Lidt hjælp ift. at finde en billig billet til Brisbane Australien over påsken

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Nicolai Idel, 28/1/18.

  1. Nicolai Idel

    Nicolai Idel Medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    18
    Hejsa,

    Jeg søger lidt hjælp ift. at lave en billig billet fra CPH - BNE med afgang fra den 24/3 også retur til CPH med ankomst den 15/4 i CPH.

    Jeg er fleksibel ift. afgangsdage, +,- 2 dage samt ruten. Om jeg først flyver nord eller vest på fra CPH inden BNE nås, er ikke vigtigt.
    Jeg har selv søgt rundt med forskellige kombinationer men finde ikke nogle fantastiske tilbud.
    Den jeg har fundet er til 7.355 - se vedhæftede.

    Lad mig vide om i finder nogle mønstre/ruter jeg ikke har set til en billig penge.
    På forhånd tak
     

    Attached Files:

    • 1.PNG
      1.PNG
      File size:
      82.3 KB
      Vist:
      25
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Prisen lyder ikke helt skæv når du har rimelig faste dage, men vær opmærksom på om det er 2 seperate billetter.
    Jeg er ret overbevist om at kiwi i dit tilfælde sælger en billet CPH-PEK og en billet PEK-BNE, og hvis noget går galt så er det din rejseforsikring du skal se om dækker. Jeg kan selvfølgelig tage fejl.. :)

    Kina kan mange gange være et god sted at splitte en sådan billet op, og flyve CPH-PEK og en seperat billet det sidste stykke. Vær dog opmærksom på visakravende med 24/72/144 timers transit without visa. Forsøg også at splitte billetten op i HKG,BKK,KUL og hvis du kan komme i tankte om andre destinationer i asien der er billigere at tage tl.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    525
    Point:
    93
    Kan se at turen ud (i dit forslag) er via stockholm, men hvis man vælger at flyve derfra, kan man få den til lige under 6300 kr.

    Ellers er jeg enig i tbh´s udlæg. Alternativ kan du søge at "starte" i London, og finde en billig billet CPH - London...
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg har et familiemedlem der arbejder i SOS, og derfor har haft mange sager omkring missede "connections". Flyselvskabet skal i forhold til "luftfartsloven" dække eventuelle conncetions, hvis der opstår en forsinkelse og man derfor ikke kan nå sit næste fly :)
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Daniel K, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Men er det ikke kun, hvis det er en sammenhængende billet?
     
    Henrik Olsen, Calle77, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jo!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Hvad med denne?
     

    Attached Files:

    Nicolai Idel, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Kan finde til 5890,- direkte hos Air China. Det er med SAS til Frankfurt og videre med Air China derfra, så *A hele vejen. Er datoer 21/3-18/4, hvis du kan klare lidt ekstra dage.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Er sikker på det glæder alle billet typer. Havde nemlig en situation i december måned hvor jeg havde en connection jeg var ved at misse, hvor jeg havde to forskellige reservationer. Den ene var på en bonusbillet (SAS) bestilt som tillæg til en eksisterende rejse (Air Canada). I det tilfælde ville jeg have kræv på en ny ombooket billet til min endelige destination.

    Det samme var igen tilfældet for et par dage siden hvor jeg igen havde problemet, da jeg skulle fra HEL til BKK (Finnair) og derefter fra BKK til KBV (THAI Airways). Fik afvide at jeg muligvis ikke ville have et sæde på Finnair flyveren og derfor skulle have ombooket Thai billetten, dette ville også være dækket, på Finnair’s regning.

    Må ærligt indrømme det aldrig er blevet et problem, fordi jeg har nået mine connections alligevel, så har ikke noget konkret bevis på at det kan lade sig gøre!

    Hvis nogen har prøvet det og ikke har kunnet få erstatning så må jeg være blevet fejl informeret :(
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tør godt driste mig til at sige du er fejlinformeret. De fleste bør have en rejseforsikring der dækker 'forsinket fremmøde' og kan klare en ny billet hvis man misser en (lovlig per lufthavnens anbefalinger) connection. Nogle selskaber vil gøre det af conduite alligevel hvis de har plads og især hvis du er rejst med et alliance selskab, men du kan ikke vide dig sikker!
     
    Beaglen, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Helt enig!
    På to særskilte billetter har du ikke krav på noget. Og slet ikke hvis du også rejser med forskellige alliancer.
     
    Kermit, Beaglen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    OK - men jeg har prøvet at rejse fra AAR til CPH med SAS og skulle videre med Czech airlines, hvor SAS ikke ville booke bagagen igennem. Har også prøvet det samme, da jeg skulle videre til Moskva med Aeroflot.

    Begge gange havde jeg en billet på business. Og et møde i København (så der var mindst 8 - 10 timer mellem planlagt ankomst fra AAR og afgangen til næste destination). Så jeg mente i min naivitet, at der ikke skulle være problemer med at tjekke bagagen igennem. Men, der blev jeg klogere.

    Forklaringen ved check-in var, at SAS ville være ansvarlig for bagagen, hvis den ikke kom med på mit næste fly. Der var nemlig ingen aftale mellem selskaberne. Og den omkostning ville SAS ikke dække.

    Så, hvis hverken SAS eller det næste selskab vil dække for at en kuffert når frem, hvordan kan jeg så være sikker på, at de vil dække omkostningen for, at jeg ikke når flyet.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Okay, synes faktisk heller ikke det kunne være rigtigt at flyselskaberne skulle dække det.. dejligt endelige at have en bekræftigelse på at det skal dækkes af ens forsikring.
    Og samtidigt rart at vide at man vil få noget "goodwill" hvis man flyver med samme alliance :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Nicolai Idel

    Nicolai Idel Medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    18
    Er det QR?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hvis du plotter d. 21/3 og den 17/4 ind på Qatars hjemmeside, så kan du finde denne billet:

    2018-01-31 21_05_27-Passenger Details – Google Chrome.png

    Med Qatar til Adelaide og så Virgin Australia til Brisbane. Det tror jeg ikke du finder billigere.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  18. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Dét er til gengæld forkert oplyst fra SAS. Der er interline agreement mellem SK/OK, hvilket du sikkert ved i kraft af dine mange flyvninger med dem? :)
    Det forudsætter jo at det er samme billet, for ellers har de enhver ret til afvise din forespørgsel.

    Generelt er det et stort problem, som vi her diskuterer. Mange tror at selvom de rejser med SAS med to forskellige billetter, så forventer passagerne at de kan tjekke baggage ind hele vejen, eller bliver fortvivlet når de står i lufthavnen og kun får ét boardingkort. Uden at dømme for meget, så synes jeg især amerikanerne forventer denne service! Min erfaring er også at det lige præcis er dem, som køber de billige billetter og uden rejseforsikring, og så står de med hovedet et bekendt sted, hvis deres første fly er forsinket.

    Jeg husker engang en passager som havde booket to billetter, én med BA og én med AA via LHR. Hun forlangte at check-in checkede bagagen ind for hun havde kun én time til næste fly. I øvrigt med terminal skift. Hun havde vistnok glemt, at der er tidsforskel.

    Det handler jo selvfølgelig om den berygtede EU-forordning, så flyselskaberne kan spare mange penge ved at håndhæve en regel, som IATA har udsendt, og som egentlig forbyder airlines at checke passagerer ind på separate billetter.
     
    asf og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har ikke helt styr på tilbagebetalingerne (kikker bare på saldoen i begyndelsen af hver måned + spæder lidt op, så jeg kan give et par nye lån).

    Jeg forventer i løbet af februar at give et lån til:
    • en landmand i Moldova eller Georgien
    • en forretningsdrivende i Tyrkiet
    • en person, der allerede har fået et lån fra en anden i vores team (men lige nu, er der ingen lån, der kan suppleres op)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Ja, det kommer der altså ud af at svare på meddelelser i vores forum fra loungen i Ankara lufthavn - hvor jeg samtidig skal holde øje med, hvornår de fylder buffeten op, svare på et par e-mails og i øvrigt tjekke tiden, så jeg ikke misser mit fly.

    Jeg svarer på en helt anden besked, end jeg regner med. Sorry:oops::oops::oops:
     
    Jeblin, asf, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side