LN-RKR (A330-300E)

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af tbh, 16/9/15.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så er den første af de nye landet i CPH :)

    https://www.facebook.com/SAS/posts/10156074701645788

    "I dag er det første af SAS' helt nye Airbus A330 Enhanced, Tore Viking, ankommet til København fra Airbus fabrikken i Toulouse. Næste uge skal Tore Viking ud på sin premiereflyvning. Flyet har selvfølgelig SAS' nye langdistancekabine med nyt design og underholdningssystem og WiFi. Velkommen ombord!"

    Jeg skal med den d. 10/10 (hvis det holder), nogen der skal med den før?
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det bliver da spændende - @tbh vil glæde mig til en first-hand-trip-report med billeder :)
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Min søster kom hjem fra USA i går. Hun skulle flyve united via EWR og FRA, men hendes fly blev forsinket og hun blev rerouted via IAD. Det fly blev også forsinket, så hun måtte vente en nat, men kom tilgengæld (efter request) via IAD hjem. Jeg spurgte hende om hun så havde fået den ny kabine, hvortil hun svarede ja og at de havde sagt et eller andet med at den var ny. Jeg havde så ikke forstået at det var det helt nye fly hun var kommet med!!!! Heldige æsel...
    Udover det, så tjekkede jeg lige planen for HKG, og det ligner at d.8/10 bliver den første gang HKG bliver fløjet af en A330E, og jeg kommer dermed med den 2. flyvning til HKG for det fly :)
    Og der skal nok komme nogle billeder.. Min søster havde ikke nogen :-(
     
    alexanderln, Kristian, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det lyder bare godt. - glæder mig til en lille trip Report og om lugten af nyt fly er der :)
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg fangede lige LN-RKR i Kastrup i morges:

    LN-RKR.jpg

    Selv var jeg lige kravlet ind i "bussen" til Aalborg, en lille ATR72-600 der jo blegner lidt i den sammenhæng :)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nice - selv om den jo ikke ser så vældig meget anderledes ud udefra :)
     
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så blev første flyvning flyttet til d. 12... :-( blev rykket til 31A (toilet rækken). Flyttede til 20A men med en sidemand.
    Det var ret skuffende, og jeg gætter på at de er ligeglade selvom de fra start annoncerede ny kabine på denne rute...
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    SAS skrev at det nye fly ville blive indsat senere, så SAS har gjort opmærksom på dette :)
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Da jeg bookede havde de specifikt reklameret med at det ville blive fløjet med A330E og A340 med ny kabine, de har ikke skrevet noget til mig om at det har ændret sig. De har ændret deres text uden at gøre opmærksom på det, men det kan jeg jo bruge til noget på en billet der er dyr at ændre.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hav en god tur til HKG på lørdag selvom det bliver i en "veteranbus"
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mange tak! Jeg må drikke sorgen væk i diamant-gratis Mikkeller :)
     
    Kenneth K, Ulrik, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Norwegian endte jo heller ikke med at blive stillet til ansvar over den manglende Dreamliner oplevelse.

    Men derfor er det en skam alligevel at misse det. For oplevelsen er da helt sikkert bedre :)
     
  13. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Samme skuffelse herfra, da jeg fløj ARN-HKG i forrige uge. Jeg havde løbende holdt øje, og fik også et lortesæde, da der var equipment change, men ændrede det så efter lidt konsultation her på forumet til 20G.
    Da jeg kom til mit sæde, sad der en norsk far og hans søn, men de vidste godt, at de ikke havde de pladser, så de rykkede uden diskussion over til mor og datter, så de sammen sad på 20CDEF. Men han tog fat i crew, og hævdede at han havde reserveret 2+2 vinduespladser ifm bookingen, og nu var han svært utilfreds med at sidde på en midterrække. Han var "guld", gjorde han flere gang opmærksom på.
    Jeg vidste jo godt at det var pga skift fra A330E til A340, men gad ikke at blande mig. Senere kom en purser hen, og han kunne heller ikke forklare det, men tilbød at finde nogle andre pladser til familien. Purseren ville give ham en emailadresse, som han kunne klage til, men det fandt nordmanden unødvendigt. For han kendte personligt "Roald", så hvis han ville klage, vidste han godt hvem han skulle gøre det til. Mine øjenbryn røg et par millimeter nordpå, da han nævnte "Roald". :rolleyes:
    Han fik af stewardessen en hvidvin til maden - "Vi bjuder", sagde hun. Han drak den ikke, men smed den i tasken, da vi forlod flyet i HKG...
     
    Henrik Olsen, THammer, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Mht. HKG, så talte jeg den anden dag med SAS chefpilot, som fortalte lidt om problemerne med at få overflyvningstilladelser i Kina.

    Dem skal man søge specifikt for hvert fly individ. Både i Kina og USA. Det kan ikke gøres før flyet er overført på SAS registrering og er klart til at flyve.

    USA behandler sådan en ansøgning på et par dage, men Kina behandler dem, som det passer dem. Der kan gå alt fra et par uger til et par måneder.

    Det gør det naturligvis lidt svært at planlægge præcist fra hvilken dato flyet kan benyttes til Kina - og det er også derfor de to nye fly hidtil er benyttet til USA.

    Der er ingen måde at speede sådan en behandling op på - her er det bare at vente på at det passer de kinesiske myndigheder at give svar. Ikke en gang en indikation på behandlingstid kan de få.

    Derfor kan det også undre lidt at de har meldt ud at de vil benytte flyene til HKG fra starten. Det er at bede om problemer når man godt kender udfordringerne.
     
    jefi99 og tbh "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Well, det er da vist ikke den første "fodfejl" der laves på den her rute, da de annoncerede salget til den, måtte de jo trække deres annoncering af billetter tilbage, da SAS endnu ikke havde alle tilladelser på plads med hensyn til overflyvning og Hong Kong... - så det kører videre.. Ser, at man har tilrettet PR efterfølgende: http://www.sasgroup.net/en/sas-opens-ticket-sales-ready-for-take-off-to-hong-kong/
     
    Flemming Poulsen og tbh "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Michaelolesen, AMJ, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    wupti, så er vi tilbage til LN-RKR i over morgen :)
    Til alt held var 30A (&B) stadig ledigt. Sjovt at SAS ikke havde reassignet mit sæde, så der stod stadig 20A. Jeg forstår ikke expertflyer viser alle ledige sæder i GO&business som blocked, mens de ledige i plus er tilgengængelige... Desværre tvivler jeg på softblock, men udsolgt fly alligevel :)
    Det skal vist fejres med diamant-gratis Mikkeller!

    Edit:
    Og LN-RKR flyver også ruten i dag, så er jeg ret forhåbningsfuld for at det holder denne gang!
     
    clager, alexanderln, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Til alt held blev der ingen grund til at klage over flyene. Dog blev jeg lidt skræmt da flightaware viste at SK963 (ARN-HKG) ville være en A343 d. 16/10, hvilket var den flyver jeg skulle retur med d. 17. Flightaware tog fejl, så alt var godt, specielt fordi det ende med at jeg fløj ud med LN-RKR og hjem med LN-RKS. :)
    Som i måske har hørt om var LN-RKS også på en lille detour på en af dens ORD rotationer, hvor den måtte lande i SFJ (Sønderstrømfjord) grundet røg i kabinen. Jeg har læst mig til at det var fra kaffemaskinen, og under boarding kunne jeg se at denne var fjernet. Jeg ville have sneget et billede på vej ud, men desværre var det der "bur" kørt ned så man ikke kunne se det.

    Jeg fik ikke taget så mange billeder af flyene eller kabinen, for det meste ligner jo de andre a330. Jeg kunne ikke lugte nyt fly, men kunne godt føle det. Det meste var super lækkert i kabinen, dog var knappen man skulle trykke på for at læne sig tilbage utrolig hård på alle sædder jeg prøvede. Det havde jeg mere forventet af et gammelt fly.. Ligeledes var min fodskammel gået i stykker på LN-RKS, så den kunne ikke "sættes fast" oppe som den ellers skulle have været under start og landing... men det var jo rart for mig!
    Udvændigt skinnede de stadig :)

    LN-RKR:
    6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg

    LN-RKS:
    10.jpg IMG_20151017_092627.jpg 11.jpg

    Sidste bemærkninger om pluskabinen:
    Række 20 (den første) har mindre skærme fordi de er i stolen (se billede 2). Række 22 mangler et vindue. Der er et hvis man læner sig frem, men det der skulle være lige ved siden af hovedet mangler.
     
    jefi99, Henrik Olsen, alexanderln og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    @tbh Tager samme tur om et par uger; glæder mig til at prøve de nye fly. Tak for dine mange indlæg fra turen.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  20. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det var hurtigt at RKS kabinen blev defekt o_O
     

Del denne side