Kristian's Rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Kristian, 3/1/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    "Synes godt om" modtaget:
    8,860
    Point:
    113
    Nå, men vi skal jo snart til det igen, lige nu er der følgende på tapetet:

CPH-DXB
    DXB-CPH

CPH-OSL SK
    OSL-LHR-ATL-MIA BA/AA
    MIA-LHR-OSL BA/AA
    OSL-CPH SK

Senest redigeret: 22/11/15
    THammer, clager, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Rejse nummer 1 i 2015

TK1784

CPH-IST

Gate C26

Afgang 12:30 aktuelt 12:45 lokaltid

Ankomst 16:45 lokaltid 16:45

Sæde 6A

Load 100%

Airbus 320-200

Point 325 (25%)

Kom afsted i god tid, over 1 time til boarding med metroen og så stopper metroen i 20 minutter på lergravsparken! Ikke is i maven, op og tage en taxi og på samme tid kommer metroen. Shit happens! Fast track gik hurtigt og lidt knas ved indgangen til lounge, de nye porte virker vist ikke optimalt. Der var mange i guld loungen, så en hurtig Fanta og lurede menuen, ikke noget nyt der.. Kyllingedeller, brød og salat. Boarding tog over 30 minutter og vi kom sent afsted til IST.

Som sagt 100% fyldt fly ved middagstid, ret vildt! Efter start kom der et lille "lokum" som en lille sød starter og lidt efter startede serveringen, der var kebab kød eller kyllinge medaljoner. Valgte det sidste og det smagte nogenlunde. Begivenhedsløs tur, landede til tiden og afsted til hotel og det tog næsten 1 time at komme ind til byen fra lufthavnen. Synes det bliver værre og værre. Men hotellet er godt, små værelser og super udsigt!

Senest redigeret: 23/1/15
    Peter Krogh Frausing og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Rejse nummer 2 i 2015:
    TK 760

IST-DXB

Gate 306

Afgang 20:05 aktuelt 20:27 lokaltid

Ankomst 02:25 lokaltid 02:10

Sæde 13K

Load 90%

Airbus 330-200

Point 475 (25%)

Kom i lufthavnen 3 timer før afgang, ind i selfservice med pas og igennem paskontrol og Security. Hen i turkish lounge og suge lidt internet samt snacks. Havde dog fået en enddog god frokost, så kunne ikke fristes. Men fik da slået 2 timer ihjel og troede det var en joke der stod boarding 19:05, altså 1 time før. Men det var det ikke, så måtte gå lidt hurtigt til gaten, dog ikke den eneste der kom sent. Så selvfølgelig for sent afsted, men ikke mere end vi landede til tiden.

Fik et lille amenity kit, på en 3;45 minutters flyvning, sokker, ørepropper og øjehalløj. Maden var ikke noget at skrive hjem om, kylling eller hakket oksekød. Allerede træt af Turkish catering. Fik set en film, skrevet lidt og slappet.

Senest redigeret: 23/1/15
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 3 i 2015:

TK761

DXB-IST

Gate C17

Afgang 03:35 aktuelt 04:15 lokaltid

Ankomst 06:30 lokaltid 06:56

Sæde 13A

Load 90%

Airbus 330-200

Point optjent: 1900 (100%)

Var i DXB i god tid og ingen kø til check-in, man kunne ikke checke in online, gik hurtigt, men herfra gik det langsom, kø til boardingpas check, e-gate gik hurtigt og Security check tog tid også. Gik til terminalen og fik købt en Hendricks gin, så man er klar til gæstebud en gang. Tussede ned til gaten og ventede på boarding. Utroligt, men sandt vi blev 40 minutter forsinket i afgangen. Virkede som om det var selve boardingen den var galt med, det gik bare langsomt.

Flyet en Airbus 330-200 er helt ok og IFE ok og anderledes end flyet ned. Fik sovet lidt, så ved ikke hvad der blev serveret, der i øvrigt foregik i halvmørket, god stil.

Ellers var det en sovetur og det var min sidemand med på, så helt ok!

5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Rejse nummer 4 i 2015:

TK1783

IST-CPH

Gate C312

Afgang 09:05 aktuelt 09:15 lokaltid

Ankomst 11:30 lokaltid 11:15

Sæde 16F

Load 99%

Boeing 737-800

Point optjent: 1300

Efter landing, kom vi til busgate. Så med bus og lang kø til Security og masser der sprang over, da de skulle boarde om lidt kom man endelig igennem og ned loungen. Morgenmads udvalget er imponerende! Der er friske rundstykker, barristaer, ægstation og der kan laves omeletter. Frisklavede sandwich og tyrkiske pandekager. Så blev morgenmaden fikset. Busgate til Cph flyet, igen igen.. En Boeing 737 med underholdningsskærm i sædet med IFE som på langruterne.

Sov...

jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Hej Kristian,

Er med denne afgang om 3 uger med familien på vej fra vinterferie. Jeg ved godt det tidspunkt er "myldretid" i DXB, men vil gerne optimere check-in tid så vi kan få et par timer på øjet inden vi tager i lufthavnen. Er der ikke noget fasttrack security (vi flyver business og er *Guld) ?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    @Rune - som skrevet, jeg var der i god tid, nok lidt i 02 og der var 6 skranker åbne til at checke in, men desværre gik det den forkerte vej derfra, det her er Terminal 1 og det er ikke Emirates der flvver herfra, den er forholdsvi lille i forhold til flyene og så her er alt ikke så super optimeret (med vilje?) og derfor går det langsomt har jeg en mistanke om.. - anyway, den første kø er der hvor man skal checkes for om man må komme ind til passport og security! Og den tog, her lidt i 02 nok 5-8 minutter, derefter har jeg "e-gate" og der suser man lige igennem og tror almindelig paskø så det ud til, at gå forholdsvis hurtigt, så her igen 5-8 minutter og så security, det tog 10 minutter! Så brugte nok mellem 20-25 minutter og så skal man "ned i dybet" og over i terminalen under landingsbanerne og læg derfor 5 minutter til og turkish var Gate 17, som er mit i terminalen, så gik ok!

Der er ikke *gold fasttrack eller business fasttrack nogen steder i Terminal 1, andet end for crews..

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 5 i 2015:

TK1786

CPH-IST

Gate 26

Afgang 17.55 lokaltid - reel 19:10

Ankomst 22:10 lokaltid 23:35

Sæde 15A

Load 100%

Airbus 321-200

Havde flyttet hele dagen og gjort rent i lejligheden bagefter. Jeg var virkelig busted, så det blev 3x35 og det gik som smurt indtil Cph skrev på deres app at flyet var forsinket 45 minutter oh jeg har kort connection i Istanbul. Nå, men fandt ud af også at SAS fasttrack lukker klokken 16 og jeg havde bedt taxien om at køre til terminal 2, så jeg kunne gå ind hos turkish og deres billetkontor. Findes så ikke mere.. Kun lagkagehus og hvad ved jeg.. Argh og så i kø til Security. Men jo god tid. Kom i loungen og fik suppe, Fanta, vin og Chips.. Jov, der skulle lidt kalorier ind.

Hen til Gate 18:15, fik skrevet mit boardingkort ud fra IST_SIN, for kunne godt se tiden smuldrede for os, og loungen var helt fyld og ca. 18.45 fik vi lov til at komme ombord og alligevel tog det 20-25 at fylde flyet op. Afsted kom vi og lovet flyvetid på 3:10 minutter holdt jo ikke! maden var helt ok, som sædvanligt, men havde jo set alt underholdning på IFE i sidste uge, så måtte "spare" så jeg have lidt til turen videre.. - som sædvanlig standplads og med bus ind, gjorde ikke humøret bedre! Men der var kaos i IST, så screening var der ikke noget af, bare op i departure terminalen, så stod faktisk foran Singapore flyet lidt i midnat.

9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 6 i 2015:

TK0066

IST-SIN

Gate 209

Afgang 00:40 lokaltid 01:15

Ankomst 17:25 lokaltid 17:20

Sæde 31A

Load 100%

Airbus 330-300

Point optjent: 5400

Ud af det forrige fly og der var lidt kaos i lufthavnen i IST pga kraftige vindforhold, så kom hen til gaten, der lå sammen terminal ende som CPH flyet landede. Der var opstilling allerede ved gaten, men "telefonen" ringede ikke, så blev nok en 20 minutters venten, men i IST har de sådanne zone hegn, så zone a først osv - det virkede også midnat. Flyet blev fyldt op og vi kom i luften ca. 30 minutters forsinkelse... Og jeg var ved at være mør, der kom "lokum", der kom menukort, der kom fin metalbeholder til sokker og ørepropper og så servede de 1,5 time ind i flyvningen. Helt skørt så længe det tog.. Fik noget at drikke og sagde nej til mad, men ombestemte mig, men kunne godt have undværet det.. Intet specielt.. Sov og sov endda også til morgenmaden, men gik ned i galley og fik en bolle og en kop kaffe. Fin service, afslappet godt Crew.. Landede til tiden og afsted til hotellet...

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Poster du TK miles til EB? For så må det da være en høj bookingklasse?

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Korrekt, H, A og Y klasser! Skal prøve deres Premium Economy fra Hong Kong til Istanbul på fredag aften, spændt på! Endvidere skal jeg prøve en sjælden alliance, Skyteam, til CGK i aften med Garuda.

Noterede mig forresten, Turkish og Air France flyver SIN-CGK...

tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 7 i 2015:

GA837

SIN-CGK

Gate A18

Afgang 20:20 lokaltid 20:35

Ankomst 21:15 lokaltid 21:05

Sæde 22B

Load 75%

Airbus 737-800

Point optjent: ?

Ankom til Singapore Changi 18:30 og næsten 2 timer før afgang! 3 åbne skranker på økonomi og 1 businessclass. Så fik hurtigt checket ind og igennem paskontrol. Så hvad skulle man så? Orkede ikke lounge, så det blev BK med whopper cheese. Så det var kombineret frokost og aftensmad! Tøffede rundt og checkede lidt mails og gik så ned og tog "sky train" til A16 til A21. Effektivt og hurtigt.

Igennem Security ved gaten og sad og ventede i 20 minutter og der blev boardet i prioriteret rækkefølge. Det virkede, men alligevel prøvede nogle at snyde, men hårdt håndhævet. Fint og rent fly. Inden afgang fik vi et glas juice som velkomst drik, det var frisk.

Faldt i søvn og vågnede ved at den søde pige spurgte mig om jeg ville have checken med ris eller nudler. Super service på en flyvetur der varede lidt over 1,5 times tid. Maden var ok, ikke overvældende, men ok. Servicen var virkelig god, opmærksomt og smilende personale!

Udfyldte told og landingspapir... Så man var klar til, at betale 35 USD for et visa og ligeså rullet af en taxi ind til hotellet. det gik bedre end det, der er VOA, visa On Arrival, og proceduren er, at man går hen til kø nummer 1 og betaler 35 USD for Visa og derefter i kø nummer 2 og venter på, at der er en der ser på ens pas, tager og klistrer visa ind i passet og så går man hen og henter sin bagage. Her starter balladen, for efter at ens bagage er gennemlyst, så råbes der at man skal betale for en limousine til en vanvittig pris eller man skal veksle i et vekselkontor, heldigvis er der ATM lidt længere ned ad hallen! Derefter vælger man taxi selskab, tippet fra min side mand var, at tage det selskab med længst kø, de var til at stole på! og det gjorde jeg så, kamsvedte, for her er 28 grader, klokken er 22 om aftenen og jeg har jakkesæt på.. men alt lykkedes :)

clager, THammer og jefi99 "Synes godt om dette"
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 8 i 2015:

SQ955

CGK-SIN

Gate D2

Afgang09:20lokaltid09:20

Ankomst11:55lokaltid11.55

Sæde 40A

Load 60%

Airbus 777-300 (i StarAlliance livery)

Point optjent: 600

Jakarta er bare en storby, hvor trafikken er ufordusigelig! Så til en afgang ved klokken 09:20 turde jeg ikke andet end forlade hotellet lidt i 07. Havde checket in on-line, så det var bare at tage en ”blue bird” taxi og afsted til lufthavnen, terminal 2

Ok, hvad sker der så, tingene glider forholdsvist let og er i lufthavnen kvart i 8, så masser af tid, hen til immigration og ind i lufthavnen og hen og finde en Staralliance lounge, det er der så ikke, men finder ”Premier lounge” og får lidt Internet og en Cola Zero. Det var lige ved, at koste mig Diners Club penge, da den samtidig er en Diners club Lounge og hun ville have betaling, men det nåede jeg at bede hende om, at trække tilbage. Der gik det lige hurtigt nok for dem!

Nu starter det sjove. Lang kø til security og nogle skal have sko af og andre ikke, men jeg checker ind og bliver spurgt om jeg har gjort det online? Svarer ja og får så at vide at jeg skal betale 150.000 af deres penge i airport tax, dang, jeg havde da optimeret min pengebeholdning og SQ havde ikke skrevet eller gjort opmærksom på det. Så måtte delbetale med Sing dollar og de sidste Rupiees. Skal nok blive godt at lave rejseafregning. Det drejer sig om ca. 15 Usd..

Havde spise god morgenmad, så fik bare en kop kaffe, men det var full service på den ca. 1:35 minutter lange flyvning. Der var valg imellem indonesisk morgenmad og vesterlandsk. Fik arbejdet, hørt musik og klar til næste tur. Landing var i a fingeren, langt væk, men var heldig at connection flyet bare var 6 gates væk.

THammer og jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 9 i 2015:

SQ866

SIN-HKG

Gate A18

Afgang13:15lokaltid13:20

Ankomst17:00lokaltid16.55

Sæde 41A

Load 100%

Airbus 777-300ER

Point optjent: 1600

Fik fyret mine mails af, og så var der faktisk boarding igen til HKG flet, det var helt fyldt op, først kom first og business ombord, så Staralliance og PPS guldkort og så de andre, så det vr helt ok hurtigt og ikke mindst roligt fyldt op. Crowd control as its best.

Nå, men skulle jo slå et par timer ihjel, så lagde ud med et glas riesling og de sædvanlige nødder som pre-dinner set, men så kom der ellers gang i den, der var nogle indere på rækkerne foran, de skulle have Singapore Sling og øl, tjah, hvorfor ikke få en GT og e en film. Sådan blev det, den var jo trods alt blevet 14. Der kunne igen vælges imellem to retter, fisk eller gris. Valgte det sidste og det var en hel god kinesisk ret. Fik rødvin til maden og som dessert var der isvafler. Ved siden af mig, sad der en kinesisk mor og hendes lille pige og de fik sig en lidt speciel dessert, brødet til forretten blev udhulet og fyldt op med isen fra vaffelen. så specielt ud, men de så begge glade ud J

Lanede til tiden, det var en meget smooth landing og flyvetur i det hele taget. Nåede ikke min båd til Fu Yong selvom og spurtede, så måtte henslæbe over 2 timer med internetaccess der var sløv som ind i he*****.

15. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Så venter vi bare på billeder til øl-, vin- og spiritustrådene ;)
    Jeg drikker i øvrigt altid Singapore Sling, når jeg flyver med SQ!

For future reference: Min erfaring siger mig, at internetforbindelsen i HKG er meget afhængig af hvor du er. Så prøv at gå 30 meter væk, så kan det være at det er bedre!

Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Sejltur nummer 1 i 2015:

CKS 3A196

HKG-Shenzhen Airport Fuyong

Gate 4

Afgang 20:00 lokaltid 20:05

Ankomst 20:40 lokaltid 20:45

Sæde 4G – frit sædevalg, 15 mennesker ombord

Load 3%

Austal Ships 1997 Hai Kun

Point optjent:

Efter at have ventet i 2 timer på den her afgang, blev der åbnet op for boarding, til toget altså. Lufthavnen er så snedig anlagt, at man tager et tog fra lufthavnen til færgestationen. Det tager ca. 4-5 minutter, så skal man op ad en lang rulletrappe og så finder man sin ”Pier”, min var nummer 4. Efter c. 10 minutters venten blev der åbnet op for båden og aftenens sidste afgang til Kina.

Sejlturen tager 40 minutter og er dødsyg, der kører den samme reklamefilm hele tiden, denne gang om en Blender, German pool tror jeg den hed, man kunne få i limited edition med swaorskysmykker. Læs endelig mere om den her: http://www.germanpool.com/eng/products/p_fp.php?mdl=pro11lx

Måtte selv spørge om immigration card hos pigerne i receptionen på båden, der lå og sov på bordet.. J

Vel ankommet i land, kom jeg afsted til Kina immigration, tog 4 minutter, så vat jeg i land, men desværre den site båd og det benyttede taxierne sig af, kune ikke få på meter og de startede med 250 RMB og vi endte på 120 RMB, der stadigvæk er 40 for meget, men var i en svag position med 5 taxichauffører rundt om mig og de ikke ville give sig.. Han kørte som død og helvede og nåede at snakke hele vejen til hotellet på en mobiltelefon med sin kammerat! Men overlevede og må nok ændre strategi næste gang jeg er her mht taxi og ankomst!

clager, asf, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Sejltur nummer 2 i 2015:

CKS 3A011

Shekou - HKG

Gate 4

Afgang 18:30 lokaltid 18:40

Ankomst 19:00 lokaltid 19:15

Sæde 459 – frit sædevalg, 150 mennesker ombord

Load 50%

Navn på båd: Hai Zhu

Point optjent: NIL

Efter endnu en stressende 2 timers køretur fra Dongguan til SheKou missede jeg båden klokken 16:30 og den 17:30 var fuldt booket, så det måtte blive 1:30 times tid i en meget kedelig terminal. Internettet virkede, men jeg havde ikke en QR reader, så jeg kunne få access, så det skal jeg vist have installeret. Jeg var ved at blive syg, så skiftevis frøs og svedte. Endelig 18:10 åbnede pas og immigration, gik hurtigt, og måtte vente på båden der var forsinket. Når man sådan står og ser sig om, kan man spotte en dansker, så da jeg stod i kø til båden, så da han tog sit danske pas frem havde jeg en "rejsekammerat". Turen var begivenhedsløs, båden sejlede og var forsinket. Ankomst til Hong Kong Airport kvart over 19, hen og hente boardingpass og igennem security og claime sine 120 HKD og med toget til terminalen.

18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 10 i 2015:

TK0071

HKG-IST

Gate 50

Afgang 23:15 lokaltid 23:20

Ankomst 05:00 lokaltid 05:05

Sæde 13A

Load 100%

Boeing 777-300ER

Point optjent: 5000

Efter at have siddet i Thailoungen og hygget mig med min nye danske rejsekammerat i Thailoungen, var det tid til at bevæge sig til Gate 50. Jeg fik vand, cola light og en sandwich, ingen øl eller spiritus til andre tråde, jeg ville gerne hjem... Jeg var træt, virkelig træt, og da jeg kom ind og så at sædet så godt ud, blev jeg glad, meget endda. Flyet var helt fyldt, så samme procedure, ørepropper, Bose QC25 og vente på at komme op i luften og sove. Turkish og deres Premium Economy, var overraskende godt. Desværre fik jeg intet af deres service andet end et glas cola inden landing, så kan ikke udtale mig om deres madudvalg. Men jeg har nu 3 forskellige slags Amenity kits, et lille kit fra economy IST-DXB, et andet economy IST-SIN og nu et tredie HKG-IST... - så nu har jeg da lidt flere ørepropper og eyeshades :)

Lidt skete der, min sidekammerat, israeler, var stærkt ophidset over sin fodstøtte ikke virkede som den skulle og han derved ikke kunne blive opgraderet til businessclass som kompensation, personalet prøvede at få det til at virke, men forgæves, han fik da en masse pude og tæpper så hans små ben kunne klare sig. Dog formastede han sig til at lægge sine fødder op på de foransiddende armlæne og det mente de ikke var i orden, så vores israler ven spurgte kontnt om "you wanna fight"?? "you wanna fight"? - der kom så en masse personale og talte til dem begge.. jaja, så har man set det med.. Fik sovet det meste af turen, så kan ikke berette om servicen... - landede til tiden og igen igen... - bus til fly og ind til terminalen..

jakobv84 og jefi99 "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Flyvning nummer 11 i 2015:

TK1783

IST-CPH

Gate 309

Afgang 09:05 lokaltid 09:15

Ankomst 11:45 lokaltid 11:30

Sæde 12A (blev til 20C, 20D, 20E, 20F)

Load 20%

Airbus 330-300

Efter at have sovet/slumret i 2 timer i THY Loungen var det tid til, at begive sig afsted til gaten, jeg var ikke mange sure sild værd og tænkte på, at jeg snart var hjemme...- Vadede ned i den anden ende fra loungen til Gate 309, bus gate og ventede i ca. 20 minutters tid, havde set, at det var en Airbus 330-300 der var sat op til flyvningen og nok fordi vinterferien startede i dag, utroligt, at et flyseslskab kan reagere på efterspørgsel og sætte en sådan stor maskine ind på en sådan tur! anyway, bus til fly op og finde sin plads og tænke, måske den alligevel ikke bliver fyldt op. Det tog tid til bus nummer 2 kom og de fleste gik videre ned bagi, så da trappen rullede væk, tussede jeg ned på række 20 og kaprede 4 sæder, sov 09:15 og et par timer frem... - så intet at berette derfra den her tur, men den er fløjet mange gange også sååå...

20. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,781
    3,462
    Point:
    113
    @Kristian Kan se du flyver en del CPH-IST med TK, så har lige et par spørgsmål, da jeg selv skal flyve med dem om 6 ugers tid
    1) Hvordan booker man sæder online? Kunne ikke vælge det da jeg bestilte.
    2) Jeg skal hjem via IST, hvor jeg har 6 timers layover, hvor jeg smutter i loungen. Jeg har læst mig til de har nogle "suites", med en seng, til dem med lange layover. Er det noget man skal bestille i forvejen?

På forhånd tak

Del denne side