Lounges - hvilke er gode?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 28/11/13.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    "Synes godt om" modtaget:
    8,860
    Point:
    113
    Hej,

ved ikke om det er det rigtige sted at have en sådan tråd! Men lounges, en tråd hvor vi deler lidt erfaringer om hvilke der er gode.

Istanbul - Turkish Airlines guld lounge. Var igår der, den var altså overraskende god og stor. Synes jeg har prøvet mange ting, men lad mig kort ridse op, der var salatbord, pizzabager, snackbord, køkken der lavede kyllinger samt bøffer, barista, kagebord, borde med alkohol, vin, øl og sodavnd en masse samt et lille curiosum en popocornsmaskine og tilhørende biograf... - frit internet der virkede elt fint og den var stor med masser af kringelkroge..

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Det lyder næsten som en First Class lounge ;)

3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,184
    6,198
    Point:
    113
    Jeg kan kun give Kristian ret i at loungen i Istandbul er blandt de bedste. Men vil gaktisk også gerne nævne Galleries First lougen i London Heathrow som er BA's guld lounge. Den er også meget lækker.

Er der nogle der har besøgt disse eller andre top lounger?

Hilsen
    Henrik

4. Jørgen

Jørgen Aktivt medlem

Beskeder:
    64
    115
    Point:
    33
    En god oplevelse var loungen i Manila, adgang med Diners. Her var et udvalg af varm mad. I Christchurch lufthavn var der ligeledes en udmærket lounge med "lidt mere" end normalt når jeg besøger "The Bacic".
    God rejse.
    Jørgen

5. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Vi kommer vel heller ikke udenom at nævne de hellige gemakker i Frankfurt i Lufthansa's First Class terminal og First Class Loungen i München. Fantastiske lounger begge to, men desværre svært at få adgang til for os almindeligt dødelige, der ikke har råd til at rejse på First eller flyver nok til at komme helt til tops i Miles & More ;)

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Tallinn, nu har jeg været der et par gange efterhånden i ugen her, kan lide den, god kaffe, godt Internet og udvalg af sandwiches.. - basic stuff og en god udsigt til flyene, samt at når der boardes kan du magelige vente lidt tid, for der er MAX 4 minutter til den gate der ligger længst væk...

Christian Løn og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,184
    6,198
    Point:
    113
    Er det muligt med et Lounge Review med billeder ;-)

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
    Tænkte ikke på, at tage billeder, men det næstbedste, nemlig de har selv taget billeder og lagt det på Tallinn lifthavns hjemmeside: http://www.tallinn-airport.ee/eng/services/businesslounges/?pictureID=1418

Loungen er en fælles lounge for alle flyselskaber der er i Tallinn samt Priority Lounge også. den hedder Nordea Lounge, ligger på første sal, man kan ikke komme derop på andre måder end gå derop. Loungen er forholdsvis stor og virker rolig, der er en hyggelig pejs i den ene ende af Loungen samt lidt legetøj. Der er endvidere 2 tv, det ene måtte jeg bede om at skrue ned, for det var lokal tv meget højt. der er fri Internet, det er der faktisk i hele lufthavnen og det fungerer rigtig godt.

Der var sædvanligt udvalg af sodavand, fadølsanlæg samt 2 forskellige rød og hvidvine. Samt Alkohol, så som whiskey, vodka og gin. Udvalg af lidt småkager samt snacks. Af mere fornuftige ting man kunne spise var sandwiches samt salat, agurkestave, gulerødder og snackpeber.

For rygere og spottere kunne man gå udenfor på en lille altan, prøvede ikke, da det sneede og ikke ryger!

9. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    What? Når var dette og hvilken lounge?
    Har været mange gange på MNL og har så langt ikke fundet en eneste lounge der har noget fornuftig mad! Thai loungen er latterlig dårlig. Singaporeloungen meget bedre, men mangler noget god mad, Asiana loungen ditto.

Thai First Class Lounge i BKK er udmærket! Beste jeg har prøvet. (Har aldri været i LH F lounge dog)
    Asiana First class Lounge i ICN er også helt super.
    SQ biz lounge i SIN holder høyt niveu.
    I det lidt mer hjemlige synes jeg SAS Scandinavian Lounge i Kastrup er et dejligt sted at opholde sig.

10. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,184
    6,198
    Point:
    113
    Super skrevet. Har selv være i MNL en enkelt gang og det er ikke der det er bedst at være. BKK er helt fint med super udvalg syntes jeg. Har du muligvis nogle billeder af dem du har besøgt?

Hilsen
    Henrik

11. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Jowjow! Det kan da tænkes. Hvad skulle vi dog gøre ved dem?;)

12. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,184
    6,198
    Point:
    113
    Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at lave et indlæg her og så måske et lounge review på forsiden :)

13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,846
    8,860
    Point:
    113
  14. AndersB

AndersB Medlem

Beskeder:
    21
    27
    Point:
    13
    Som BA-fan så liker jeg selvfølgelig BA-loungene sånn generelt, men en lounge utmerket seg meget. Loungen i Phoenix der BA har en daglig flight til London.

Loungen betjener så vidt jeg vet normalt bare BA-pax, og er åpen på ettermiddag/kveld siden flyet går på kvelden. Når jeg var der var det 4-5 ansatte, mange unge, og en eldre dame. Service var som i mange F-lounger. Man ble ønsket velkommen og fortalt hvor alt var. Betjeningen gikk rundt og ryddet hele tiden, og ryddet de bort en flaske eller noe annet spurte de om de skulle hente påfyll. Jeg kom før sandwich var satt ut, men når de kom fra kjøkkenet gikk betjeningen rundt med et fat sandwiches og serverte de som ønsket. Det stod også en stor kiste i rommet, som var en forkledd is-boks full av lokalt øl. Og de som sier at lounge-dragons ikke kan noe som helst. Plutselig utbryter den eldre damen, "Yes, they are on time today, I just heard the jumbo land", og like etterpå kommer B744 svingende av rullebanen.

Konklusjon: Her følte man seg velkommen og hjeme! Terningkast 6!

Flemming Poulsen, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  15. Fnate

Fnate Nyt medlem

Beskeder:
    8
    9
    Point:
    3
    BA First i London, Boston og på JFK er gode. Likeledes er jo The Wing i Hong Kong og Qantas First i Sydney nokså strålende. Concorde Room i London er "cool", selv om jeg til vanlig foretrekker den vanlige First loungen.

jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side