http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN11K0XS Der er ikke bedring for Airbus med A380eren endnu. Men der er sikkert mulighed for en god handel hvis man står og mangler sådan en!
Bekræfter måske et sted den gamle tese om, at de rejsende foretrækker hyppige afgange med mindre fly end få afgange med store, fordi det giver den største fleksibilitet.
Jeg tror nu ikke at man skal overfortolke det alt for meget. Det er jo blot en lease der ikke bliver forlænget, på SQs første og ældste A380. Rygterne siger dog at de 4 andre, af SQs første 5 heller ikke bliver forlænget. Da SQ var launch customer på A380 har de helt sikkert også haft glæde af de udfordringer det medfører at være de første og jeg kan forestille mig, at de første modeller sikkert har været lidt nogle problembørn til tider. SQ har allerede yderligere 5 A380 i order. http://www.straitstimes.com/business/sia-wont-extend-lease-on-a380-jet Når det så er sagt, så blev A380 designet og udviklet før end finanskrisen satte ind og markedet har helt sikkert taget en drejning i forhold til dengang. Til flyselskabernes fordel har olieprisen udviklet sig i den "rigtige" retning. Hos Boeing går det heller ikke helt som håbet: Boeing CEO says 777 output may be cut further if sales lag endures http://www.channelnewsasia.com/news...e-cut-further-if-sales-lag-endur/3127412.html