Kristians Rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Kristian, 21/1/16.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    "Synes godt om" modtaget:
    8,909
    Point:
    113
    Nå, men måske jeg alligevel skulle skrive lidt om ture jeg har planlagt i løbet af året..

CPH-FRA LH6225
    FRA-EZE LH510

EZE-FRA LH511
    FRA-CPH LH828

2017...

CPH-GIG
    GIG-CPH

Senest redigeret: 6/12/16 at 15:10
    CHA211, asf, RasmusH og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: X i 2016
    Fly nr:
    Route:
    STD:
    X ATD: X
    STA: X ATA: X
    Sæde:
    Load:
    Fly:
    Point:
    Kommentarer:

Peter F. "Synes godt om" dette.
  3. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,827
    3,230
    Point:
    113
    Havde overvejet at skrive at jeg gerne stopper så du kan fortsætte! :p
    Det plejer at være god læsning så bliv endelig ved :)

Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  4. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,087
    2,800
    Point:
    113
    Ja - jeg stemmer i - fortsæt endelig @Kristian
    Jeg stopper også gerne min log aktivitet hvis der bliver trængsel her i 2016

CHA211, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 1 i 2016
    Fly nr: BA0811
    Route: CPH-LHR
    STD: 07:05 ATD: 07:00
    STA: 08:00 ATA: 07:50
    Gate: C27
    Sæde: 12A
    Load: 75%
    Fly: A320
    Point: 610 Avios og 20 Tier Points

Kommentarer:
    Årets første tur, utroligt efter 25 dage i Danmark må vi vist hellere besøge nogle kunder, så tog BA dels pga at jeg skal til Miami med dem senere på ugen og ikke ville risikere noget halløj med ikke at nå det og dels for at få lidt Avios.. BA var ikke de billigste og er Diamant hos SAS igen, så vi prøver om de er så gode, som det siges..

Kom alt for sent i seng og uret ringede klokken 05.. Med metroen fra Kgs Nytorv ved 05:30 tiden og skulle finde terminal 2 og BA check in. Note to self, det er country 87-89 og ikke helt ned ved Ryan air.. Faktisk let at misse.. Skulle finde ud af om jeg måtte have en computer taske og en Carrey-on cabinbag med, ingen problemer og fik en gul mærkat. Hn ville faktisk også lige checke mit kreditkort også.. God og hurtig betjening..

Uhh, nu uden status, så op i køen til sikkerhedskontrol, der var skiftet fra 03 minutter til 08 minutter, men gik ok hurtigt. Derfra videre til servisair loungen, mege rolig og fin morgenmad. Rundstykker og dets lige. Meget rolig, nok kun 8-10mennesker. Aspire hedder den vidst. Ved 06:30 tiden gik vi jeg ud til finger C, ups, der stod closing. Så var faktisk den næstsidste der gik ombord 06:45.. Selvfølgelig var alle "exit" sæder taget, selvom nærmest alle andre i flyet havde fri mellem dem. Bummer.

Fik en juice, glas the og en croissant med skinke, sennep og vist noget ost. Fint lille refreshment. Ellers en begivenhedsløs tur. Landede før tid og videre til transithallen i terminal 5.Lang kø og selvfølgelig blev begge mine taske taget ud til test.

Beaglen, PENSIONISTEN, THammer og 7 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Lang tid siden jeg har prøvet sådan en fætter...

image.jpeg

Beaglen, PENSIONISTEN, CHA211 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 2 i 2016
    Fly nr: BA0107
    Route: LHR-DXB
    STD: 12:30 ATD: 13:10
    STA: 23:00 ATA: 23:23
    Gate: C55
    Sæde: 49K
    Load: 95%
    Fly: Boeing 747-400
    Point: 70 Tierpoints og 3.400 Avios
    Kommentarer:

Nå, men efter at havekommet igennem sikkerhedskontrollen, der tog en god 20 minutters tid samt jeg fik måske 5 minutter med rescan af laptop, iPad og toiletsager fandt jeg vejen til Aspire Loungen i T5. Når man er statusløse er Priority Pass et fint alternativ, bronze hos BA giver kun adgang til at vælge sæde gratis og ombord i prioriteret rækkefølge.
    Så Aspire virkede som en god lille lounge med alt hvad man kunne ønske sig, kaffen var måske det dårligste. Men ellers fin internet til, at arbejde i samt have Skype kald. Cadeau til dem. Selvom 3 timers cap, så sad jeg der nok lidt over. Loungen blev crowded her omkring middag.

Flyet afgik fra Satellit terminal, så med tog omkring en time før afgang. 2 Stop fra terminal A til terminal C. Gate C55 var oppe for enden af trappen og boarding, folk stod bare i en lang kø, gik bare i gang. Så ville gerne ind med mine 2 tasker, frække mig, den ene skulle under sædet. Ikke her da.

Flyet var fyldt og fik en lille arabisk pige ved siden af mig og vi havde en armlænskamp.. Hun fik den bedste.. Man er vel galant! Sædvanlig på stolen, pude, tæppe og en lille pose med øretelefoner samt tandbørste og tandpasta. Hos BA er der altid mørkt med klapperne nede. Så de kom op da vi pustede afsted. Synes alle eller mange andre flyselskaber, de beder om, at man skal have dem oppe, men ikke BA.
    Vi ventede og ca 12:45 var der pushback og så afsted... Troede jeg, Heathrow er stor og vi taxiede og kørte indtil afsted klokken 13:10 op i luften. Den første times tid skete der ikke noget, men så kom serveringen i gang. GT, tonic og pretzels her samt en cola light. Men Synes godt nok BA gør alt for, at deres passagerer skal bruge et tæppe, for der var koldt.

Maden var enten pasta eller kylling. Den søde dame nævnte godt nok, t det var Spicy chicken. Jeg kan kun give hende ret, godt man var forberedt.. Faktisk ret Spicy. Maden var helt ok, en lille rejeting med kartoffelsalat, cracker, ost, brød og smør samt en chokolade budding. Efter at have set en film, fik jeg også sovet lidt, med tæppe, for deres varmesystem var sat på blå.

En time før landing kom anden servering, det var faktisk nærmest et lille måltid, nemlig en kyllingesandwich, som blev skyllet ned med et glas the og vand. Helt ok faktisk, lidt tørt, men ok. Bedre end varm pizza, man får andre steder.

Forsinkelsen fik vi aldrig indhentet og kom efter midnat på hotellet..

Beaglen, THammer, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 3 i 2016
    Fly nr:
    BA106
    Route: DXB-LHR
    STD: 02:25 ATD: 02:40
    STA: 06:30 ATA: 06.25
    Sæde: 43A
    Fly: Boeing 747-400
    Point: 1.050 point og 20 Tierpoint
    Kommentarer:
    Aftenen havde gået med et par øller med en konkurrent og udveksling af hvor summe aldre var. Kom ud i lufthavnen lidt i midnat, T1. Skulle have boardingkort, kunne ike bruge mobilens, men ingen kø.

Derefter check af ens boardingkort og så i kø til e-gate, breeze, tog kun 3 minutter og så sikkerhedschef med kuffert tog også 5 minutter. Uden e-gate ville det samme have taget 45 minutter, der var kø og mange mange mennesker. Min chef må være Senator, for han blev gelejdet uden om køen og kom til, at stå bag mig i sikkerhedsscreening! :)

Da det var terminal 1 jeg var i skal man ned under tarmac, og på en lang gåtur for at komme op i selve terminalen. Hvor jeg ifølge mit priority pass bare skulle finde en lounge ved C8 og flyet afgik C11. Kontraktlounge og fik en cola light og lidt internet. Fik brugt en 1,5 times tid. Klokken 01:30 stod der boarding og fik en SMS samtidig om at "jeg er her, ses".. den kære @clager var i DXB. Nå, men gaten kaldte og ja kvart i 2, mens jeg ventede på at borde kom han prustende. Fik en fik 5-10 minutters snak, så "Mini IF" træf i DXB. Glemte tage en selfie, hyggeligt.

Flyet var ved at borde og hørte, at der manglede stadigvæk 125 passagerer, de kom vel. Desværre så det ud til, jeg skulle have en sidemand i B sædet men han var stædig og satte sig på de tomme sæder rundt omkring og til sidste var boarding completed og han kunne nuppe et gangsæde. Fint nok.

Havde inden jeg forlod loungen nuppe en lille pille der gør en træt og vi kom ikke langt over Persiske Golf inden jeg sov.. omkring 2 timer før LHR vågnede jeg og der havde jeg vel sovet 5,5 times tid. Var frisk.

Kunne se, at ved afgang havde man serveret en slags kasse med en sandwich i. Der stod en kasse ved min sidemand.

Morgenmad blev serveret og var ike noget specielt, men fik da gumler frugt og lidt af "mix grill" som serveringsfyren sagde. Smagte ssemigodt. Ville ikke spise for meget for jo en lang dag med mad, der var bedre senere på dagen.

vi var ved London omkring lidt i 6, men fik da set byen og imkringliggende byer i en 20 minutters tid og så ned til LHR.

Så ikke meget at berette bag lukkede øjne og natflyvning.

Mere om den kommende flyvning, kan allerede nu berette om T5 til T3 skift...

Beaglen, PENSIONISTEN, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 4 i 2016
    Fly nr:
    BA0209
    Route: LHR-MIA
    STD: 13:50 ATD: 14:15
    STA: 18:50 ATA: 19:00
    Gate: 42
    Sæde: 57B
    Load: 70% på Business Class
    Fly: Airbus 380
    Point: ?
    Kommentarer:

Kom alt for tidligt til Heathrow, tænkte at jeg ville gå i terminal 5 Business Class lounge. Landede i terminal 5, C Gates og tænkte en god gåtur var vejen fram, så vandrede under tarmac til terminal 5 sammen med en dame. Der var tomt.

Kom op i T5 og havde mit boardingpas frem og han afviste mig i fasttrack, jeg skulle i terminal 3. Shit. Kom jo nærmest derfra. Nå, men ned og tage en bus og til T3. Jeg siger med det samme, Heathrow er fe**ing stor. Nå, men afsted og igennem Security, SMS @henrikolsen om BA er den bedste lounge. Må sige, det var en helt ok lounge. God morgenmad og udvalg generel.

Nå, men fik noget arbejde fra hånden og mit rejsefølge, min mor faktisk, det her er hendes 75 års fødselsdagsgave skulle komme fra CPH. Hmm, ikke vant til at rejse og ny terminal, hvordan skulle det gå? Hun er sej, for det var busgate, måtte finde terminal 3 bus og så mødtes vi. Sejt nok og "fasttrack" hvad er det? Så tøffede igennem alle lange køer.. Nå jo, hun synes det var underligt de kun var 5 personer i bus fra fly til terminal 5..
    Anyway, afsted til lounge og nu over 12 så serveret frokost som var indisk, marrokansk og pasta tag selv bord. Jeg er imponeret over BA lounge. Godt udvalg, jeg er lidt fan og nu sølv, så kan bruge deres lounges.

Nå, men fly afgik gate 42, som er den gate aller længst væk.. 10 minutter fra lounge med rullefortov und alles. Boarding var startet, så viste billet og pas, op ad den let skrånede gangbro til anden salen.. Fedt..
    Velkomstdrink, Taittinger.. Afsted nogenlunde til tiden.. Kaptajnen ret snaksagelig. Dårligt vejr dit og dat, A380 bedste fly og en masse skrammel.. Kunne forstå, fra Crew, at det var hans første gang i Miami.
    Afsted lidt forsinket, straks efter afgang vest og så stik syd hele vejen, altså vand. Ret vildt, tror ikke jeg har set så en lige vej..
    Tilbage til servering, 1 GT, nødder og Coke light til at starte op på. Derefter laksetatar med Taittinger rose.. Bøf og Sonoma vin til hovedret og ost til afslutning. Alle mætte og halvfulde. Intet at lave på 7 timer, så Amy, god film og fik mig en GT mere og hørte musik og skriver denne rapport.

Fik sovet 4 timers tid og ca 1,5 times før ankomst var det tid til afternoon tea, det var scones med pisket smør, tunsandwich samt 3 meget søde kager, tog the til, selvfølgelig. Ellers gik tiden med, at udfylde toldskema, hyggesnakke og bare lade op til, at lande. Som lovet af kaptajnen så var det et en ret bumpy tur den sidste times tid. Ankomst senere end tidstabel, da der var god modvind. Så gik den store jagt ned til paskontrollen, men med ESTA er det jo bare at svare på spørgsmål, fingrescan og foto. Derefter lille kø og afsted til toldkontrol der dog tog lidt tid.

Beaglen, Ali Taran, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,577
    4,190
    Point:
    113
    Hvorfor skulle du skrive toldrapport? Klarer maskinerne ikke det for en?

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    @jakobv84 - fordi BA øjensynligt har et lager af dem.. Spurgte dem om det var nødvendigt, ja.. - maskinen spørger om det samme, paskontrollen tog dem også og sendte os videre.. Så ved ikke hvorfor BA insisterede på det

12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Forresten, lidt overrasket over den direkte rute derned, f.eks. Til IAH var det op over Island og nedad USA.. Men er jo heller ikke pilot..

2016-01-28 18.30.54.jpg

PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Mon ikke det er på grund af orkanen på vej mod Norge?

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Som skrevet i min log, der var meget bumperi og faktisk lavede vi nogle store sving inden landing, Bahamas var under storm og lynnedslag..

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,577
    4,190
    Point:
    113
    Da jeg fløj indtil MIA tidligere på måneden nåede vi langt ned inden piloten gassede op og så tog en rundtur. Sagde at de ikke havde fået ryddet landingsbanen. Var også møgvejr.

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Ikke den bedste udsigt fra rummets balkon, men den er der...

image.jpeg

Kenneth K, Beaglen, jefi99 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Ok lidt mere udsigt fra min hængekøje... hurra for wifi på stranden

20160130_155053.jpg

Kenneth K, Beaglen, jefi99 og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Kan berette om sne i Oslo, pænt meget endda..

image.jpeg

PENSIONISTEN, asf, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 5 i 2016
    Fly nr: AA56
    Route: MIA-LHR
    STD: 19:15 ATD: 20:15
    STA: 08:40 ATA: 09:02
    Gate: D23
    Sæde: 13G
    Fly: Boeing 777-300ER
    Point:

Kommentarer:
    Efter at have afleveret bilen hos Silvercar, tog fyren vi checkede ind hos og kørte derover i samme bil. God service. Leveret til hoveddøren. Hen og finde priority check-in, men der var guld dit og dat, priority og hids jer op og kom ned. Endte med en automat hvor begge boardingpass blev printet ud, papiret er nærmest dårligt toiletpapir. Anyway, vi kom til en prioriteringskø der gik hurtigt. Dvs. Mange der dog prøvede at komme foran, men hård drage der sagde nej. Anyway, min mor fik TSA Pre-check, så er man ældre end 75 år skal man ikke af med skoene. Det gik fint og vi kom ud til den gate hvor flyet afgik, men klokken var kun 17, så bestemte os for Admirals Club ved gate 15. Jeg var jo steget til Silver, så fik nyt boardingpass og vi fik nogle drinkskuponer.

Admirals Club i MIA lader meget lidt godt at høre om sig, det var mørkt, lidt ost og gulerødder. Glem den lounge. Så klagede min nød til den søde dame og så tryllede hun en bil der kunne køre os til en meget bedre lounge ved E gatene. Men ventetid, så brugte den ene drinkskupon på en Hendicks og tonic. Nåede en mundfuld og vi blev afhentet. Afsted med vogn igennem terminalen. Gik hurtigt.

Sat af ved en elevator og så kom vi til loungen, som faktisk var helt ok også. Nærmest europæisk, med champagne, selv bar og et udvalg af med salatbar, Chips, guacamole, sandwich og supper. Blev hængende der en 1,5 times tid da flyet blev meldt forsinket med 47 minutter. Tak Google!

Vi vandrede så ned til gate og var der 19:20 og der kom kaptajnen ud og annoncerede at det der skulle udskiftes var udskiftet, men at flyet gr varmt og AC skulle lige køle flyet ned, så boarding 19:30 og så afsted klokken 20.. Passede fint og god priority boarding. Fandt pladserne og slappede af. Synes faktisk man sidder og ligger godt i AA layout, men svært at kommunikere, hvis man rejser sammen, så er BA bedre.

Efter takeoff var der varme nødder og mere champagne og valg af hovedret, valgte bøf. Forret var en slags carpaccio af svampe og en salat, som jeg ikke spiste. Derefter bøf, der var rød, medium, og velsmagende med kartoffelmos og sovs. Derefter is, Ben & Jerrys. Bum, træt og sov igennem til en time før landing. Puder og tæppe var bare godt. Man er meget privat i sin lille aflukke.

Landede 20-25 minutter forsinket og hold da op en gåtur vi kom på, troede T5 var stor, men vi kom da til T5 bussen. Kørte til T5, ingen kø til noget som helst, men alligevel var den lidt over 9 og næste fly skulle nås og en lounge prøves...

Beaglen, asf, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Flyvning nr: 6 i 2016
    Fly nr: BA764
    Route: LHR-OSL
    STD: 10:30 ATD: 11:05
    STA: 13:30 ATA: 13:55
    Gate: B34
    Sæde: 3C
    Load: 70%
    Fly: Airbus 321
    Point:

Kommentarer:

Men efter sikkerhedskontrollen tøffede vi i Galleries og lånte et toilet og fik en cappuccino. Fik en besked fra Google om at Oslo flyet var 17 minutter forsinket. Vi havde spist ok på flyet, sprunget morgenmaden over og var stadigvæk kun kaffetørstig. Et hurtigt feedback er, at T3 lounge virker lidt mindre end T5. Samme udvalg dog. Men nu har man da adgang dertil de næste 15 måneder..

Vi skulle afsted fra B Gates, så ned og tage toget og videre op og vente ved gaten.Flyet var som sagt forsinket, men tog ikke mere end 5 minutter og så var der prioriteret boarding. Gik fint, kaptajnen forklarede flyet var kommet for sent fra Sverige her til morgen. Afsted 10:45 og i luften klokken 11, så alt gik hurtigt.

Dagens menu var tapas, BA måltid der holder, dertil lidt champagne. Brokkede mig lidt, da det var den gamle champagne og ikke den nye der skulle introduceres Idag. Helt ærligt, det er den 1. Februar i dag... Men god og attentativ service hele turen. Dog var gardinet trukket for det meste af turen og snakken gik deroppe.. God medvind, så fik indhentet lidt af det tabte. Landede ved 14 tiden og derfra gik det langsomt, da der ikke var skrabet sne kørte piloten megt, som i meget langsomt til gaten og så gik det meget langsomt med jetbridgen. Fra at have 1,5 times tid i OSL, var der nu kun 35 minutter til boarding, men gik fint...

Beaglen, Ulrik, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side