Lang næse på business med Air France og bonus hos OK Plus

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 3/9/19.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Så fik jeg lige lært, at man ikke skal være grådig - og heller ikke nærig.:(:(:( Her er historien

    Skulle ud i verden med Czech Airlines (bl.a. for at vedligeholde mit guldkort i deres bonus program OK Plus). Men billetter med Czech var urimeligt dyre fra CPH - og jeg skulle også dertil. Så fandt jeg en rigtig god løsning: Jeg kunne jo rejse til Prag med et andet selskab - og videre derfra med Czech.

    Købte en flybillet på Business med Air France fra Billund via Paris til Prag. 3.168 kroner. Faktisk en meget fin deal. Og det er jo 4 segmenter, som jo giver godt til et guldkort (man skal kun have 30 segmenter hos OK Plus).:D:D:D Jeg kunne bare ikke forstå, hvorfor rejsen aldrig kom ind på min konto.

    Det ved jeg så nu: Bookingklasse O, som ikke giver optjening af hverken point eller segmenter.:eek: :eek::eek:Så der kom ikke noget ind på min bonuskonto. Til gengæld blev jeg da en erfaring rigere + fik en lang næse.;););)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Ali Taran og 14 andre "Synes godt om" dette.
  2. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg er skuffet Henry, en mand med din erfaring, tænker specielt på dine historier fra Austrian med samme scenarie, burde da vide at man altid skal tjekke bookingclass ;)
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det forsøgte jeg faktisk også. Men, det er ikke muligt før, du får billetten.

    På KL-AFs hjemmeside, kunne jeg under bookingen kun se, at der var optjening af point til Flying Blu (både til status og miles). Og så gik jeg i min naivitet ud fra, at der også var optjening på andre Sky Team programmer.

    Jeg tjekkede også hjemmeside for OK Plus. Her fremgik det ikke, at der er bookingklasser, hvor der ikke optjenes point (meget detaljeret beskrivelse af hvilke klasser, der optjenes 150%, 100%, 75%, 50% og 25% - samt hvilke klasser, der giver 1, 0,5 og 0,25 segmenter).

    Så jeg gjorde faktisk, hvad jeg kunne. Men det var ikke nok:(
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Ali Taran og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Husk du kan plotte turen ind i ITA Matrix, og se booking class der. 9/10 gange virker det, efter min erfaring. Det kan dog ske, at eks. en OTA har fat i en anden booking class.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Takker mange gange. Den kendte jeg ikke
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Matrix og visse OTAer viser bookingklassen, og hvis prisen nogenlunde passer, er det meget sandsynligt, at det er samme bookingklassen ved direkte booking.

    Jeg har nemlig samme problem, med omvendt fortegn. Man kan hos FB ikke se de bookingklasser, som ikke giver optjening hos partnere; det skal man selv regne ud hvis en klasse ikke er listen som en der optjener. Hos CSA vises optjening i OK Plus programmet, og selve bookingklassen ses udelukkende i e-ticket PDFen, ingen andre steder, og der er det jo for sent, med mindre man booker en fleksibel billet. Jeg er bare holdt op med at flyve med CSA og tager en 1-stop tur i stedet for. Det giver jo også dobbelt segmenter :)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side