Kristians' Rejselog 2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Kristian, 8/1/17.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    "Synes godt om" modtaget:
    14,079
    Point:
    113
    jeg håber i gider og læse den i 2017 også, håber på feedback og andre også skriver lidt om rejserne... - lad os komme igang med 2017...

SK CPH-VCE
    SK VCE-CPH

SK CPH-OSL
    TP OSL-LIS
    TP LIS-BOS
    TP BOS-LIS
    TP LIS-CPH

SK CPH-SFO
    SK SFO-CPH

Senest redigeret: 13/7/17
    SophieHendriksen, Daniel K, asf og 11 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Flyvning nr: 1 I 2017
    Fly nr: BA811
    Route: CPH-LHR
    STD: 07:05 ATD: 07:05
    STA: 08:25 ATA: 08:00
    Gate: C27
    Sæde: 11F, ingen på 11E, seatblock?
    Load: 95%
    Fly: Airbus 320
    Point: 10TP og 594 Avios

Tog en taxi, 4x35, tog ikke mange minutter så var han der, den var 05:40 og en søndag morgen, han lagde frisk ud med at ville tage motorvejen, bad jeg ham så ikke at gøre, Amager landevej er fint nok for mig... 242kr fra indre by til lufthavnen, der trænger i den grad til konkurrence, en stor ynk fra chaufføren om hvor hårdt det var..nok om det..

Var i terminal 3 lidt over 06, der var ok med folk og Security ventetid var 5 minutter, Cph Express, jeg var den eneste. Døren åbnede ikke med mit boarding kort, men kun manuelt af fyren. Tog ikke lang tid, så var jeg igennem og var sulten.. BA Silver giver CPH fasttrack, ikke dårligt!

Gik i Aviator loungen, ved ikke hvorfor, men den er sku sølle og undrer mig hver gang, hvorfor jeg gør det, mange derinde og mange gammel dansk blev tyllet af pensionisterne..fik mig lidt juice og et rundstykke...omkring 06:30, gik jeg ned til C27 og der var kø ved paskontrol, automatisk var lukket og mange der skulle have stemplet pas... kø nede ved gaten, så hørte at boarding startede og endda for Gold, Silver og Bronze... så jeg måtte med de uvaskede masser, og flyet var meget fyldt, så jeg stod ret lang tid i kø på jetbridge, men det gik og der var ledigt i overhead til kuffert og håndtaske.. havde taget nødudgang så, skulle findes plads til den, ingen problemer.. der var endda et ledigt sæde ved siden af mig, fyldt de andre steder på nødudgangene, håber det var pga status... kunne lugte på række 12 var der vist en der ikke rigtig havde været i bad her til morgen, træls, at man skal tænde luftdysen i en kold flyver..

Det tog tid, at boarde, men 6:55 var boarding completed og kaptajnen sagde vi var gode og afventede et ok og så skulle vi helt ned til den anden ende af lufthavne og så afsted, skarpt drej til højre og ned over Danmark, over Svendborg, Nordtyskland, Nordsøen og kig ned til Amsterdam og så kurs mod London, landing før tidstabel.

11F, hmm, ved ikke om jeg tager det en anden gang, for højre armlæn er i døren, pænt irriterende synes jeg, så synes jeg bedre om et almindelig armlæn, men masser af benplads ihvertfald.

British Airways stopper servering, som bekendt, fra d 11.1 mener jeg, så sidste gang man kan få en "smoked ham and soft cheese croissant", spartling water og en colae light. Croissanten er ok, så da lidt ærgerligt, men de siger deres nye madkoncept bliver godt, vi får se...

Ellers ret begivenhedsløs tur, folk sov og jeg skrev den her og læste lidt Mofibo bog...

IMG_1807.JPG

Senest redigeret: 8/1/17
    Daniel K, klausbm, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    597
    2,451
    Point:
    93
    Skulle I ikke til deicing ...

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Nope, der var 1 grads varme og så ud som om, at der var varme i vingen og det fint kunne smelte det der var...

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    381
    695
    Point:
    93
    Hvorfor bruger du ikke Dan Taxi og får EBpoint? Det fungerer fint via deres app. ;)

PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Fordi jeg bruger firmakortet, overvejede det faktisk også, men gammel vane.. 3x34 når hun skal flytte;) og 4x35 når man skal flyttes selv :cool:

THammer, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,592
    5,249
    Point:
    113
    Alene det ynk (som jeg selv har oplevet mange gange) gør at jeg ikke gider tage taxaer længere. Længe leve Uber.

Ekeren, Erwin Lansing, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Jeg tager sku bussen til Rio.. :cool:

IMG_1816.JPG

SophieHendriksen, Schwert, THammer og 10 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,166
    3,967
    Point:
    113
    SophieHendriksen, THammer, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    381
    695
    Point:
    93
    Enig. Men når det er på firmakortet bliver det til Dan Taxi og EB point ;)

Henry "Synes godt om" dette.
  11. Flyvefisken

Flyvefisken Aktivt medlem

Beskeder:
    47
    195
    Point:
    33
    Selvfølgelig gider jeg læse din log Kristian. Elsker rejselogs. min 2017 log starter 7 februar med en BLL - LHR tur, også med BA. Tak for rapporten.

asf, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Flyvning nr: 2 I 2017
    Fly nr: BA249
    Route: LHR-GIG
    STD: 11:40 ATD: 12:00
    STA: 21:25 ATA: 21:08
    Gate: A10d, bus gate
    Sæde: 21J
    Load: light
    Fly: Boeing 777-200
    Point: 90TP og 8651 Avios

Landede i Heathrow lidt over 8, Terminal 5 - A gatesene... det gik meget hurtigt med at komme ud, først igennem Fasttrack og derefter fasttrack til Security, det sidste gik ikke så hurtigt, men alligevel. 10-12 minutter efter var jeg i afgangshallen, fandt BA Loungen, fandt endda en siddeplads. Ham jeg sad overfor, havde været i byen og skulle til SanFran.. var ikke ædru, men glad, jeg fik en af de berømte bacon sandwiches, det skulle han også :)

Fandt ud af, en gammel arbejdskollega var i B Gates, så jeg tog toget over til ham og han skulle til Dallas med BA, så det blev en tur i loungen derovre, BA Galleries. Fik en kaffe og en god snak, en selfie selvfølgelig i disse dage. Haha, lyder som en gammel mand, men ikke set ham i 8 år, virkelig hyggeligt... han gik, desværre, ret hurtigt!

Blev siddende, fik lidt cola light og nogle Chips. Omkring 10:20, gik jeg ud til pigernes/damerne i receptionen og spurgte om gates, men det var desværre en tur tilbage til terminal 5, fik strenge instruktioner om ikke at tage toget tilbage, så kom man nemlig tilbage udenfor og skulle igennem Security. Så gik tilbage til terminalen, men gik fint og ok hurtigt.

I terminal 5, tog jeg elevatoren op og gik til Gates A10, som er delt i a,b,c,d,e... - bus gates... til min overraskelse, fyldte de flyet med nogle busser og afsted..kørte, ret langt og kom til en kold flyver, alle shadesene var nede, tog ca, ret lang tid inden boarding var fuldført.

Flyet var langt fra fyldt op, som i meget langt fra, tror jeg så 171 på et manifest, ca. 2/3 fyldt. Kaptajnen kom på og sagde, at alt var godt og wonderful City of Rio ventede os.

Altså, WTP, er fine brede sæder, lidt som i de gamle SAS Plus, så lidt First generation sæder. BA og deres WTP er lidt gammeldags og der er en grund til, at de bliver nødtil, at prise det ret lavt, er der en grund til... min iPad miniskærm, er større... der lå en høretelefon og en lille pose med strømper, ørepropper, eyeshades, tandbørste...

Fik en cava inden afgang, den var sød, som i meget sød. Så det blev en smager... Der var masser af trafik i LHR, så tog nok cirka 30-35 minutter inden take-off.. kom godt op og der kom en varm klud, menukort, en GT samt sparkling water, ingen Chips eller nødder, come on BA... det er sølle...

Maden kom, som jeg havde bestilt, der var en coleslaw, bøf med sovs, samt chokolade mousse med salt. Fik et varmt panini brød også. Startede med, at se en film, bridget Jones baby, ved det godt, men godt nok et lille udvalg af film på flyet her, som vist nok, kun var 2 år gammel... den var så sjov nok...

Fik spist maden, set filmen og startede med, at sove lidt... selvom der ikke var mange i WTP, så var der nogen der talte og grinte ret højt. Øv, jeg ville sove lidt, men gik ikke. Må dog hav lukket øjnene lidt..

Turen herned, var ret interessant, ned langs Frankrig, Portugal, forbi de kanariske øer, så vest og syd, kurs mod Belem/Fortaleza og ned igennem Brasilien. 11 timer og 30 minutter...

Omkring 5 timer før ankomst serverede de en snack box, der var en vand, gulerodskage, Ritz småkager, salsa til dyp og en lille chokolade. Fik startet en ny film, Jack Reacher II. Stor skuespil præstation, hmm, not. Nå, men som sagt, BA IFE er sku ikke topmoderne, men fandt da noget musik.

Præcis 1:30 minutter før ankomst blev lyset tændt, Fik en noget mad, valget var imellem kylling og pasta. Valgte kylling med ærter, honningsovs og søde kartofler. Ikke noget specielt.

Landede og det tog lidt tid at køre til terminalen, kom forholdsvist hurtigt ud. Jeg kan afsløre, at selvom der er rullefortove, så får man gået ret langt inden man kommer til paskontrol. Ingen kø der, så hen forbi bagagen og gudhjælpemig om man ikke kommer igennem en labyrint af en taxfree shop inden man kommer til udgangen.

Fandt taxikøen langt væk og lang kø til gule taxier, men gik nogenlunde hurtigt, klokken 21:45 sad jeg i en taxi på vej til hotellet...

IMG_1820.JPG IMG_1824.JPG IMG_1828.JPG IMG_1324.PNG

Senest redigeret: 9/1/17
    Daniel K, Flyvefisken, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Flyvning nr: 3 I 2017
    Fly nr: IB6024
    Route: GIG-MAD
    STD: 21:00 ATD: 21:00
    STA: 09:45 ATA: 09:45
    Gate: C56
    Sæde: 21L
    Load: 100%
    Fly: Airbus 330-200, fly fra december 2016
    Point: 90TP og xxxx Avios

Omkring 17:45 bestilte jeg en Uber fra hotelle i Leblem, Jorge Luiz kom efter lidt køren rundt i sin gamle Renaul Logan. Ingen problemer med at køre, det var en ældre forsigtig herre, der førte slavisk efter uber App der viste vej, den første tunnel gik fint nok, men derefter gik det omendt meget langsomt. Han fulgte den med lidt omveje og rundkørsler(retourno), men fremad gik det, desværre, var Kristusfiguren indhyllet i regn og tåge. Det var en fin kold dag, den koldeste i ugen. Omkring 24 grader.

Klokken 18:42 trillede vi ind i den nu lidt større lufthavn, Terminal 2, som vist den eneste der er funktionel for tiden. Jeg havde checket ind via pc'en, da BA App og Iberia hjemmeside ikke kunne kommunikere sammen. Så havde en pdf med boarding pas til Madrid og videre til København.

Mødte i lufthavnen, nogle spanske kolleger, en havde fået en business Class upgrade, 3J.. ikke dårligt, jeg kom aldrig hen til Iberia skranken. Tøffede først igennem Security og derefter til paskontrol, utroligt effektiv, inde i shoppinghelvedet på 5 minutter, hen til en slags rotunde hvor anden salen er hvor lounges er.. når man er i skranken udskriver de en fin invitation, jeg viste bare boardingpass og damen i staralliancetøj fortalte hendes nye kollega, at Sapphire giver adgang.

Jeg skrev vist, at Plaza Premium loungen er fælles med Staralliance og OneWorld... det er 2 separate lounges med 2 indgange, men de deles vist lidt om de ansatte. Nå, men fin lys og stor lounge. En lille bar i midten, fik en GT, måske nærmere 2 og spiste lidt fingerfood, snacks og sandwiches. Der er også varm mad, alt i alt en fin lounge med god udsigt. Klokken lidt i 20 gik vi til C56, der er en pæn lang gåtur fra loungen. Husk, det hvis i er i lufthavnen...

Ingen rulletrapper, men gå derhen, kom forbi også AA loungen, den så også fin ud samt GOL og ST loungen. Ned på første salen og mine kolleger, kvinder, skulle have en slags lokal slik, kaffebønner i chokolade. Der var smagsprøver og de smagte helt ok.

Fuld firspring ned til C56 der lå som sidste gate i C fingeren... måtte få et boardingkort, ellers passede deres stak af boardingkort ikke. Nå, men flyet stod og var klar, faktisk fyldt pænt op med folk, men fandt da 21L. Op med kufferten og tasken, suk, glemte mine høretelefoner. Fint sæde, meget tyndt og helt ok. Der lå et tæppe og en pude. Der var megakoldt, som i jeg tog en trøje på... 3 minutter før afgang meddelte vores kaptajn, at pushback til tiden og turen ville tage os op øst af Brasilien og så over til Afrika og følge Afrika op til Spanien. Pushback, en lang lang køretur og afsted. Talte 3 store 777 fra American Airlines.. må være en stor destination for dem.

Klokken 20, da vi gik fra loungen skyllede jeg 2 melatonin ned med min GT. I flyet, var jeg træt, men tænkte, jeg VIL sove, så da damen prikkede mig med min LCML, måske derfor jeg ikke fik en OpUp, sagde jeg nej, til en af de halv gamle Iberia damner og bad om et glas vand. Fik det da de serverede maden og der kom en melatonin mere med og en afslapningspille. Lukkede øjnene og Zzzzzzz...

Kiggede på iPad uret ved 04 tiden, det er vidt godkendt, sov nok klokken 22 og vågnede 04, altså 6 timer. Døsede lidt videre og havde en øjeskygge, så fik ikke morgenmad heller. Men havde lidt ondt i halsen og bad om the... fik snakket lidt med sidemanden, brasilianer der skulle på ferie i Spanien, Madrid og Barcelona med sin kone, børn, svigerforældre samt hans forældre... hold da kæft, de sad over hele flyet næstmest...

Landende til tiden, fin vejr og landing, fik pakket mine ting og kom igennem flyet ud på jetbroen.. blev prikket på ryggen og trukket til side af en guardia civil, han fik mit pas og spurgte på ubehjælpsom engelsk om mit ærinde i Spanien og mine stempler i passet. Det var svært for ham at forstå sunday to thursday... Anyway, kom videre og der var en lang kø, politibetjente skulle se pas og der stod, så det ud som, nogle toldbetjente også...

Fik gået langt og så var det med terminal 4 og med tog, inden da, skulle jeg i en paskontrol, tog den automatiske, den skrev tilsig jeg skulle afvente en pasbetjent. Døren åbnede sig og han ville se passet og alt var ok, ned i kælderen og med tog til næste terminal. Det tog 4 minutter, altså en pæn tur og derefter op igen, dang, der kom et Security check. Endelig i EU område og skulle finde en Iberia lounge.

PENSIONISTEN, Daniel K, Flyvefisken og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Flyvning nr: 4 i 2017
    Fly nr: IB3730
    Route: MAD-CPH
    STD: 11:30 ATD: 12:04
    STA: 14:45 ATA: 14:55
    Gate: K68
    Sæde: 18F
    Load: 99,99% ingen ved siden af undertegnede og smuk ung kvinde..
    Fly: Airbus 320-200
    Point: 10 TP og xxxx Avios

Fandt Dali loungen, den var endnu et fint bekendtskab, ingen problemer med at komme ind og udvalget af kaffe og retslige var helt ok. Fik en mail fra Iberia om, at det var gate K68.. og mandag morgen, en fin SMS om den samme information.. jeg var heldigvis hjemme der.

Fik en cafe Con leche, pølse, croissant og lidt Chips. Var lidt sulten efter NOML i det andet fly. Fandt også en zero og drak den. Da klokken var 10:50 tøffede jeg mod K68, som viste sig, at være pænt langt væk. H og J er i midten af lufthavnen og K længst væk, men at komme ned fra Dali loungen var også lidt besværligt. Men det lykkedes, ombordstigningen var startet og jeg var på prioritylisten og her virkede elektronisk boardingpass fint. Fik forresten en pose Chips med, en cola zero samt en Hagendasz cookie and creme med derudaf...

Fandt 18F, 18E forblev tom og 18D var taget da jeg kom. Satte mig ned, lukkede øjnene imens flyet blev fyldt op, en splittet familie skulle samles på en række. Alt lykkedes og vi trillede afsted, det tog lang tid at finde landingsbanen, ca 35 minutter forsinket kom vi afsted.

Jeg lukkede øjnene og sov nok en times tid eller mere, kunne så forstå på min sidedame, den der var 20 år yngre og 20 cm højere... at der havde været drama ombord, på 17A til 17C havde deres barn lige kastet op på forældrene, sæderne og 18C taske havde også fået en tur og en gang bræk. Min sideveninde var meget observerende og fortalte barnet sov og faren var den eneste der havde vasket sig..

Hun var som sagt en meget pæn pige, model på 8 år og var SAS guld og håbede på SAS platin i år, jeg tror hun mener diamant. Hver uge nyt sted, Madrid i sidste uge, undertøjsskud i 4 grader i et Warner Tivoli, den her uge Hamburg og få ordnet hår og billeder af det... meget sød og underholdende.. som sagt, havde alder og højde imod mig...

Hun spurgte om jeg havde travlt når vi skulle af? Jeg svarede det var fint nok med tiden.. men det var fordi hun ville helst ikke gå op ad række 17 nemlig... Well, de blev pænt ombord. Forresten, så tog besætningen billede af deres boardingpass og sæderne kunne sikkert ikke bruges tilbage mod Madrid.

Så ja, jeg sov fra al action, men godt men god beretning fra min sidekammerat. Vi nåede, at indhente meget af det forsømte og landede omkring 9 minutter forsinket. Det så ud som om, at der var en slags wifi ombord man kunne logge sig på, men man skulle tilmelde sig dit og dat, så opgav det...

Alt gik hurtigt derfra ud til metro og hjem...

IMG_1865.JPG

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    247
    536
    Point:
    93
    Hvis vi antager, at den ledige plads ved siden af dig og Pocahontas var den eneste ledige plads på denne flyvning, så må load faktor betyde, at Iberia's A320-200 er konfigureret med 10.000 sæder!! :cool::confused:o_O Stramt! :oops:

Arj undskyld, ku ikk la vær.. :D:D:D
    (PS, .. for lige at gøre det godt igen ;), Tak! for at du har fortsat rejseloggen i '17:)).

PENSIONISTEN, asf, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,720
    4,256
    Point:
    113
    En "ægte" TROLL - wunderschön!!! :Do_O;):D

Henry, isolCBflyer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Jeg kan klare det...

PENSIONISTEN, Schwert og Henry "Synes godt om dette"
  18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Nå ja, men det lød da meget godt, det var også et stort fly.. :D:D

PENSIONISTEN, Henry, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,283
    14,079
    Point:
    113
    Flyvning nr: 5 i 2017
    Fly nr: SK505
    Route: CPH-LHR
    STD: 14:50 ATD: 15:05
    STA: 16:00 ATA: 16:00
    Gate: C35
    Sæde: 21F
    Load: Plus til og med række 12 40% og GO nok 80%
    Fly: Airbus 320
    Point: 1250 EBB

Dagen startede alt for tidligt.. Anyway, jeg fik sat børnene af i skolen, på arbejde og have et telefonmøde, møde samt lave rejseafregninger.. få nogle £ fra kassen og så komme videre til Visumservice og hente mit pas med nyt visa til Saudi, suk, enkelt entry på 90 dage, det er en ommer og kostede 2.019kr...

Hjem og pakke, med metroen 11:45 og i lufthavnen ved 12 tiden. Ingen kø i fasttrack, men man fornemmer der var mange mennesker i lufthavnen. Op i guldloungen og få frokost, noget tunmousse med risotto, brød, agurk og en slags relish. Sad i hjørnet og det var sidste plads med god udsigt over pas og folkene nede hos de uvaskede... proppet lounge, med sportsfolk, svenskere og nordmænd...

Fik ordnet lidt mails, facetimet, whatsapp og styr på alt.. hmm, som om man får det.. Anyway, ved 14 tiden trissede jeg ned til paskontrol og det var den manuelle slags... ingen kø og kun smil, jeg tror ikke det er politifolk mere, det er piger i uniform, hvor der står borderpatrol/grænsekontrol..

Fandt C35 og ventede på ombordstigning, fik lige opdateret app med aviser og så hen og vise pas og wallet på sin iPhone. Gik ombord og maskinen var meget beskidt på gulvet, pinligt, og den var meget varm. Som i rigtig meget... fandt min plads og folk dryppede stille og roligt ombord.

Pushback til tiden, men måtte vente pænt lang tid for at starte motoren og lave deres check, men afsted kom vi og hen til landingsbanen lidt forsinket. Kaptajnen sagde det blev en fin tur med 1:23 flyvning og nok gate ved 1:30.. sådan blev det...

Op i luften kom vi og igen havde jeg en sød dame, høj selvfølgelig, med en lille dreng. Han sov det meste af turen og hun læste blad. Fik bestilt en plane ale, Yay den første på IF, og hun sagde 40kr og så sagde jeg, at jeg ikke plejede at betale, "åhh det står inte i mine papper", så meget for iPad og genkendelse..

Nå ja, først ville hun prakke mig en "Hopper" på, så spurgte jeg om ikke de havde den ny? Jooo dåååå... sig mig, bliver de aldrig briefet og coaches om nye ting og salg? Tilbage til øllen, den holder 5,2% og smager lige lidt for meget mørk til min smag, men godt smager den og cool billede. Den er 0,33l.. plejer de ikke være 0,355 eller det når det er USA brygget?

Turen gik langsomt over Nordsøen og selvfølgelig kom vi til, at ligge og cirkle over London i ca 15 minutter og den gode tid vi var blevet lovet, forsvandt og vi landede til tiden...

PENSIONISTEN, tbh, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,720
    4,256
    Point:
    113
    Hmmmm - ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget!!! (Sygeplejerske uniform eller.....???) :confused::confused::D:D

PENSIONISTEN, Henry, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side