Konsekvenser af krigen i Ukraine

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 4/3/22.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Som kommentar til Redacteurens artikel: https://insideflyer.dk/vejen-til-asien-er-blevet-laengere/ hvor SAS sammen med mange andre selskaber bliver ramt af et lukket luftrum over både Ukraine hvor de jo er en risiko for at blive skudt ned med et S-400 missil og så over Rusland pga. restriktionerne pålagt Rusland.

    Jeg har en tur til Tokyo med SAS ultimo marts og begge afgange er sat til en A340 og som SAS selv har meldt så lukker de ruten ned indtil maj.
    Har så kontaktet SAS for at få den ombooke til et senere tidspunkt hvilket også var nødvendig pga. Japans fortsatte indrejse restriktioner, men deres servicemedarbejdere havde ikke fået noget at vide fra SAS i går, og som jeg blev fortalt så stod den stadig i deres system til at blive fløjet - med en A340 :rolleyes:
     
    Erwin Lansing, obs, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Et helt andet element: De kraftigt stigende priser på brændstof må også have en betydning for rentabiliteten. Jeg ved godt, at nogle flyselskaber har sikret prisen på brændstof. Men det er næppe alle, der har.
     
    Kenneth K og Offlyer "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Jeg har fuld respekt for at HND ruten nok ikke er rentabel givent de nuværende rejserestriktion til Japan. Men burde 350'eren ikke kunne klare turen i et go, enten nord om (ca. 7800 miles) eller syd om (ca. 7300 miles)?
    Mod 5.400 over Putinstan
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Jo, fragtraterne burde kunne retfærdiggøre en fortsat rute til Tokyo, på pax siden så har Japan stadig så hårde indrejserestriktioner at det er noget nær uladsiggørlig at besøge landet. Forhåbentligt løsner de op i løbet af i år.
     
    Offlyer, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  5. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Er der nogen her på IF der ved hvor meget "Eurobonuspoint" er værd i penge ved donation til Ukraine genem Læger uden grænsers link i Eurobonusshoppen ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Det har jeg ingen ide om - MEN når du "køber gavekort", så betaler du knap 4.000 point for 100 kr (og det til alle de mange forskellige butikker). Så mit gæt er, at pointene er 2,5 øre værd.
     
    Beaglen og NielsC "Synes godt om" dette.
  7. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Det tænker jeg du har ret i. Jeg har i 3 uger forsøgt at bestille gavekort til det antal point, men de meldes udsolgt,(Lidt utroligt at gavekort er udsolgt) og man kan ikke få et ordentligt svar på hvornår de er "på hylderne" igen Da det er point der er tæt på udløb kan de jo lige så godt bruges til donation.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Det fatter jeg ikke en brik af. Jeg blev ellers så glad, da jeg så, at det nu er muligt at få gavekort til flere butikker (bl.a. er gavekort til Elgiganten nu også med i oversigten). Og naturligvis kan gavekort ikke være udsolgt. Det er det rene vås.

    Enig.
     
    NielsC, Kenneth K og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  9. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Nej jeg fatter det heller ikke, men har været i forbindelse med deres "kundeservice" 4 gange skriftligt og en gang telefonisk.- det var netop Elgiganten jeg var ude efter, men det kan nu komme "læger uden grænser" til gode.

    En anden pudsig ting er at hvis man køber 100 kr. gavekort til nogle af Bestsellers forretninger koster det 3950 point. Tager man derimod gavekortet Fashioncheque-der kan bruges i en række af de samme steder - der er på 50 kr. og tager 2 af dem betaler man kun 3040 point, men får samtidig tilskrevet 2 gange 48 point for købet på sin eurobonuskonto, hvis jeg forstår det rigtigt og det passer det der står på bestillingssiden. Ikke noget man bliver rigere eller fattigere af de 106 point- men lidt mærkeligt synes jeg.
     
    HenrikM og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side