Lang transfer i istanbul - bagage?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/6/17.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hej alle

    Jeg flyver her i weekenden med TK over Istanbul til São Paulo, og har i den forbindelse en 22,5 timers mellemlanding i Istanbul, hvor planen er at komme ud og se byen.

    Kan jeg mon tjekke bagagen ind hele vejen til GRU, eller skal jeg have den igennem tolden i IST?

    Grunden til at jeg spørger er, at jeg vil have lidt dansk øl med til vennerne i Brasilien, men jeg må ikke have mere end 2 enheder alkohol med igennem tolden i Tyrkiet, imens jeg må have 24 enheder med igennem Brasilien.

    På forhånd tak for hjælpen!
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg fløj TK sidste år CPH-IST-EZE via GRU t/r med TK med 16 timers transitophold på udturen og 22 timer på hjemturen med selvvalgt ophold i IST. Begge veje blev kuffert checket ind hele vejen. Gratis hotel på udturen betalt af TK. Hjemtur hotel selvvalgt i centrum da TKs hoteller ligger nær lufthavnen.
     
    Senest redigeret: 28/6/17
    Beaglen, SophieHendriksen, Ali Taran og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det tegner positivt! Så tør jeg godt løbe risikoen! Hvordan fungerer det ellers med TK´s hoteller? Jeg regner også med at vi skal have sådan en nat :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Gratis hotel for TK eco pax gælder kun hvis der er mere end 10 timer mellem flyene og ingen tidligere forbindelser(7 timer for biz).

    Efter immigration og customs går man ud til højre til TK hotelservice i ankomsthallen og venter på det bliver ens tur og kommer så afsted i en minibus i hold af 6-8 pax til et af de hoteller TK bruger
    som for de flestes vekommende ligger langt fra centrum.
    Afhentning til TK flyet kl7 uden morgemad men den fås også meget bedre i guldkoungen i IST.
    Jeg ville nok vælge et hotel selv, alt i IST koster ingenting lige pt grundet mangel på besøgende.
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Fedt! Tak for infoen! Jeg booker selv et hotel, da det bare virker mere praktisk selv at kunne vælge hvor man ender - og så regner jeg med at tage TK´s walking sightseeing tour dernede :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side