Nu har vi jo efterhånden en hel del dedikerede tråde om alt muligt, så tænkte vi også kunne have en for kompensation (kunne ikke se, at vi har en). Var ved at skrive om min uheldsramte tur i min rejselog, men måske meget godt, hvis vi kunne samle erfaringerne et sted.
Har trods mine mange rejser ikke været ramt af så mange problemer, og når der har været noget, så har jeg som regel fået kompensation. United har tidligere være flinke til at sende vouchers, når der har været forsinkelser mv.
Denne gang havde jeg lidt problemer på vores Kr. Himmelfartsferie, som gik med SAS t/r til Düsseldorf, hvor vi skulle med lejebil på road-trip til Holland og Frankrig.
På turen derned havde vi vores barn på 22 måneder med i klapvogn, som vi skulle stille ved gaten. Gate agenten sagde, at vi blot skulle folde den sammen, og så ville hun sørge for, at den kom med flyet (en 320'er). Ingen problemer (sagde hun)......men det gjorde den bare ikke. Ved ankomst til DUS var min taske hurtigt fremme på bagagebåndet heeeelt nede i den anden ende, og efter et par vandringer frem og tilbage kunne vi konstatere, at der ingen klapvogn var. Bagageservice kunne ikke umiddelbart se, hvor klapvognen skulle være, og da vi ikke kunne undvære en klapvogn ringede jeg til SAS, men de kunne ikke sige noget om, hvorvidt vi kunne købe en midlertidig erstatningsklapvogn. Jeg måtte således starte vores roadtrip ca. 1,5 time forsinket i vores lejede Audi A3 med automatgear, hvor biludlejningsfirmaet Enterprise i øvrigt ikke havde sørget for den rigtige størrelse barnesæde, som vi havde booket. Vi blev i øvrigt bon'et 7 EUR + tax pr. dag for at skulle køre udenfor Tyskland med bilen (det var jeg mig bekendt ikke blevet oplyst). Senere på aftenen blev jeg ringet op af bagageservice, som kunne oplyse, at den var kommet frem til DUS, og de i løbet af natten ville levere til vores B&B i Enschede.
Næste dag havde vi et langt program med tur i Amsterdam, og vi skulle overnatte senere i Leiden på et nyere Hilton Garden Inn, som jeg havde booket for 94 EUR. Vi ankom ca. 20.45 til hotellet, hvor vores datter var pænt ristet, men værelset var ikke klar, så vi blev budt på en drink i baren. Tiden gik og gik, men efter en time måtte de flovt konstatere, at værelset ikke blev klar, og de var fuldt booket. Vi blev foreslået at overnatte på det nye Hilton i Schiphol, så vi måtte tage turen tilbage mod Amsterdam. Vi fik 2 billetter til Keukenhof som kompensation (2x16 EUR) og en drink i baren. På Hilton i Schiphol fik vi værelse på top floor med udsigt ud mod startbanerne og adgang til business lounge, samt fantastisk morgenmad i øvrigt (kva min gold status) samt waivet vores parkeringsfee. Virkelig høj kvalitet på dette hotel, men desværre var det bare en enkelt overnatning. Her udsigten fra værelset:
View attachment 6608
Resten af turen til Paris gik fint. Da vi kom tilbage til DUS fortalte jeg Enterprise om det dumme barnesæde (som vores datter ikke havde været helt tilfreds med), samt at tanken rent faktisk ikke havde været helt fuld (der manglede 1 streg), da vi tog afsted. Enterprise ville give os 40 EUR tilbage, men har dd. endnu ikke modtaget noget retur. Kommer ikke til at leje bil der igen.
Da vi skulle checke ind til CPH kunne vi konstatere, at SAS nu har deres egne dedikerede check-in skranker og man kunne således ikke bruge LH's skranker. Vi havde god tid og ville chille i LH- loungen, men det blev der ikke tid til. SAS havde 2 skranker, én til Bagage-drop off og en til Plus, men der var kun dukket enkelt agent op. Der var således en laaaang kø, som tog ca 1 time at æde sig igennem før vi var checket ind. Ingen EBD-dikkedarer og bonusbenefits her.
Skrev til SAS om min lidt dårlige oplevelse med dem og de har netop skrevet tilbage, at jeg vil få 2x200 EUR i vouchers. Det var vel meget godt på en rejse, der kostede 800 kr. pr. billet
Alt i alt en del bøvl på både fly-, billeje- og hotelfronten på det der var tiltænkt at være et ellers hyggeligt roadtrip. Det blev det dog alligevel, men det sled lidt på ressourcerne at ryge op i det røde felt et par gange.
Thumbs up til SAS for at være imødekommende og lytte til mine whines!
Click to expand...