Lounge adgang i LAX som EB guld medlem?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af WBB85, 26/3/19.

  1. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Jeg er guld medlem hos SAS og skal flyve indenrigs i USA med United fra Los Angeles til San Fransisco. Er der nogen der ved, om jeg har adgang til en lounge i LA som Start Alliance gold member? Jeg har prøvet at læse mig frem til svaret, men synes jeg læser noget med, at der kun er adgang ved internationale flyvninger og IKKE indenrigs. Kan det passe?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    235
    "Synes godt om" modtaget:
    956
    Point:
    93
    Jeg mindes, at det med internationalt vs indenrigs kun er ifm. business/first class billetter, altså at man ikke får loungeadgang med, når man har en billet til forrest i bussen på en indenrigsflyvning. Jeg er ret sikker på, at man får loungeadgang når man er Star Alliance Gold, som SAS Guld kvalificerer til
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Saxet fra StarAlliances web:
    "Star Alliance Gold Customers travelling in any class of travel
    As a Star Alliance Gold customer travelling in any class on a Star Alliance member airline operated flight, you have access to any member airline lounge at the airport where your flight departs, if the following conditions are met:

    • You present your boarding pass of a Star Alliance member airline operated flight which departs at the same day as your visit or latest by 05:00 AM the next morning.
    • If your boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator, you will need to also show your valid Star Alliance Gold card.
    • The lounge displays the Star Alliance Gold logo at the entrance.
    You are entitled to bring one guest travelling on any Star Alliance flight departing from the same airport on the same day.

    If you are a United MileagePlus Star Alliance Gold customer, you may only access the United Clubs within the U.S. when departing from that airport on an international Star Alliance flight, not when departing on a domestic flight with United."

    Så ja, det har du :) Og det er en fin og stor lounge med mulighed for at sidde udenfor også.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som SK EB *A G kan du bruge loungen, også på indenrigsruter i USA.

    Er du UA MP *A G er det en anden sag.

    Det er vist også det der står i indlægget fra @Baadsgaard
     
    Senest redigeret: 27/3/19
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Tak for svar. Jeg chattede med United på Facebook og selvom de var hurtige til at sige, at jeg ikke havde adgang, så rettede de sig selv efter at have undersøgt det. Som Star Alliance gold member fra alle andre selskaber end United selv har man adgang til deres United Club lounge i LAX når man flyver indenrigs i USA med United. Uniteds egne gold members har dog ikke adgang.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hvis du har (rigtig) god tid, så tag Star Alliance loungen i Tom Bradley terminalen (TBIT). Du kan gå airside mellem TBIT og T4-T5-T6-T7-T8 (United flyver fra T7-T8) men det er en LANG og snørklet tur. Til gengæld er *A Loungen utvivlsomt bedre end United Club.

    Hvis du lander i TBIT burde du kunne gå gennem security efter immigration (drej til højre svjh) og komme ind i T4-TBIT korridoren, hvorfra du kan gå tilbage ind i TBIT hvor loungen er.

    Kort på Flyertalk her: https://www.flyertalk.com/forum/los...connecting-connection-connections-thread.html

    Vil lige understrege igen at TBIT -> T7/T8 er en LANG tur så sørg for at have god tid, absolut minimum 20-30 min, og find "indgangen" så du ved hvor den er (vistnok ved Qantas-loungen et sted) ;)
     
    WBB85, CHIP, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Tak for tippet. Jeg har prøvet Star Alliance loungen i Tom Bradley terminalen før og den er rigtig god. Men kan man få adgang til den når man flyver indenrigs i USA? Altså kan man få adgang til den internationale terminal når man har checket ind for en indenrigs flyvning?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Aner ikke om de vil slippe dig igennem hos TSA i TBIT. Men uanset hvad er de nævnte terminaler alle forbundet, så det er i hvert fald muligt at gå gennem sikkerhedskontrollen i T7 (eller T4?) og bare gå ned til TBIT.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du kan godt få adgang til TBIT Loungen selvom du flyver US Domestic, men du skal passere immigration og næsten ud på gaden, du skal som der skrives svinge til højre, op ad rulletrapper og så kan du komme airside igen! Det tager 5 minutter eller noget, så er du i TBIT...

    Jeg vil ikke give jer ret i, at United Lounge i T7 er dårlig, den er nyrenoveret og er luftig, men selvfølgelig ikke noget ordenligt noget at spise andet end snacks... men som der skrives, fra TBIT til T7, det er en pæn gåtur i kælderen og Frankfurts kældre er jo nærmest en ferietur :)

    En option, som jeg ikke selv har prøvet er Air Canada i T6, den ser lidt bedre ud end United: https://www.loungebuddy.com/LAX/air-canada-maple-leaf-lounge-terminal-6-8p2LKQhFEG
     
    THammer, PENSIONISTEN, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg prøvede AC og bestemt bedre forplejning end UA, men stadig ikke godt,
     
    Kristian, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  11. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Er der nogen der har prøvet den nye United Polaris Lounge? Ser ud til at man har adgang til den i LAX når man flyver business med SAS hjem til Danmark. Og den ser ret god ud, med a la carte menu, bad mm.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg skal prøve Polaris i SFO på næste tirsdag.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Spændende! Du må endelig komme med en lille anmeldelse herinde når du har prøvet den :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Polaris i EWR er i hvert fald top!

    Polaris i LAX ligger i T7? Så kan du jo starte i den, og tage den lange gåtur over til TBIT, hvor SAS afgår, og tage en halv time i Star Alliance loungen også ;)

    (og skrive lidt om forskellen herinde :D)
     
    WBB85, DanielBahn, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Lige et par billeder fra United T7 i Lax - lige efter Security møder man dette skilt:
    C0D3AF32-A50B-4897-989A-39C347BD0D9D.jpeg

    Og man skal så ned for enden her for at komme til TBIT:
    B8EC85A8-2506-47CA-A906-F0949F0F6FEA.jpeg
     
    WBB85, asf, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Polaris er kun åben, hvis man rejser på Business eller højere med *A. Et guldkort er ikke nok.
     
    THammer, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Jeg skal netop med SAS på business fra LAX til CPH når jeg skal hjem, så det var derfor jeg spurgte til Polaris nede i tråden. Mit guldkort vil jeg i stedet bruge til Star Alliance lounge i TBIT eller United Club Lounge i T7 når jeg skal flyve indenrigs i USA med United.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Fandt et billede på LAX's web om hvordan man bevæger sig mellem TBIT og de øvrige terminaler airside. Det er bl.a. den vej, man skal hvis man skal prøve Polaris loungen i forbindelse med Business på SAS. En lang tur, men jeg tror jeg prøver det næste gang

    Skærmbillede 2019-09-22 kl. 12.55.55.png
     
    Henry, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    God ide. Jeg kan absolut anbefale Polaris Lounge i T7. Hvis man har tiden til det så er det gåturen værd. Beregn ca. 20-25 minutter. Og husk at man i LAX med en same-day-ticket kan anvende Security i enhver terminal. Så for at gøre det hurtigere, gik jeg udendørs fra TBIT til T7 og gik gennem security her. På tilbagevejen fulgte jeg den gule linie på din illustration, og den er fint skiltet hele vejen.
     
    Henry, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hvad er forskellen i gå-tiden mellem landside og airside?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side