LH eller SK i C?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af ThomasG80, 23/5/18.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Hej

    Årets sommerferie går til Texas. Pt er booket;
    CPH-IST TK C
    IST - IAH TK C
    ----
    IAH - IAD UA E
    IAD - CPH SK C

    Nu ser jeg så at der er tilgængelige billetter med LH hjem så jeg kan ændre til;
    IAH - FRA LH C
    FRA - CPH LH C

    Egentlig ville jeg gerne prøve SAS C for første gang, men udsigten til United på economy samt et afrejsetidspunkt kl. 7:30 om morgenen gør at det er fristende at skifte. Hvordan er LH's C på A830 på et red-eye flight?

    Kommentarer og anbefalinger modtages gerne :)
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Er det bonusbilletter? Så skal skal du nok med LH regne med for 1000kr brændstoftillæg oveni (og kun pga Eurobonus' "loft").

    Derudover synes jeg SKs produkt er bedre, specielt sædet, men også forplejningen. Omend A380 nok er et mere bekvemt fly.

    Omvendt er det en lang tur i United eco, og du får mere tid til at slappe af ombord ved at tage LH "direkte" fra IAH. Så kan godt se dilemmaet, ved sgu ikke hvilken vej jeg ville hælde :D

    Men egentlig skal du jo bare tage LH First IAH-FRA i stedet... :cool::cool::cool:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Ja okay (det er bonusbilletter), havde ikke tænkt på den ekstra fuel charge. Er det ca. 1000kr per billet jeg skal regne med?

    En anden ting er at jeg synes at have læst at UA ikke giver ekstra bagage allowance selvom man er *A guld?

    Og helt enig i din sidste betragtning. Men det kræver at der er stadig er ledige pladser. Men hvis jeg skifter nu så sikrer jeg mig C på sidste tur FRA-CPH...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Regn med omkring 1000kr ekstra ja, Eurobonus har et loft på brændstoftillæg som vist ligger deromkring. Det "rigtige" tillæg for IAH-CPH hos LH er i skrivende stund $478 (kr. 3000). Ring og hør med Eurobonus.

    Hvis du er klar på First, så ville jeg også booke LH C og håbe på der dukker en F-plads op. Dog tror jeg for at kunne ombooke til F senere, så skal den plads dukke op *inden* du starter udrejsen fra CPH, ellers vil Eurobonus vistnok ikke ændre billetten fordi rejsen er påbegyndt?

    First awards dukker som regel op fra 14 dage før afgang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Fuel charge på $478 er vel retur og ikke one-way vel?

    Ja jeg ved godt at det er 14 dage før afgang at LH slipper F. Pt. regner vi med at det bliver en 14 dages tur ca. så det kan der arbejdes omkring...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Nej det er one-way :)

    Lufthansas YQ er lidt absurd, især fra USA.

    Til sammenligning for en retur CPH-IAH-CPH tager de 2020kr i YQ, eller for oneway CPH-IAH 1010kr.

    Jeg ved så ikke om man slipper med de 1010kr fordi flyvningen er en del af en returrejse fra CPH (selv om det er et andet selskab). Hvis jeg blot søger på oneway IAH-CPH fx. med Aegeans online award-booking får jeg ganske "rigtigt" gebyrer på €478 all-in hos LH :confused:

    Deraf ring til Eurobonus og hør ad :)

    Edit: Uanset hvad burde Eurobonus stadig have loft på de der ~1000kr pr retning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Okay, forstået (og tak for pædagogisk svar ;))

    Ja det virker da næsten absurd - så er det næsten billigere at købe en alm. economy returbillet og så opgradere med point...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Var også min konklusion på en bonusbillet på Business Class med LH fra Billund til Beograd (via Frankfurt), som blev betalt med EB Point. Den kontante betaling for bonusbilletten lå på samme niveau, som en billet på economy. Og så måtte jeg yderligere bløde 60.000 point (skulle lige tjekke mit regneark, som også bruges til at holde styr på arbejdsgiverbetalte og private point ;)).

    Men, det var arbejdsgiver-point og en forretningsrejse, så ….
     
    Beaglen og asf "Synes godt om" dette.

Del denne side