Lowcostholidays konkurs

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Christian Larsen, 18/7/16.

  1. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Hundredvis af danskere risikerer at miste deres ferie eller få en langt dyrere ferie, end de havde regnet med.

    Sådan lyder meldingen, efter at det populære britiske rejsebureau Lowcostholidays fredag meddelte, at det er sat under administration og dermed ikke længere kan opfylde sine forpligtelser.

    Ifølge Daily Mail har mere end 110.000 kunder købt en rejse, der endnu ikke er afviklet. Deres ophold er formentlig tabt på nær flybilletten. Derudover er cirka 27.000 kunder på ferie i skrivende stund. De risikerer store ekstraregninger fra deres hoteller.


    Se mere her: http://finans.dk/live/erhverv/ECE88...a-ekstraregning/?articleId=8857669&ctxref=ext

    Øv!!! Det var den sommerferie på Mallorca der røg i vasken. Nu må jeg lede efter noget andet :(

    Andre der er ramt?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Unister er også ude i tovene. Unister er bag en række kendte websites, især på det tyske marked.
    - fluege.de
    - ab-in-den-urlaub.de
    - urlaubstours.de
    - hotelreservierung.de
    - reisen.de
    - kurz-mal-weg.de
    - holidayreporter.com
    - U-DEALS
    - airline-direct.de
    - vol24.fr
    - volo24.it
    - vuelo24.es
    - billigfluege.de
    - ab-in-den-urlaub-deals.de
    - airline-direct.de
    - e-flights.de
    - flug24.de
    - fly.co.uk

    Ejeren og grundlæggeren døde for nyligt i en mystisk flystyrt, se artiklen her på tysk: http://www.manager-magazin.de/unter...wie-geht-es-weiter-bei-unister-a-1103179.html

    Unister Holding er i betalingsstandsning, men man forsøger at redde de sunde dele (datterselskaberne). Jeg har tidligere benyttet fluege.de og airline-direct.de, men vil fremover gå i en stor bue udenom.
     
    clager, jakobv84, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Jeg havde desværre også en hotel-reservation i Cape town. Heldigvis kun 3 nætter, og heldigvis havde vi kun betalt depositum på 1300 kr og heldigvis med Mastercard.
    Nu er det bare med at få samme hotel til samme pris, da det ser ud til alle de alm værelser er udsolgte.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Prøv at mail hotellet direkte og tilbyd at betale dem direkte for samme booking...
     
  5. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Hejsa, det har jeg gjort. Jeg tænkte også at de bare kunne overføre den reservation til deres egen, for de har tidligere bekræftet at de havde modtaget reservationen.

    Nu afventer jeg bare om de vil gøre det til samme pris, da forskellen pt er ca 700 kr pr nat.
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    På nogle hoteller i udlandet er det meget normalt at offentliggøre værelsesprisen (den står simpelthen på indersiden af døren). De priser, har jeg aldrig betalt. Jeg tror, det er en pris, de blot har, for at kunne give "store rabatter". Så, du burde kunne få en lavere pris, end den officielle høje pris.

    Det er jo da set før, at rejsebureauer og flyselskaber umiddelbart op til konkursen sælger meget billige rejser for at skaffe likviditet. Og de "fantasi priser" kan du næppe forvente at komme ned på.

    På den anden side: Hotellet skal jo også af med deres værelser - og du er måske ikke den eneste, der har booket gennem "lowcostholidays", så måske kommer der flere værelser på markedet i nærmeste fremtid.
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Øv - det er jeg ked af at høre - håber I finder noget som ferie....
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er de såkaldte "rack rates", du beskriver. De findes ikke kun i udlandet, men også i Danmar, og er værelses max-pris. De benyttes nu ifm store events, som konferencer osv. Prøv fx at se hvad et værelse koster i København, når der er modeuge... Men ellers er det generelt for at kunne give rabatter, ja.
    Læs evt http://traveltips.usatoday.com/rack-rate-hotels-107299.html
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Noget vi kan være behjælpelige med...?
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Hvordan havde du tænkt dig at hjælpe?
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja finde ud af datoer og ønsker istedet for han kun selv skal kigge efter andre muligheder.
     
    Jmeier, Peter F. og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det lyder da meget fint - det er nok lettere at finde en god mulighed, når flere kikker og bruger deres viden.
     
    Jmeier "Synes godt om" dette.
  13. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Tak :)

    Jeg mailede hotellet og fik samme pris.

    Heldigvis er det betalt på mastercard så håber at få pengene igen :confused:
     
    jefi99 og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nu har vi balladen: http://www.bt.dk/udland/endnu-et-re...-tommy-skulle-betale-14.000-kroner-eller-forl
     
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg kan se på kvitteringen, at de har boet på hotellet fra 12 til 22 juli. Og de blev kontaktet af hotellet torsdag morgen (21. juli). Så det kolde spørgsmål: Skulle de ikke bare have forladt hotellet og fundet et andet sted for en enkelt nat. Det kan da ikke koste 1900 euro.

    Eller alternativt have tilbudt hotellet at betale for en enkelt nat fra 21 til 22 juli (altså omkring 200 euro)?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  16. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Der tror jeg så også bare jeg havde sagt tak for denne gang og fundet et andet hotel for den sidste nat.....
     
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fantastisk historie der kommer frem nu vedrørende ovenstående: http://www.bt.dk/udland/millionaer-...ed-7-mio.-kr.-er-pist-forsvundet-og-hans-rejs
     

Del denne side