Litteratur på rejsen

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter F., 21/10/18.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Til daglig når jeg aldrig at få læst bøger, men på rejser nyder jeg det til gengæld meget og kan hurtigt få slugt en stribe. De senere år har jeg haft den idé at finde bøger, hvor handlingen foregår på destinationen for min rejse. Jeg har fundet ud af, at det (for mig) giver en ekstra dimension til såvel rejsen som læseoplevelsen, at man befinder sig det sted, hvor handlingen foregår.
    F.eks. kunne jeg finde på at genlæse Graham Greene med "Vor mand i Havana", hvis destinationen var Cuba. Eller Jane Aamund med krøniken "De grønne skove" + "Smeltediglen", hvis jeg igen skulle til Argentina.

    Selvom jeg synes, at idéen er genial, så bilder jeg mig ikke ind, at jeg er den eneste. Derfor: Har du det på samme måde, eller kan du godt se idéen, så byd ind med gode forslag og/eller læseoplevelser, som andre måske kan få glæde af! :)
     
    Jeblin, Daniel K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg starter med selv at give et par anbefalinger -
    • Lissabon: Pascal Mercier med "Nattog til Lissabon". Rejsen tager sit udgangspunkt i Bern/Schweiz (hvis jeg husker rigtigt), så her du'r den også.
    • Stockholm: Stieg Larssons "Millenium-trilogi". Og senest har jeg læst "VIP-rummet" af Jens Lapidus.
    • Krakow: Thomas Keneally med "Schindlers Liste".
     
    Senest redigeret: 21/10/18
    Daniel K, Henrik Olsen, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Det er en helt genial idé. Jeg har det lidt på samme måde med film. Eksempelvis giver filmene "Notting Hill", Bridget Jones-filmene, samt "Love Actually" mig altid lyst til at tage til London.

    Men nu vi er ved bøger og filmene, kunne disse være en god inspirationskilde:

    New York: Candace Bushnell: Sex and the City, The Carrie Diaries,
    Rom: Dan Brown: Engle & Dæmoner
    Inverness i Skotland: Outlander-bøgerne
    Seattle: Twilight bøgerne
     
    Peter F., Daniel K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sjov ide!! Jeg er ikke så kritisk :D men præcis som dig læser jeg stort set kun på rejser. Fire bøger på denne tur indtil videre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Havde på tur til Nairobi i sommer oplagt glæde af Karen Blixens Den Afrikanske Farm :)
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    [​IMG]

    Duck and cover :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side