Kviktest ved indrejse til USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kims, 18/1/22.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg flyver med SAS til Miami senere på ugen og kommer i tvivl om hvad der opfylder test kravene. Er en negativ hurtigtest foretaget hos eks. Copenhagen Medical dagen inden afrejse nok? Eller er man nødt til at betale sig fra en PCR test hos en privat udbyder for at have PCR svar tids nok?

    CDC skriver "Rapid tests are acceptable if they are a viral test that meet the requirements under the Order."
     
    Kenneth K, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    En Kviktest er helt fint fra cph medical. Rejste selv på sådan en i november.
    De skal ikke se noget i usa. Det er check-in personalet i CPH, de stakkels mennesker, der skal tjekke om du er testet negativ.

    Og så møg go tur da! :cool::cool:
     
    jespersm, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Som @isolCBflyer skriver, burde en dansk kviktest være fint, uanset om det er fra en privat udbyder (Falck/CPH Medical/Carelink osv.) eller et testcenter. Jeg tror der med begrænsningen henvises til hjemmetest, som man i nogle lande (inklusiv USA) kan få i en supervised udgave, dvs. hvor medicinsk personale overvåger din selvtest via webcam. Dette findes mig bekendt ikke i Danmark, i hvert fald slet ikke i så udbredt omfang som i USA, og dermed er en dansk ikke-overvåget hjemmetest/selvtest ikke gyldig - ligesom den heller ikke kan bruges til coronapasset.
     
    Erwin Lansing, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  4. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    324
    Point:
    63
    1. Rejste til Californien for en lille uge siden og der fik jeg blot foretaget en kviktest dagen før afrejse. God tur.
     
    Senest redigeret: 18/1/22
    THammer og Nielspg "Synes godt om" dette.
  5. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Turen er gennemført. Første tur til USA siden Feb 2020.

    Kviktesten blev accepteret uden videre i SAS skranken som forventet. Jeg skulle ikke vise den andre steder.

    Omkring hjemturen kom jeg jeg pludselig i tvivl om kravene fordi jeg skulle over Stockholm. Så vidt jeg kunne se skal man have en test der er højst 72 timer gammel når man som udlænding ankommer fra ikke-EU/EES. Der ønskede jeg godt nok lige et øjeblik at jeg havde valgt en direkte hjemtur en anden dag. Det komplicerer det hele lidt i disse tider.

    Jeg tog en kviktest i USA 67 timer før forventet hjemkost (til Sverige) og fik svar på en halv time. Certifikat vedhæftet mailsvaret. Ingen problemer. De ville gerne se testen ved indtjek i US. Ved ankomst i Sverige ville paskontrollen gerne se vaccinationsbevis men han ville ikke se min test.

    En sidste ting hvor jeg kom i tvivl var at kabinepersonalet ikke delte de blå landingskort ud længere. De sidste mange gange har jeg udfyldt det og hver gang tastet det igen i en selvbetjeningsautomat, så jeg tænkte ikke yderligere over det. Ikke før jeg kommer hen til immigration og der så er en god lang kø og ingen selvbetningsautomater overhovedet. Jeg stillede mig i kø, efter en times tid er jeg igennem og ender med at blive hevet over i en "Citizen" skranke, hvor han bare scanner passet, tager et billede og uden at sige et ord sender mig ind i landet. Næste gang vil jeg lige spørge kabinepersonalet om de er gået væk fra de blå landingskort.
     
    THammer, klausbm, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg kom af sted til USA to gange i december og første gang bekræftede en fra kabinen, at de blå kort er afskaffet. De blev heller ikke afkrævet i hverken IAD eller LAX :)
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. DelinquentDingo

    DelinquentDingo Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    18
    Undskyld at jeg graver denne gamle tråd op. Jeg skal til USA til april, men nu lukker alle kviktest-stederne ned? Hvor kan jeg så få en gratis kviktest?

    Jeg kan ikke tage en PCR-test da den vil vise positiv pga, jeg lige har haft covid.

    Hvad gør jeg så?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    At betale: https://www.cph.dk/praktisk/covid19/falcks testcenter
     
    Henry, tbh og Nielspg "Synes godt om dette"
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Alternativt positv pcr + lægeerklæring... Derudover ved du vel ikke om en PCR test ville være positiv om en måned...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Bare for at supplere denne lægeerklæring koster 500 kr. Til gengæld sparer man nervøsiteten at testen kommer til at være positiv. Man kan også håbe på at USA kommer til at afskaffe testkrav indtil april. Men jeg synes godt nok de har hele vejen igennem været enormt langsomme til at tilpasse coronareglerne nye realiteter.
     
    Nielspg, Kasper, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Prisen afhænger af lægen, 3-500 kr er også hvad jeg har hørt om. Ellers enig!
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    174
    "Synes godt om" modtaget:
    516
    Point:
    93
    Et alternativ er at anskaffe et selv-test kit, og bruge en "telehealth" service for at udstede et certifikat.

    Søg på: "US travel covid testing telehealth"

    CDC skriver:
    You can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:

    • The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) OR the relevant national authority where the test is administered.
    • The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.
    • The telehealth provider must confirm your identity, observe the sample collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
    • Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm your identity and the test result details. You must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
    Some countries may restrict importation of tests that are not authorized or registered there. If you are considering bringing a U.S.-authorized test with you for use outside of the United States, contact authorities at your destination for information before you travel.
    https://www.cdc.gov/coronavirus/201...:text=The test must be a,Administration (FDA).


    For eksempel:
    $150 for 6 tests:
    https://www.emed.com/products/covid-at-home-testkit-six-pack?hsLang=en

    Andre steder kan man bruge egne tests, og så servicen for $20...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Man kan også satse på Falck i CPH - der tager en hurtigtest for DKK 300 - svar indenfor 30min.

    Har selv en SFO tur om 10 dage. Planen er at tage en PCR test 5-6 dage før afrejse (for at screene for positiv test og følgelig muligt behov for lægeerklæring) og så igen morgenen - og satse på at svaret kommer senest lørdag morgen. Og så Falck i CPH som back-up. Lidt mere besværligt/dyrere efter at kvik-test centerene er lukket.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hvis man har haft Corona, kan man så ikke bare tage sit "Immunitetspas" fra Sundhed.dk og vise, eller skal det være udfyldt af en læge?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Kommer an på om du er over/under 90 dage siden positiv smitte. Under så er dit immunitets pas tilstrækkeligt som jeg læser det
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Der skal både positiv test og lægeerklæring til.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Det er nok også derfor, han netop spørger efter en kviktest
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der blev sagt at en PCR-test ville vise positiv efter mere en måned, og jeg mener der er rimelig sandsynlighed for det ikke ville være tilfældet. Derfor kunne man vente og se tiden an, om ikke man testede negativ f.eks. en uge inden afrejse og så alternativt få en lægeerklæring...
     
  20. SteenC

    SteenC Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Jeg skal flyve hjem Fra LAX på søndag.
    Har prøvet at Google det, men kan simpelthen ikke finde noget om testkrav, når man rejser FRA USA.

    er der nogen der ved om der ikk skal vises noget?
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side