action i den anden ende", action ha,ha !!!
    -Et sted, hvor indsættelse af noter dog er positivt, er at få ckeckin- el. lounge-personalet til at insætte en note i checkin masken til gaten, f.eks. ønske om at sidde sammen, men da er det desværre mange gange for sent, hvis det kræver for megen rykken rundt på andre passagerer.
     
    Peter F., Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Jeg hiver lige denne gamle tråd frem, da den er meget i samme boldgade som mit spørgsmål - som kundeservice svarede i øst og vest på. Jeg har derfor skrevet til guldmailen, men vil lige høre om der er nogen herinde der har erfaring med dette:

    Kan man booke en returrejse, hvor f.eks. udrejsen er ren bonusbillet og returrejsen er betalt med penge? Problemet er, at det er oversøisk, så hvis jeg booker udrejsen som bonusbillet til 30.000 point, og så forsøger at booke hjemrejsen med kontanter, så er prisen for hjemrejsen som enkeltbillet jo helt horribel - og dyrere end en samlet returrejse i kontanter. Er nogen lykkedes med dette?

    Kundeservice snakkede om cash+point billetter, men så laver systemet jo bare hele rejsen om til kontanter, med delbetaling med point, og så får jeg overhovedet ikke samme værdi fo mine point.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Som svar til mig selv, så har guldmailen endelig svaret - hun var nødt til at checke med baglandet - og det kan ikke lade sig gøre. Man kan ikke kombinere en "ren" bonusbillet med en billet for penge.

    Hører stadig gerne hvis andre har haft erfaringer med dette tidligere. Synes det er ret ærgerligt, for det er i forvejen meget svært at finde bonusbilletter, og når man så endelig finder én der passer i den ene retning, så kan man ikke bruge den...
     
    henrik.kristiansen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53
    Kender du til awardhacks.se? Der kan du søge bredt på bonusbiletter med SAS til forskellige destinationer og klasser. Virker super godt og er nemt at navigere.

    Værktøjet virker også til Star Alliance billetter, mens det stadig er en ting lidt endnu, men det tager lidt længere tid at indlæse.
     
    Beaglen, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Jep, tak for tippet - jeg bruger awardhacks en del, og havde også forsøgt at finde bonusbilletter med *A til det ene ben her, men der var desværre heller ikke noget at komme efter...
     
    PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Når jeg har søgt i afsnittet "Star Alliance Bonus billetter" på SAS´s hjemmeside, så synes jeg, at der har været et utal af forskellige forslag og kombinationer, godt nok kun økonomi og altid lidt dyrere som oneway, men de har været der.
    - Hvis du oplever at udbuddet er minimalt eller ikke eksisterende, kan det så tænkes at Star selskaberne allerede er begyndt at trække sig fra SAS ?
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Nogen som ved mere om det?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53
    Brede søgninger i går gav mange resultater, men jeg har kun søgt frem til slut april.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Der er stadig masser af *A award billetter ude i fremtiden. Jeg skal rejse i maj, og der er en del - dog ikke lige på den dato hvor jeg skal rejse, desværre. Denne gang er jeg ikke særlig fleksibel - havde jeg været det havde det ikke været noget problem at finde bonusbilletter.
    ... Men derfor synes jeg stadig det er ærgerligt, at man ikke kan kombinere en SAS-bonusrejse i den ene retning med en kontant-betalt billet i den anden. Men sådan er der så meget - og det er selvfølgelig SAS der laver reglerne.
     
    Beaglen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"

Del denne side