Artikel med interview af SAS CEO'en: https://e24.no/boers-og-finans/sas/...arder-dollar-behov-for-40-til-50-fly/24208745 EuroBonus: 2018 bliver business as usual?!!? Flyindkøb: bliver det så Airbus eller Boeing? Hvad tænker I?
Business as usual betyder vel at vi endnu engang får fortalt at der kommer familypooling, lifetime guld etc etc etc i løbet af året.. Men jeg tænker at så lidt nyt som muligt nok er godt nyt... Selvom der har været rigtig gode nyheder i år med MC premium... Og som nævnt i anden tråd håber jeg på airbus for sædebredden. Kan egentligt også bedre lide synet af en A320 end en B737...
Ja det kunne godt tænkes at have noget med det at gøre... Sådan et ryanair livery minder mig ikke om en fantastisk luftfartsoplevelse.. Men der er også low cost carriers med A320 som EasyJet & AirAsia. Og legacy carriers med B737: KL, SK (begge, ok, vi er rimelig skånet i DK), UA begge, men hovedsageligt boeings.. etc etc...
Hvis SAS vil have styr på omkostningerne, er det vigtigt kun at have en leverandør af fly. Der er mange omkostninger ved af have et kæmpe reservedelslager til både Airbus 320 og Boeing 737. Samtidig skal man også træne og certificere piloter og mekanikere til to flyserier. Så selv om Airbus skulle være en smule dyrere i anskaffelse end Boeing, så kan det nok betale sig på langt sigt. Se bare på lavprisselskaberne, som kun har en leverandør
Ikke helt den rigtige tråd, men alligevel: Nye IC ruter fra OSLO?! :O Havde lidt troet at CPH var i billedet igen med nedsættelser af priser. Men de har jo ikke fly til nye ruter lige pt., og der går da næsten 2 år inden A350erne begynder at komme... Så skal der skæres andre steder eller leases andre fly?
snak snak.. nordmænd drømmer, men er det ikke altid Seattle der har været deres kæphest? Olie og laks på den tur...
Det er vist mere ønsketænkning. Der skal nok komme flere ruter fra OSL. Den vokser ganske pænt - og er klart den "bedste" lufthavn at være passager i af de tre. ARN ligner et levn fra 70'ernes DDR og CPH minder mere om Søsterne Grene end en lufthavn. Men til 5+ nye destinationer, narrhh!
Endnu engang omtales nyindkøbende: https://www.business.dk/transport/sas-goer-op-med-aartiers-rod-i-hangaren