Kompensation

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af E02zar, 10/2/20.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    240
    "Synes godt om" modtaget:
    493
    Point:
    63
    Hejsa

    Et enkelt spørgsmål. Jeg fløj Bangkok-Doha-Kbh. Mit fly fra Bangkok var forsinket og jeg nåede derfor ikke flyet til København. Er jeg berettiget til kompensation da jeg først kom hjem 15 timer senere.
    Flyselskabet var Qatar og billetten var købt samlet som en retur.

    tak for hjælpen
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    114
    "Synes godt om" modtaget:
    361
    Point:
    63
    Hej,
    Nej, desværre. Da flyselskabet ikke tilhører et af EU-medlemslandende og din rejse ikke starter i et EU-land, har du ikke krav på kompensation i henhold til EU 261/2004.

    Jeg har dog oplevet, at Air Canada kompenserede mig engang, i form af en voucher. Det var rent goodwill. Om det var pga. business class og *A guld status ved jeg ikke. Men det formoder jeg. Voucheren var 15% rabat på booking på aircanada.com.
     
    T4L, SophieHendriksen, E02zar og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    415
    "Synes godt om" modtaget:
    1,401
    Point:
    93
    Har du kontaktet Qatar Airways og spurgt om kompensation? Hvis ikke, synes jeg bestemt at det er forsøget værd. Henvis til artikel 11, jf. Conditions of Carriage og kontrollér også gerne alle dokumenter, du har fået fra Qatar Airways angående vilkår og betingelser for kompensation.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side